Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på utkikk etter ny bil for tiden og har nå sett litt på Saab stasjonsvogn. Prisene på bruktmarkedet har jo falt mye i det siste pga konkurs osv. Ser "bileksperter" sier at en er garantert deler i 10 år fremover, og det skal ikke være problem å få service på de heller. Ville du kjøpt en saab nå?

Jeg synes de ser bra ut, får bra score på tester i forhold til kollosjoner, skinnseter, div tekninske duppeditter og dekker behovet med stasjonsvogn. Og ikke minst at prisen nå er lav. 2007 mod til vel 200 000 er vel greit.

Noen som har erfaringer med Saab som merke?

Skrevet

Jeg har min 3. Saab. Fantastisk kjørekomfort og trygg og bra bil. Det at fremtiden i beste fall er usikker, veit jeg lite om. Min er en 2006-modell, og jeg regner med å ha den i en del år til.

Skrevet

Jeg har min 3. Saab. Fantastisk kjørekomfort og trygg og bra bil. Det at fremtiden i beste fall er usikker, veit jeg lite om. Min er en 2006-modell, og jeg regner med å ha den i en del år til.

Så bra å høre. At den er en sikker bil teller mye etter en kollisjon her for kort tid siden.... Synes det ser ut til å være mye bil for pengene.

Skrevet

Har du lyst på Saab så kjøper du det. Det er god og sikker bil veldig god å kjøre i alle fall de nyere modellene fra slutten av 90 tallet og oppover.

Deler trenger du ikke å bekymre deg om.

Skrevet

Vi har og har hatt Saab i mange år og er veldig fornøyd med bilen.

Gjest Saab-elsker
Skrevet

Nå har ikke jeg prøvd de nyere modellene av Saab, men de fleste eldre modeller, nå har nyeste modellen av 9000 dvs. 98-modellen.

Den går for å være den beste Saab-modellen som er laget.

Jeg har vært meget fornøyd med alle mine Saab'er og er ihuga fan. Har ikke funnet noen andre bilmerker som matcher det jeg er vant til å praktiske løsninger, kjørekomfort og robusthet.

Jeg har min inn til jevnlig vedlikehold hos en pensjonert verksmester fra vår lokale Saableverandør. For min modell mener han denne glatt kan gå 500-600 000 km, bare jeg passer på å fylle olje, har nå gått 300 000, ingen rust og alt virker.

Har kjørt problemfritt med denne bilen i 3 år og det er erfaring med eldre modeller også. De starter alltid og de holder lenge.

Har faktisk store problemer med å få tak i brukte deler, fordi de aldri havner på hugger'n...det bør jo egentlig være et godt tegn.

Hvilken kvalitet det er på de nyere modellene vet jeg ikke...men jeg foretrekker de gamle, da de har mer av Saab sitt særpreg som jeg falt for i utgangspunktet.

Skrevet

Har du lyst på Saab så kjøper du det. Det er god og sikker bil veldig god å kjøre i alle fall de nyere modellene fra slutten av 90 tallet og oppover.

Deler trenger du ikke å bekymre deg om.

Takk for det, så bra å høre:) Da er bilen kjøpt den, var en nyere modell så håper den blir bra i mange år fremover.

Skrevet

Vi har og har hatt Saab i mange år og er veldig fornøyd med bilen.

Så bra, håper vi blir fornøyd også, for bilen er kjøpt nå:)

Skrevet

Nå har ikke jeg prøvd de nyere modellene av Saab, men de fleste eldre modeller, nå har nyeste modellen av 9000 dvs. 98-modellen.

Den går for å være den beste Saab-modellen som er laget.

Jeg har vært meget fornøyd med alle mine Saab'er og er ihuga fan. Har ikke funnet noen andre bilmerker som matcher det jeg er vant til å praktiske løsninger, kjørekomfort og robusthet.

Jeg har min inn til jevnlig vedlikehold hos en pensjonert verksmester fra vår lokale Saableverandør. For min modell mener han denne glatt kan gå 500-600 000 km, bare jeg passer på å fylle olje, har nå gått 300 000, ingen rust og alt virker.

Har kjørt problemfritt med denne bilen i 3 år og det er erfaring med eldre modeller også. De starter alltid og de holder lenge.

Har faktisk store problemer med å få tak i brukte deler, fordi de aldri havner på hugger'n...det bør jo egentlig være et godt tegn.

Hvilken kvalitet det er på de nyere modellene vet jeg ikke...men jeg foretrekker de gamle, da de har mer av Saab sitt særpreg som jeg falt for i utgangspunktet.

Da ser jeg frem til noen år med ny, sikker bil jeg også:) Gleder meg!

Mary Poppins
Skrevet

Med tanke på at Saab nesten er konkurs så ville jeg ikke kjøpt det.

Skrevet

Med tanke på at Saab nesten er konkurs så ville jeg ikke kjøpt det.

Hvorfor ikke? Slik jeg ser det er jo bilen forlatt fabrikken for lenge siden, deler er garantert i 10 år fremover, service får en utført på andre verksted.... Og nå er prisene på de usedvanlig lave i forhold til lignenede biler. Det er trygge, solide biler, om ikke verdens spennende:)

Mary Poppins
Skrevet

Hvorfor ikke? Slik jeg ser det er jo bilen forlatt fabrikken for lenge siden, deler er garantert i 10 år fremover, service får en utført på andre verksted.... Og nå er prisene på de usedvanlig lave i forhold til lignenede biler. Det er trygge, solide biler, om ikke verdens spennende:)

I motsetning til andre under her så har jeg hørt mest negativt om Saab biler så det er utgangspunktet en stor grunn til at jeg ikke ville skaffet meg Saab uansett :)

Men grunnen til at jeg ikke ville kjøpt Saab nå som de så og si er konkurs, er fordi jeg tror det blir veldig mye vanskeligere å selge bilen igjen dersom det skulle være aktuelt.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har hatt Saab, og har god erfaring med merket, og kunne under andre omstendigheter gjerne kjøpt Saab igjen. Ville imidlertid ikke gjort det under nåværende omstendigheter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...