Gjest bienvenida Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg har daglig omsorg for barna 10-17 år. Men siden vi var gift, har min eksmann også foreldreansvar (?). Han har først komt "på banen" de siste par år. Nå er barna hos ham etter nærmere avtale. En helg eller en uke i ny og ne. Vi bor på samme sted, så det fungerer rimelig greit. Ingen fast avtale. Kunne ha vært ok å vite litt på forhånd, han regner med at de kommer på dagen, eller i det minste neste dag, når han ringer. Selv om barna bor med meg spør han aldri om det passer mht ferier osv. Han regner bare med at når han har ferie, ja da tar han dem med en uke. Pleier å planlegge to uker om sommeren, men de kommer alltid hjem etter en uke. Da har han liksom fått nok. Han overstyrer både barna og meg, aldri noe spørsmål hva noen av oss ønsker. Ingen av oss ønsker å gå i konflikt med han, da han tidligere utøvde mye vold. Mot meg. Da jeg er mye syk, og alltid er og har vært syk om vinteren (også da vi var gift, men har blitt værre med årene), spurte jeg han pent om det var ok at barna og jeg reiser til syden noen måneder, for å slippe å være bortimot sengeliggende. Alt ok mht skole, bosted osv. Det var IKKE aktuelt. Barna gråt, jeg fortvilte. De sendte meldinger til faren, i håp om å få han til å snu. Han svarte på den første, de andre har han ikke svart på. MÅ vi finne oss i det? Har han så mye makt som far? Altså, han har aldri utøvd "farsyrket" i praksis, før litt nå. Han er mer en lekeonkel for sine barn, enn en far. Er det noen som vet litt om dette? Hvilke muligheter har vi? Ingen? Er det vits i å fortsatt prøve på å få det til? Tusen takk for svar/hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/340730-barn-ut-av-landet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elleville Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg synes det er dumt at du har fortalt barna om dine planer før du har kommet til enighet med deres far om at dette er ok. Har dere delt foreldreansvar må du ha hans samtykke. Dere voksne får forsøke å komme til enighet omkring dette, forsøk å la være å blande barna inn i denn videre prosessen frem mot en løsning. Jeg tror det bare vil provosere din eks. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/340730-barn-ut-av-landet/#findComment-2875761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bienvenida Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg synes det er dumt at du har fortalt barna om dine planer før du har kommet til enighet med deres far om at dette er ok. Har dere delt foreldreansvar må du ha hans samtykke. Dere voksne får forsøke å komme til enighet omkring dette, forsøk å la være å blande barna inn i denn videre prosessen frem mot en løsning. Jeg tror det bare vil provosere din eks. Er for så vidt enig med deg. Men dette gjelder det eldste barnet på 17. H*n er moden for alderen, og faktisk den som i flere år på rad har foreslått at vi oppholder oss i varmere strøk i vinterhalvåret. Og som i år tok intiativet med at jeg skulle forhøre meg med skolen osv. Gråten kom av sinne, mot faren som alltid tenker på sitt eget beste, ikke på barna. Noe som er korrekt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/340730-barn-ut-av-landet/#findComment-2875764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Han kan vel faktisk nekte deg det ja, siden dere har delt foreldreansvar. Jeg har bestilt tur til syden nå snart, men trengte ikke noen bekreftelse fra faren om at jeg kunne ta han ut av landet. Jeg har passet hans. Sønnen har farens etternavn, og mitt mellomnavn. Men jeg uansett ikke råde deg til å reise på ferie med dem uten fars tillatelse, men hva er grunnen til at han sier nei til at dere skal få kose dere på ferie? Bare for å ha makt over dere? For å vise at han kan nekte dere hva det enn måtte være? Går det ikke an å kontakte barnevernet eller noe (han virker ikke helt god) for å få hjelp til å løse dette? Da mener jeg ikke sydenturen i seg selv, men hvordan han oppfører seg! Du skriver han har vært voldelig, betyr det at dere er redd han? Vil du egentlig sende barna dine til en du vet er voldelig? Jeg hadde ikke gjort det.. Ikke hvis han ikke hadde fått hjelp og bevist at han har endret seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/340730-barn-ut-av-landet/#findComment-2875897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.