Gå til innhold

Forlate flyplass i ventetiden?

Anbefalte innlegg

Gjest reiselysta
Skrevet

Hei!

Jeg skal ut å reise innenriks om litt. Det blir noen timer ventetid på Gardermoen, der jeg skal mellomlande. Bagasjen er allerede sjekket inn på tidligere flyplass. Kan jeg forlate flyplassen i timene mellom flightene? Blir kjedelig å vente 7timer på Gardermoen. Da vil jeg gjerne reise inn til Oslo istedet. Kan jeg gjøre det? (mtp bagasje bl.a)

Gjest Flau flytog tur
Skrevet

Det er jo bare å ta flytoget inn til oslo, tar ikke så langt tid:)

PS: bare å huske å kjøpe billett for flytoget og ikke NSB.... Det gjorde jeg og venninnen min. endte med at vi var nødt til å kjøpe ekstra billett og søke om å få igjen pengene på den andre billetten :( heldigvis var han grei han som satt i luka der :)

Gjest ikke alltid
Skrevet

PS: bare å huske å kjøpe billett for flytoget og ikke NSB.... Det gjorde jeg og venninnen min. endte med at vi var nødt til å kjøpe ekstra billett og søke om å få igjen pengene på den andre billetten :( heldigvis var han grei han som satt i luka der :)

Sist jeg tok flytoget fra Drammen til Oslo tok det to timer og 8 minutter (det skal ta 61 minutter) så jeg ville ikke stolt sånn helt og holdent på flytoget heller :-p

Gjest Elextra
Skrevet

Sist jeg tok flytoget fra Drammen til Oslo tok det to timer og 8 minutter (det skal ta 61 minutter) så jeg ville ikke stolt sånn helt og holdent på flytoget heller :-p

''Sist jeg tok flytoget fra Drammen til Oslo tok det to timer og 8 minutter (det skal ta 61 minutter)''

Er det virkelig mulig at flytoget fra Drammen til Oslo skal ta 61 minutter? Vanlig NSB-tog tar under 40 minutter.

Gjest ikke alltid
Skrevet

''Sist jeg tok flytoget fra Drammen til Oslo tok det to timer og 8 minutter (det skal ta 61 minutter)''

Er det virkelig mulig at flytoget fra Drammen til Oslo skal ta 61 minutter? Vanlig NSB-tog tar under 40 minutter.

Beklager :) Fra Drammen til Gardermoen selvfølgelig (Det er vel ikke engang mulig å ta flytoget fra Drammen til Oslo (eller du kan vel muligens gå på og av, men det blir verre med betaling og slikt)

Skrevet

Men det er myyyye billigere med NSB da. Og det tar heller ikke så mye lengre tid.

Skrevet

Så lenge du ikke glemmer tida og ikke rekker tilbake i tide, så er det null problem:-)

Skrevet

Så lenge du ikke glemmer tida og ikke rekker tilbake i tide, så er det null problem:-)

Smart setning, morsan ;-p

Skrevet

Smart setning, morsan ;-p

Var vel ikke noe galt med den? *antar Axcia er ironisk*

Skrevet

Var vel ikke noe galt med den? *antar Axcia er ironisk*

...og ikke rekker tilbake i tide?

Var ikke poenget å rekke tilbake i tide?

Skrevet

...og ikke rekker tilbake i tide?

Var ikke poenget å rekke tilbake i tide?

Jeg skrev:

''Så lenge du ikke glemmer tida og ikke rekker tilbake i tide, så er det null problem:-)''

Altså: Det trådstarter må unngå er at h*n glemmer tida "og ikke rekker tilbake i tide".

Skrevet

Jeg skrev:

''Så lenge du ikke glemmer tida og ikke rekker tilbake i tide, så er det null problem:-)''

Altså: Det trådstarter må unngå er at h*n glemmer tida "og ikke rekker tilbake i tide".

Hvorfor leser jeg den setningen feil?

Skrevet

Den var kanskje litt for avansert? *høh høh*

Skrevet

Jeg hadde også problemer å forstå den...

Gjest Niccola
Skrevet

Jeg skrev:

Tror 'så lenge' bør byttes ut med 'med mindre'?

Eller ser jeg også feil? :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg leste setningen på samme måte som deg.

Gjest Niccola
Skrevet

Analyserer:

''Så lenge du ikke glemmer tida og rekker tilbake i tide, så er det null problem:-)''

eller

"med mindre du glemmer tida og ikke rekker tilbake i tide, så er det null problem:-)''

Men mulig det bare ble for komplisert for oss, ja. He he :o)

Skrevet

Tenk matte og sett en parentes:

Så lenge du ikke (glemmer tida og ikke rekker tilbake i tide), så er det null problem.

Det som står i parentesen, skal leses "i ett", som når man setter parenteser i matte: Så lenge du ikke glemmer-tida-og- ikke-rekker-tilbake-i-tide, så er det null problem.

Alternativt kan man "løse opp parentesen og skifte fortegn inni":

Så lenge du ikke glemmer tida og kommer tilbake for sent, så er det null problem.

Skrevet

Den var kanskje litt for avansert? *høh høh*

Jeg er tydeligvis ikke mutters alene om å lese setningen feil, da. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...