Gjest reiselysta Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Hei! Jeg skal ut å reise innenriks om litt. Det blir noen timer ventetid på Gardermoen, der jeg skal mellomlande. Bagasjen er allerede sjekket inn på tidligere flyplass. Kan jeg forlate flyplassen i timene mellom flightene? Blir kjedelig å vente 7timer på Gardermoen. Da vil jeg gjerne reise inn til Oslo istedet. Kan jeg gjøre det? (mtp bagasje bl.a) 0 Siter
Gjest Flau flytog tur Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Det er jo bare å ta flytoget inn til oslo, tar ikke så langt tid:) PS: bare å huske å kjøpe billett for flytoget og ikke NSB.... Det gjorde jeg og venninnen min. endte med at vi var nødt til å kjøpe ekstra billett og søke om å få igjen pengene på den andre billetten heldigvis var han grei han som satt i luka der 0 Siter
Gjest ikke alltid Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Det er jo bare å ta flytoget inn til oslo, tar ikke så langt tid:) PS: bare å huske å kjøpe billett for flytoget og ikke NSB.... Det gjorde jeg og venninnen min. endte med at vi var nødt til å kjøpe ekstra billett og søke om å få igjen pengene på den andre billetten heldigvis var han grei han som satt i luka der Sist jeg tok flytoget fra Drammen til Oslo tok det to timer og 8 minutter (det skal ta 61 minutter) så jeg ville ikke stolt sånn helt og holdent på flytoget heller :-p 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Sist jeg tok flytoget fra Drammen til Oslo tok det to timer og 8 minutter (det skal ta 61 minutter) så jeg ville ikke stolt sånn helt og holdent på flytoget heller :-p ''Sist jeg tok flytoget fra Drammen til Oslo tok det to timer og 8 minutter (det skal ta 61 minutter)'' Er det virkelig mulig at flytoget fra Drammen til Oslo skal ta 61 minutter? Vanlig NSB-tog tar under 40 minutter. 0 Siter
Gjest ikke alltid Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 ''Sist jeg tok flytoget fra Drammen til Oslo tok det to timer og 8 minutter (det skal ta 61 minutter)'' Er det virkelig mulig at flytoget fra Drammen til Oslo skal ta 61 minutter? Vanlig NSB-tog tar under 40 minutter. Beklager Fra Drammen til Gardermoen selvfølgelig (Det er vel ikke engang mulig å ta flytoget fra Drammen til Oslo (eller du kan vel muligens gå på og av, men det blir verre med betaling og slikt) 0 Siter
Speak Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Det er jo bare å ta flytoget inn til oslo, tar ikke så langt tid:) PS: bare å huske å kjøpe billett for flytoget og ikke NSB.... Det gjorde jeg og venninnen min. endte med at vi var nødt til å kjøpe ekstra billett og søke om å få igjen pengene på den andre billetten heldigvis var han grei han som satt i luka der Men det er myyyye billigere med NSB da. Og det tar heller ikke så mye lengre tid. 0 Siter
morsan Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Så lenge du ikke glemmer tida og ikke rekker tilbake i tide, så er det null problem:-) 0 Siter
Axcia Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Så lenge du ikke glemmer tida og ikke rekker tilbake i tide, så er det null problem:-) Smart setning, morsan ;-p 0 Siter
morsan Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Smart setning, morsan ;-p Var vel ikke noe galt med den? *antar Axcia er ironisk* 0 Siter
Axcia Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Var vel ikke noe galt med den? *antar Axcia er ironisk* ...og ikke rekker tilbake i tide? Var ikke poenget å rekke tilbake i tide? 0 Siter
morsan Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 ...og ikke rekker tilbake i tide? Var ikke poenget å rekke tilbake i tide? Jeg skrev: ''Så lenge du ikke glemmer tida og ikke rekker tilbake i tide, så er det null problem:-)'' Altså: Det trådstarter må unngå er at h*n glemmer tida "og ikke rekker tilbake i tide". 0 Siter
Axcia Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Jeg skrev: ''Så lenge du ikke glemmer tida og ikke rekker tilbake i tide, så er det null problem:-)'' Altså: Det trådstarter må unngå er at h*n glemmer tida "og ikke rekker tilbake i tide". Hvorfor leser jeg den setningen feil? 0 Siter
morsan Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Hvorfor leser jeg den setningen feil? Den var kanskje litt for avansert? *høh høh* 0 Siter
mirami Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Hvorfor leser jeg den setningen feil? Jeg hadde også problemer å forstå den... 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Jeg skrev: ''Så lenge du ikke glemmer tida og ikke rekker tilbake i tide, så er det null problem:-)'' Altså: Det trådstarter må unngå er at h*n glemmer tida "og ikke rekker tilbake i tide". Tror 'så lenge' bør byttes ut med 'med mindre'? Eller ser jeg også feil? :-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Hvorfor leser jeg den setningen feil? Jeg leste setningen på samme måte som deg. 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Hvorfor leser jeg den setningen feil? Analyserer: ''Så lenge du ikke glemmer tida og rekker tilbake i tide, så er det null problem:-)'' eller "med mindre du glemmer tida og ikke rekker tilbake i tide, så er det null problem:-)'' Men mulig det bare ble for komplisert for oss, ja. He he ) 0 Siter
laban Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Hvorfor leser jeg den setningen feil? Tenk matte og sett en parentes: Så lenge du ikke (glemmer tida og ikke rekker tilbake i tide), så er det null problem. Det som står i parentesen, skal leses "i ett", som når man setter parenteser i matte: Så lenge du ikke glemmer-tida-og- ikke-rekker-tilbake-i-tide, så er det null problem. Alternativt kan man "løse opp parentesen og skifte fortegn inni": Så lenge du ikke glemmer tida og kommer tilbake for sent, så er det null problem. 0 Siter
Axcia Skrevet 4. januar 2010 Skrevet 4. januar 2010 Den var kanskje litt for avansert? *høh høh* Jeg er tydeligvis ikke mutters alene om å lese setningen feil, da. ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.