Gå til innhold

Stelle langt hår på morgenen

Anbefalte innlegg

Gjest Håper på gode tips
Skrevet

Jeg har hår til midt på ryggen, oppklippet.

Håret ser gjerne tørt ut på morgenen, gnukket og tørt. Pleier å dusje hver morgen og da også vaske håret. Synes ikke det fungerer å bare fukte håret, vil ha i litt balsam og da blir det også en liten runde shampoo. Gnir bare shampoen på, vasker ikke. Balsam bare i tuppene.

Da blir håret pent, men det er jo ikke bra å dusje håret sånn hver dag. Fort blir det seende fett og dødt ut.

Synes det blir mye klin av å fukte håret med børste over vasken, tar tid og blir mye klin og styr.

Har en flott balsamspray som er nydelig til fuktig hår men den fungerer ikke like bra på tørt (bare det øverste og tuppene ser fine ut, resten ser tørt ut)

Så hva gjør dere andre som har mitt problem?

Har dere noen vidundermidler som gjør det enklere å stelle det på morgenen uten å måtte dusje det først?

Jeg bruker ikke krølltang ol. Vil bare få frem fallen i det og få det til å se litt glansfult og pent ut.

Skrevet

Det finnes jo endel produkter man kan ha i håret som "roer ned" og gir glans.

Snakk med frisøren :)

Onsdag1365380628
Skrevet

Ved hyppig hårvask stimuleres hodebunnen og det produseres mer fett. Mange vasker håret hver dag fordi håret ellers blir veldig fett, og dermed får man enda fetere hår.

Greier man å holde ut noen dager med fett hår og bare vaske håret 2-3 ganger i uka er det mye bedre, og på sikt vil håret ikke bli så fett.

Hvordan man ellers skal stelle langt hår er ganske individuellt. Selv har jeg ganske langt hår og grer bare igjennom det på morgenen. Sprayer og skum bruker jeg ikke, det blir fint med det samme, men etter etpar timer faller det sammen og ser tungt og skittent ut. Litt vann bare, hvis det ser brusete ut.

Skrevet

Jeg vasker aldri håret på morgenen. Kun på kvelden (etter trening). Jeg lar det også gå 2-3 dager mellom hver vask. Jeg tror at det er det beste for å ha et sundt hår:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg bruker Tigi After Party. Håret blir fantastisk, samtidig lukter den friskt. Ikke sånn typisk guffen hårprodukt lukt som du får på mye annet.

Har skjønt at den ser suspekt ut ivertfall, mange som lurer på hva det er jeg har stående i badehylla.

http://www.glossme.eu/Har/Styling-produkter/Bed-Head-After-Party---100ml.htm

Haha, en får visse assiasjoner av formen og av navnet - for ikke å si av kombinasjonen - ja!

Hva gjør forresten dette produktet? Ble litt nysgjerrig, og da ikke bare på grunn av formen og navnet :).

Gjest Niccola
Skrevet

Jeg synes nesten det høres ut som det lange håret ditt er blitt et ork, så kanskje det hadde vært best å klippe det litt? Og få gode frisørråd på kjøpet? :-)

Nå som det er så kaldt ute liker jeg ikke å vaske håret om morgenen. det blir helt flatt av skjerf og lue/hette og fryktelig statisk, så hårvasken tar jeg om kvelden. Da er det også mer medgjørlig neste morgen, og jeg bare trenger å klemme litt på det med fuktige hender.

Gjest Håper på gode tips
Skrevet

Jeg synes nesten det høres ut som det lange håret ditt er blitt et ork, så kanskje det hadde vært best å klippe det litt? Og få gode frisørråd på kjøpet? :-)

Nå som det er så kaldt ute liker jeg ikke å vaske håret om morgenen. det blir helt flatt av skjerf og lue/hette og fryktelig statisk, så hårvasken tar jeg om kvelden. Da er det også mer medgjørlig neste morgen, og jeg bare trenger å klemme litt på det med fuktige hender.

Neida, det er ikke noe ork og jeg fortsetter å spare lengre. Men det er nok ikke behandlet pent nok av meg og er nok fette i hodebunnen og tørt i endene.

Må lære meg hvordan behandle det og hva som skal til for å få det pent på morgenen.

Hvis jeg dusjer det og tar i sånn spray jeg snakket om så blir det skikkelig pent. Holder bra ut dagen også.

Men noen ganger er jeg tom for spray, og andre ganger kanskje det ikke passer å vaske håret på morgenen.

Dessuten så er det jo heller ikke bra for håret da, som mange påpeker.

Pleier å la håret være uvasket over et par dager innimellom , setter det da opp i steden på jobben.

Men ønsket meg noen tips til styling som ikke laget pinnehår da.

Gjest Håper på gode tips
Skrevet

Jeg bruker Tigi After Party. Håret blir fantastisk, samtidig lukter den friskt. Ikke sånn typisk guffen hårprodukt lukt som du får på mye annet.

Har skjønt at den ser suspekt ut ivertfall, mange som lurer på hva det er jeg har stående i badehylla.

http://www.glossme.eu/Har/Styling-produkter/Bed-Head-After-Party---100ml.htm

*ler godt*

Ja, det har du jammen rett i, den der greia der så himla suspekt ut :D

Men jeg skal prøve jeg vet du (vi har heldigvis flere bad så unga bruker ikke vårt ;)

Hi hi

Skrevet

du kan jo feks bruke en krem i det, og evt noe glansspray eller liknende...

Skrevet

Synes jeg har god hjelp av tørrshampoo faktisk. Blir luftig og lett og slipper at det ser så tungt ut. Sprayer oppi litt de morgenene jeg ikke vasker det.

Skrevet

*ler godt*

Ja, det har du jammen rett i, den der greia der så himla suspekt ut :D

Men jeg skal prøve jeg vet du (vi har heldigvis flere bad så unga bruker ikke vårt ;)

Hi hi

Har hatt både ekser og familie som lurer fælt på hva det DER er for noe. De blir nok litt skuffa når det "bare" er et hårprodukt. hehe

http://www.blivakker.no/default.aspx?search=after+party

Der koster den 99 kroner. Må hamstre! Hos frisøren betaler jeg jo rundt 300.

Gjest Niccola
Skrevet

Neida, det er ikke noe ork og jeg fortsetter å spare lengre. Men det er nok ikke behandlet pent nok av meg og er nok fette i hodebunnen og tørt i endene.

Må lære meg hvordan behandle det og hva som skal til for å få det pent på morgenen.

Hvis jeg dusjer det og tar i sånn spray jeg snakket om så blir det skikkelig pent. Holder bra ut dagen også.

Men noen ganger er jeg tom for spray, og andre ganger kanskje det ikke passer å vaske håret på morgenen.

Dessuten så er det jo heller ikke bra for håret da, som mange påpeker.

Pleier å la håret være uvasket over et par dager innimellom , setter det da opp i steden på jobben.

Men ønsket meg noen tips til styling som ikke laget pinnehår da.

Tips til styling som ikke lager pinnehår (hvilket jeg selv har :-)

Vaske håret om kvelden. neste morgen klemme i det med fuktige hender for å lage litt rufs og bølger, evt. med skum, og spraye med litt hårspray mens du klemmer.

Skrevet

Jeg tror at beste måten til å få pent hår på (spesielt når det er langt), er å ikke vaske håret mer enn 2-3 ganger i uka. Det å vaske (og style og føne) håret hver dag sliter utrolig på håret.

Om morgenen pleier jeg å bøye meg slik at håret henger ned, fukte hendene med litt vann og rufse det til først. Så gjør jeg det samme med litt hårskum etterpå. Man kan jo også variere med å ha håret i hestehale o.l., da trenger man ikke å style så mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...