Gå til innhold

Hva svare hvis en bruker andre som grunn

Anbefalte innlegg

Gjest dialog ikke angrep
Skrevet

Det er ei som har det med å argumentere med at "andre er enige med henne" i at feks du er problemet. Men hun vil selvsagt ikke si hvem de andre er. Du vet at hun overdriver (for du har kontakt med flere du også) og du vet at mye av det er hennes egen synsing som hun framstiller som andres mening.

Hva kan være gode råd hvis du vil snakke med en slik person? Går det feks an å si noe om at du gjerne hører på hva hun selv mener, men ikke hva andre mener, for det får de selv eventuelt snakke med deg om?

Skrevet

Det er ganske vanlig retorikk å "gjemme seg" bak en udefinert gruppe "andre". Det beste tipset jeg kan gi, er at du rett og slett sier noe ganske enkelt som:

"Nå snakker vi ikke om andre. Vi snakker om meg og deg." eller

"Jeg godtar ikke retorikken din. Dersom du skal trekke "andre" inn i dette, må du også si hvem som har sagt hva, hvis ikke, er jeg ikke interessert"

Eller:

"Å gjemme seg bak "andre" er feigt, og en dårlig skjult hersketeknikk. Det er jeg ikke interessert i"

Gjest sånn er det med den saken
Skrevet

Jeg pleier å si at jeg forholder meg kun til det som kommer direkte til meg og ikke via andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...