Gå til innhold

Bryllupspørsmål. Til dere som er gift! :)

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes absolutt ikke du behøver å invitere barna til kusiner og fettere, så at det bare blir sønnen din og kusinen hans er helt topp.

Du behøver heller ikke å invitere doin venninnes barn, hvis hun inviteres med barn føler hun kanskje at hun må ha med barnet, og for alles del er det kanskje like greit at dette barnet er hos en barnevakt?

Erfaring med bryllupsmiddager med barn tilstede, tilsier at det kan være greit å fortelle feks din mor at du ønsker at hun er mor og svigermor (og ikke like mye bestemor) under middagen og talene, jeg har vært i bryllup der bestemødre går glipp av de viktige talene osv, fordi de løper rundt med barnebarn. Og det kan være litt sårt, for eneste sønn når hans mor ikke hører talen hans osv.. Det samme gjelder broren din, at han er der som din bror og din manns forlover og ikke er på do med barnet sitt under brudgommens tale.

Er det en ung kusine eller fetter med litt barnetekke tilstede, går det an å be om en hånd / en do-følging :-)

Skulle vel kanskje ikke til meg?

Kan være lurt å legge innlegget under trådstarter, slik at hun får svaret "til seg".

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• Katt-ja

4

• candyqueen_83

4

• pusi

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, jeg skal ikke holde en tale i hele mitt liv.

Ok, deg om det! ;)

Er ingen stor taler jeg heller, men akkurat bryllupet synes jeg var en gyllen anledning å si noen pene og litt høytidelige ord til familie, venner og ikke minst min mann.

Skrevet

Jeg har en sønn på 5 år fra tidligere forhold, samboern ingen barn. Sønnen bor hos hos. Han har en kusine på 4 år (datter til broren min som vi har god kontakt med) og jeg vil gjerne ha de to som brudebarn ved siden av forlovere. Nå er det stor sjans for at broren min blir forlover til samboern min også. I min familie er det ingen flere barn, en venninne har en datter som da vil være to år. På samboerns side er det vel ingen barn, kanskje noen av hans fettere/kusiner har barn, men det vet jeg ikke, men tror det. Men hva med dem og invitasjon da? Vil selvfølgelig ha med sønnen min på denne dagen, men han vil bli hentet av faren sin etter kakene, og broren min vil nok få barnevakt til datteren sin også da. Ikke fordi vi skal ta helt av med fyll osv, men fordi jeg ikke føler barn passer der voksne nyter alkohol og kanskje blir litt på en snurr, dessuten blir det seint og kanskje kjedelig for dem. Er det greit å utelukke alle andres unger utenom de to? Venninna mi må gjerne ta med datteren sin hvis hun vil, men tror hun vil ordne barnevakt så hun kan slappe av litt selv. Var barna dere med hele kvelden? Var det mange andre barn der? Jeg kommer ikke på flere barn enn de tre jeg.

Hvis de to barna er brudebarn er det vel naturlig at de er med til middagen, men du må gjerne utelukke alle andre.

Jeg mener selv at en bryllupsfest er mest for voksne.

Vi har tre barn selv, og alle de var selvfølgelig med på middagen. De har bare 4 søskenbarn, som de har meget god kontakt med. Derfor inviterte vi også disse barna. Greit å ha noen lekekamerater utover dagen. I tillegg kom det et barn fordi foreldrene ikke ville la han ha barnevakt så lenge. Bare tull men verst for foreldrene.

Våre barn fikk noen beskjeder på forhånd. De kunne gå på do når de ville, uten å spørre noen. De trengte ikke å spise opp all maten, og hvis de ble sultne skulle det jo være mange kaker etter middagen.

Vi skal selv i bryllup i sommer, og for meg hadde det vært like greit om barna ikke ble invitert. Vi kan jo likevel ta dem med i kirka slik at de får sett brudeparet.

Det vanskelige er faktisk å finne barnevakt, fordi alle er med i bryllupet. Barnas faddere serverte i bryllupet, og de tok med ungene hjem til oss etter kaffen. Med så store unger som våre gikk dette helt greit. Fadderne (16 åringer) fikk god betaling for jobben.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...