Gå til innhold

Ny kuldebølge

Anbefalte innlegg

Gjest firepile
Skrevet

Hm, jeg kan gå med på at det er veldig kaldt med -15 på kysten, men er litt mer usikker på om det er like kaldt som når det er - 30 i innlandet...;)

Det virker kaldere på kysten fordi luften er fuktigere + det er ofte mer vind.

Skrevet

Hm, jeg kan gå med på at det er veldig kaldt med -15 på kysten, men er litt mer usikker på om det er like kaldt som når det er - 30 i innlandet...;)

Hvor stor forskjell det er vet jeg ikke, men fuktig luft er utrolig mye kaldere enn tørr luft (når det er kaldt vel og merke ;-))

Husker vi var på ferie i Malaysia og innbilte oss at det var nærmere 40 grader. Vi svetta som griser hele tiden. I realiteten var det 25 grader, men luftfuktigheten var så høy at vi var "våte av svette" ;-)

Skrevet

Herlig :) Jeg elsker kulda, og skal jeg ut, kler jeg meg godt. Planlegger en skitur i morra i 15 minus, om det ikke blir enda kaldere.

Inne er det alltid noe å ta seg til, tenne lys og høre at det knitrer i ovnen samtidig som man får gjort unna litt, spiller Wii eller ser film. Nyter at det er så kaldt jeg, det ser ut som et maleri ute! :)

Skrevet

Det er bare det at her ved kysten tilsvarer 10 minusgrader sikkert det samme som tyve minus gjør hos deg ;)

Ja, jeg ser den:-) I dag er det bare -12 her, og det er nesten så det går an å gå ut en tur...

Skrevet

Ja, jeg ser den:-) I dag er det bare -12 her, og det er nesten så det går an å gå ut en tur...

Hehe ;) Her er det minus 15 ved sjøen idag. Oppe hos oss er det ca minus 10. Kaldt, ja ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...