Gå til innhold

Dataskit - får ikke kjøre rollback!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er litt krise hos meg fordi min stasjonære pc har klikka. Jeg får ikke kjøre rollback - fordi Windows nekter å kjøre fra tidligere enn den 4.jan - og det er jo helt rart!!! siden det er dags dato liksom! Jeg har utført dette før uten sånne problemner... Det skal sies at det er litt min feil dette... Etter at jeg lastet ned av alle ting Norton Internet Security, så har alt slått seg helt vrangt. Blæskjermer, frysing, at den bare blir stående å "hakke" når jeg er kommet inn i Windows og venter på at oppstartfila skal få i gang det den skal... Jeg skal stikke avsted å få meg en ekstern harddisk, for jeg tror at jeg kan redde noe av det jeg har liggende på disken....

Men er det noe annet man kan gjøre når systemgjenoppretting fra et gitt tidspunkt ikke funker? Jeg har ikke lyst til å systemgjenopprette hele driten liksom.

Jeg har XP på den aktuelle pc'n.

Lurer ellers på en sak ang ekstern disk (med USB tilkobling) om det vil være et problem å bruke den på to forskjellige operativsystemer, siden jeg har (dritt)vista på den andre? Skal for øverig legge inn 7 på denne laptopen min i svært nær framtid.

Gjest Håper du får det til
Skrevet

Når systemgjenoppretting ikke fungerer så er det desverre lite du kan gjøre meg bekjent.

Men hvorfor fjerne du ikke Norton? Det er jo kjent at Norton og Norman f.eks. er programmer som er svært resurskrevende.

Du kan i steden prøve gratisprogrammet AVG, det fungerer veldig bra. Vi har brukt det på alle pc.ene her i huset i lange tider. Som sakt et bra a.virusprogram, gratis og mindre resurskrevende.

Ekstern harddisk er jo kjempebra å ha uansett, akkurat pga slike ting som nå har skjedd pc.n din, ved kraftige virusangrep ol. Da har du beskyttet bilder og viktige dokumenter. Så kjøp deg det om du har mulighet.

Wind.Vista er som du har funnet ut veldig resurskrevende. Wind. 7 er skrytt meget av og det skal kreve mindre av pc.n slik at denne blir raskere og bedre å bruke. Hvis du kjøper direkte fra win. sine sider f.eks. så koster det ikke mange hundrelappene med oppgradering.

Skrevet

Når systemgjenoppretting ikke fungerer så er det desverre lite du kan gjøre meg bekjent.

Men hvorfor fjerne du ikke Norton? Det er jo kjent at Norton og Norman f.eks. er programmer som er svært resurskrevende.

Du kan i steden prøve gratisprogrammet AVG, det fungerer veldig bra. Vi har brukt det på alle pc.ene her i huset i lange tider. Som sakt et bra a.virusprogram, gratis og mindre resurskrevende.

Ekstern harddisk er jo kjempebra å ha uansett, akkurat pga slike ting som nå har skjedd pc.n din, ved kraftige virusangrep ol. Da har du beskyttet bilder og viktige dokumenter. Så kjøp deg det om du har mulighet.

Wind.Vista er som du har funnet ut veldig resurskrevende. Wind. 7 er skrytt meget av og det skal kreve mindre av pc.n slik at denne blir raskere og bedre å bruke. Hvis du kjøper direkte fra win. sine sider f.eks. så koster det ikke mange hundrelappene med oppgradering.

Heisann, og takk for mange fornuftige råd!

Jeg tror dessverre pc'n min pådro seg et problem etter at jeg hadde lastet ned ulovlige versjoner av Norton Internet Security og Norton Utilities. Etter å ha kjørt en diskrydding gikk alt til helvete. Nå har jeg vært og fått i ekstern disk, men dessverre er det for seint med mindre jeg finner en person som har en eller annen cd-boot ting jeg kan kjøre (gjort det før, men boot-cd'n min nekter å funke nå pga alder).

Hadde AVG, men det ble noe tull med installasjonen. Jeg scannet først med AVG, alt ok. Lastet ned Norton og fjernet AVG. Og derifra gikk det pent og pyntelig til helvete... Hadde jeg bare latt være å slå av pc'n min!!!!!!!

Og jeg har mista masse! Nå er jeg forbanna på meg selv og pc-verdenen. Håper ikke jeg får trøbbel med laptopen min når jeg oppgraderer OS...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...