Gå til innhold

Slik skal et kirkebryllup gjøres:)))

Anbefalte innlegg

Gjest Melis34
Skrevet

Veldig utenom det vanlige og artig hehe...hvorfor skal alt være så stivt når man gifter seg.

hidi, the scorpion
Skrevet

Veldig utenom det vanlige og artig hehe...hvorfor skal alt være så stivt når man gifter seg.

Har aldri sett noe så festlig i hele mitt liv, og gjestene glemmer garantert _ikke_ dette bryllupet!

Gjest firepile
Skrevet

Har aldri sett noe så festlig i hele mitt liv, og gjestene glemmer garantert _ikke_ dette bryllupet!

Spørs om dette godkjennes av prestestanden da.

hidi, the scorpion
Skrevet

Spørs om dette godkjennes av prestestanden da.

Da hadde jeg valgt en medgjørlig prest;) For dette var jo bare flott og helt uskyldig...! Jeg hadde aldri glemt et slikt bryllup! Og bruden er jo bare kjempemodig;)

Skrevet

Ja, herlig. Den gikk rundt her i sommer/høst også. Tror det var høgskolen i Volda som gjorde en egen verson av den, og "kuppa" kantina.

trollemor;o)
Skrevet

Nå er den norske kirke kjent for å være litt vrien. Organistene gikk nylig ut og vil nekte avspilling av CDer i begravelser:

http://www.dagbladet.no/2009/12/19/kultur/musikk/kirke/begravelse/organist/9558198/

Ja,det var jammen på tide...Hvorfor kan ikke folk heller leie noen til å synge eller spille? CD spiller blir bare så fjollete og lite seriøst.

Dette har vel lite med den norske kirke å gjøre, men med hva organistene (musikerne) syns er brukendes.

hidi, the scorpion
Skrevet

Nå er den norske kirke kjent for å være litt vrien. Organistene gikk nylig ut og vil nekte avspilling av CDer i begravelser:

http://www.dagbladet.no/2009/12/19/kultur/musikk/kirke/begravelse/organist/9558198/

Leste det! Og finner det hårreisende, da de fleste begravelser finner sted i et kapell og ikke i kirken...

Dessuten har mange ikke-kristne konserter i kirken, så hvorfor forskjellsbehandle?

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, herlig. Den gikk rundt her i sommer/høst også. Tror det var høgskolen i Volda som gjorde en egen verson av den, og "kuppa" kantina.

Det vil jeg tro;)))

Gjest Elextra
Skrevet

Ja,det var jammen på tide...Hvorfor kan ikke folk heller leie noen til å synge eller spille? CD spiller blir bare så fjollete og lite seriøst.

Dette har vel lite med den norske kirke å gjøre, men med hva organistene (musikerne) syns er brukendes.

'' Hvorfor kan ikke folk heller leie noen til å synge eller spille?''

Hvis man er glad i en spesiell fremførelse av en sang, blir det ikke helt det samme å leie andre til å spille den. Ville stusset om det bare var ferdiginnspilt musikk i en begravelse eller kirkevielse, men synes det må være "lov" med enkelte innspillinger en selv eller avdøde var glad i.

Jeg ser organistenes utspill mer som en profesjonskamp - de er redd for å bli overflødiggjort.

trollemor;o)
Skrevet

Hvis man er glad i en spesiell fremførelse av en sang, blir det ikke helt det samme å leie andre til å spille den. Ville stusset om det bare var ferdiginnspilt musikk i en begravelse eller kirkevielse, men synes det må være "lov" med enkelte innspillinger en selv eller avdøde var glad i.

Jeg ser organistenes utspill mer som en profesjonskamp - de er redd for å bli overflødiggjort.

haha, nei, de er ikke redd for å bli overflødige!! Inimellom er de nok bare glad for å slippe å øve inn et nytt stykke...Nei jeg tror de syns det er primitivt med CD spiller, det syns iallefall jeg.

trollemor;o)
Skrevet

Leste det! Og finner det hårreisende, da de fleste begravelser finner sted i et kapell og ikke i kirken...

Dessuten har mange ikke-kristne konserter i kirken, så hvorfor forskjellsbehandle?

Hva har de ikkekristne artistene med dette å gjøre? Er det ikke her snakk om bruk av CD-spiller i begravelser?

Skrevet

Den har jeg sett før, og det er noe av det mest harry jeg har sett innen bryllup...

hidi, the scorpion
Skrevet

''Jeg ser organistenes utspill mer som en profesjonskamp - de er redd for å bli overflødiggjort.''

Absolutt;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva har de ikkekristne artistene med dette å gjøre? Er det ikke her snakk om bruk av CD-spiller i begravelser?

Dah!

Hvem har råd til å leie inn ekte vare?

Da en 16-åring ble begravet, var hans høyeste ønske at man skulle spille Queen, hvilke foreldre ville nekte gutten sin det?

hidi, the scorpion
Skrevet

Den har jeg sett før, og det er noe av det mest harry jeg har sett innen bryllup...

Jeg synes det var herlig;)))

hidi, the scorpion
Skrevet

Herlig! :)

Bookworm, synes den var harry, men jeg smilte gjennom hele videoen og på slutten kom en tåre eller to...;) Modige mennesker!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...