Gå til innhold

Slik skal et kirkebryllup gjøres:)))

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Hahaha, så artig! :0)

Helt herlig;)

trollemor;o)
Skrevet

Dah!

Hvem har råd til å leie inn ekte vare?

Da en 16-åring ble begravet, var hans høyeste ønske at man skulle spille Queen, hvilke foreldre ville nekte gutten sin det?

Neida, jeg mener at man må bruke skjønn, helt klart. Men det kan tenkes at det ha blitt vel utbredt i enkelte kirker?

Man trenger ikke leie inn Bjørn Eidsvåg for å få "eg ser" (dette var bare et tilfeldig eksempel) det finnes mange dyktige sangere og musikere somtar slike oppdrag.

trollemor;o)
Skrevet

Den har jeg sett før, og det er noe av det mest harry jeg har sett innen bryllup...

jeg er enig med deg, det hele er bare teit i mine øyne. Men slik er jeg;o)

trollemor;o)
Skrevet

''Jeg ser organistenes utspill mer som en profesjonskamp - de er redd for å bli overflødiggjort.''

Absolutt;)

pp

Skrevet

jeg er enig med deg, det hele er bare teit i mine øyne. Men slik er jeg;o)

Ja jeg også, selv om det ser ut til at vi er i mindretall:-))

Skrevet

Ja jeg også, selv om det ser ut til at vi er i mindretall:-))

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg synes, på den ene siden er det jo litt tøft, men på den andre... Men hovedsaken er jo at brudeparet får dagen slik de vil ha den! :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg synes, på den ene siden er det jo litt tøft, men på den andre... Men hovedsaken er jo at brudeparet får dagen slik de vil ha den! :o)

''Jeg er ikke helt sikker på hva jeg synes, på den ene siden er det jo litt tøft, men på den andre... ''

Jeg tenker litt som deg.

Må innrømme at jeg tenker litt konservativt når det gjelder rammene i et kirkevielser, er mer åpen for spreke løsninger når det gjelder borgerlig vielse.

Gjest Elextra
Skrevet

haha, nei, de er ikke redd for å bli overflødige!! Inimellom er de nok bare glad for å slippe å øve inn et nytt stykke...Nei jeg tror de syns det er primitivt med CD spiller, det syns iallefall jeg.

''Nei jeg tror de syns det er primitivt med CD spiller, det syns iallefall jeg.

''

Enig med deg i at det generelt er mye finere med levende musikk, men har man et spesielt forhold til en spesiell artist eller innspilling, og ikke får vedkommende til å stille i begravelsen, kan CD være et bedre alternativ enn at andre skal fremføre stykket.

Gjest ikke orgel overalt, da
Skrevet

Nå er den norske kirke kjent for å være litt vrien. Organistene gikk nylig ut og vil nekte avspilling av CDer i begravelser:

http://www.dagbladet.no/2009/12/19/kultur/musikk/kirke/begravelse/organist/9558198/

He, he. Gad vite hvordan en organist hadde løst vårt bryllup i kapellet på Nordkapp. Den lille steinhula var så full av folk som den bare kunne være, og hadde det ikke vært hermetisk musikk, så hadde det blitt stusselig. Irske folketoner på CD gjorde seg utrolig bra der ute ved det store havet.

Skrevet

Den har jeg sett før, og det er noe av det mest harry jeg har sett innen bryllup...

''er noe av det mest harry jeg har sett innen bryllup''

Jeg tenker som deg. Kan bare skje i USA...

Skrevet

Veldig utenom det vanlige og artig hehe...hvorfor skal alt være så stivt når man gifter seg.

''hvorfor skal alt være så stivt når man gifter seg.

''

Å inngå ekteskap er jo en høytidelig og alvorlig handlig, der har du én grunn...

Skrevet

Bookworm, synes den var harry, men jeg smilte gjennom hele videoen og på slutten kom en tåre eller to...;) Modige mennesker!

''men jeg smilte gjennom hele videoen og på slutten kom en tåre eller to''

Og jeg orket ikke se hele, syntes det var parodisk... Men jeg syns selvsagt at folk for gjøre som de vil i sitt eget bryllup!

Gjest ikke orgel overalt, da
Skrevet

Ja,det var jammen på tide...Hvorfor kan ikke folk heller leie noen til å synge eller spille? CD spiller blir bare så fjollete og lite seriøst.

Dette har vel lite med den norske kirke å gjøre, men med hva organistene (musikerne) syns er brukendes.

Typisk tenking fra folk som bor/gifter seg et sted der det er overflod av dyktige musikere. Det er ikke alle steder i landet det er like greit å få tak i verken det ene eller det andre til en vielse, begravelse eller andre anledninger. I hvert fall ikke hele året. Med mindre man er innstilt på å betale så det svir for å hente inn fagfolk, Og hvis alternativet er å få en halvsur Ave Maria servert, så er CD med musikk som betyr noe for hovedpersonene mye, mye bedre.

I tillegg er det mange av landets små kapell som er overfylte når det er bryllup på gang, og da kan det være knotete å få plass til musikere også.

trollemor;o)
Skrevet

''Nei jeg tror de syns det er primitivt med CD spiller, det syns iallefall jeg.

''

Enig med deg i at det generelt er mye finere med levende musikk, men har man et spesielt forhold til en spesiell artist eller innspilling, og ikke får vedkommende til å stille i begravelsen, kan CD være et bedre alternativ enn at andre skal fremføre stykket.

Njæ...for meg er det bedre å få noen til å synge det enn å bruke en CD spiller.

trollemor;o)
Skrevet

Typisk tenking fra folk som bor/gifter seg et sted der det er overflod av dyktige musikere. Det er ikke alle steder i landet det er like greit å få tak i verken det ene eller det andre til en vielse, begravelse eller andre anledninger. I hvert fall ikke hele året. Med mindre man er innstilt på å betale så det svir for å hente inn fagfolk, Og hvis alternativet er å få en halvsur Ave Maria servert, så er CD med musikk som betyr noe for hovedpersonene mye, mye bedre.

I tillegg er det mange av landets små kapell som er overfylte når det er bryllup på gang, og da kan det være knotete å få plass til musikere også.

Det har du helt rett i. Har en gang spillt i et bryllup hvor det var en vikarorganist.....HJELPES for en opplevelse!!!! Jeg vet ikke om organisten spilte en eneste tone rett og ikke engang de mest vanlige salmene blei riktig spillt.

Men her var det om jeg ikke husker feil,snakk om organistene i Asker og Bærum eller var det Akershus? Jaja, samma det, men der er det iallefall ikke vanskelig å få tak i dyktige musikere.

trollemor;o)
Skrevet

Bookworm, synes den var harry, men jeg smilte gjennom hele videoen og på slutten kom en tåre eller to...;) Modige mennesker!

En tåre eller to? Hvordan fikk du det til????

trollemor;o)
Skrevet

He, he. Gad vite hvordan en organist hadde løst vårt bryllup i kapellet på Nordkapp. Den lille steinhula var så full av folk som den bare kunne være, og hadde det ikke vært hermetisk musikk, så hadde det blitt stusselig. Irske folketoner på CD gjorde seg utrolig bra der ute ved det store havet.

Nei, det er vel ikke slike anledninger de tenker på disse organistenen heller........

hidi, the scorpion
Skrevet

En tåre eller to? Hvordan fikk du det til????

På slutten kommer bruden ut og jeg kan se hvor "modig" hun er, og det rørte meg;)

Det kommer alltid en tåre hos meg når bruden går opp til alteret...;)

trollemor;o)
Skrevet

På slutten kommer bruden ut og jeg kan se hvor "modig" hun er, og det rørte meg;)

Det kommer alltid en tåre hos meg når bruden går opp til alteret...;)

hm, jeg så ingenting som var rørende ved den seremonien der. bare tull og fjas. I MINE øyne.

Skrevet

''hvorfor skal alt være så stivt når man gifter seg.

''

Å inngå ekteskap er jo en høytidelig og alvorlig handlig, der har du én grunn...

Kunne ikke ha sagt meg mer enig, jeg er positiv til at man skal kunne finne sin egen personlige vri på sitt eget bryllup, men jeg synes ikke det skal gå så langt at det blir useriøst...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...