Gjest gode råd og erfaringer? Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Skal kjøpe nye vintersko til ungene på salg. Men hva skal jeg velge? Har ofte hatt støvletter som er vanntette fra f.eks ponny e.l. Men er litt nysgjerrig på disse sorel skoene og andre nye merker som er kommet. Ønsker meg varme sko og vanntette sko til ungene siden de ofte leker mye ute i barnehage og skolesfo /utedager på skolen. Kan noen her inne gi meg noen forslag på hva dere er fornøyde med i denne kulda for tiden? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Sorel og selskinn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Sorel og selskinn. Støtter Sorel-forslaget. Jeg fikk meg forresten sånne sjøl her, rett før jul. Salg i barneavdelinga på G-sport, hihi. Nå er det slutt på å fryse på tæra når jeg er ute med ungene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jentene våre har fått Dock Boot. Så langt har de vært brukt i både sørpe/regn, og i -18 uten at ungene har vært klamme eller kalde på bena. De bruker bare bomullsstrømper eller tynne ullsokker i dem. Dock Boot er laget av neopren - samme stoffet som i våtdrakter. Sorel prøvde de, men innersokken bare brettet seg når de tok dem på... Dessuten blir naboens unger veldig våte på bena (men ikke kalde), og det lukter ikke pent av tærne og innersokkene... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jentene våre har fått Dock Boot. Så langt har de vært brukt i både sørpe/regn, og i -18 uten at ungene har vært klamme eller kalde på bena. De bruker bare bomullsstrømper eller tynne ullsokker i dem. Dock Boot er laget av neopren - samme stoffet som i våtdrakter. Sorel prøvde de, men innersokken bare brettet seg når de tok dem på... Dessuten blir naboens unger veldig våte på bena (men ikke kalde), og det lukter ikke pent av tærne og innersokkene... Ullsokken i MÅ taes ut og tørkes hver dag. Vi bruker støveltørker. Hvis de blir stående våte, er det ikke rart de stinker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Sorrelsko er vel stort sett vanntette bare i selve foten, men trekker vann og våt snø i skaftet? Jeg elsker mine Sorrel scootersko med løs filttøffel, ungene har hatt tilsvarende og har ikke likt sine noe særlig. Mine går i grunnen i cherox hele vinteren uansett temperatur og de holder varmen også, merkelig nok. De har ikke arvet sin mors føtter... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jentene våre har fått Dock Boot. Så langt har de vært brukt i både sørpe/regn, og i -18 uten at ungene har vært klamme eller kalde på bena. De bruker bare bomullsstrømper eller tynne ullsokker i dem. Dock Boot er laget av neopren - samme stoffet som i våtdrakter. Sorel prøvde de, men innersokken bare brettet seg når de tok dem på... Dessuten blir naboens unger veldig våte på bena (men ikke kalde), og det lukter ikke pent av tærne og innersokkene... Jeg har Muck Boots, samme som Dock Boots og de er usannsynlig klamme! I vanlig aktivitet er de greie, men jeg hadde dem på en kald vinterdag i fjor med tynne ullstrømper + tykke ullsokker i og var søkkvåt på føttene etter noe aktivitet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Mine to har i år hhv Geox og Ecco vintersko. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zellica Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg vil gjerne anbefale Columbia Bugaboots. Utrolig bra sko som tåler ned til 32 kuldegrader. Lette og fine, med god såle som sitter bra på alle typer underlag. Alle 4 ungene har disse skoene i forskjellig design, og jeg har selv et par hvitt og grått. Jeg er ellers en frysepinn på bena, men i disse skoene må jeg bruke tynne strømper for ikke å bli for varm. Eldste datteren min på 20 driver aktivt med hund, så hun fikk disse skoene til jul, og hadde dem på inne på kjøpesenteret i romjula. Hun sverget på at hun aldri mer skulle bruke skoene innendørs, for hun ble ubehagelig varm på bena. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg vil gjerne anbefale Columbia Bugaboots. Utrolig bra sko som tåler ned til 32 kuldegrader. Lette og fine, med god såle som sitter bra på alle typer underlag. Alle 4 ungene har disse skoene i forskjellig design, og jeg har selv et par hvitt og grått. Jeg er ellers en frysepinn på bena, men i disse skoene må jeg bruke tynne strømper for ikke å bli for varm. Eldste datteren min på 20 driver aktivt med hund, så hun fikk disse skoene til jul, og hadde dem på inne på kjøpesenteret i romjula. Hun sverget på at hun aldri mer skulle bruke skoene innendørs, for hun ble ubehagelig varm på bena. Sånne? http://www.brandos.no/columbia/bugaboot-omni-tech-bl1365-010-blacklight-gr/a9715 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Vi kjøpte Sorel-sko for første gang, til 8-åringen. De har fungert helt supert i kulda - men vi passer på å ta ut innertøffelen hvr kveld (de står da på badegolvet over natta. Men de er ikke vanntette, men vannavstøtende. VI har ikke prøvd dem i slaps - regner med at det da blir støvler på henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Kamik Snowkone fungerer veldig fint her når det er en del snø. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zellica Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Sånne? http://www.brandos.no/columbia/bugaboot-omni-tech-bl1365-010-blacklight-gr/a9715 Jepp:-) Datteren min på 20 har disse: http://www.brandos.no/columbia/youth-bugaboot-by1271-010-blackcharcoal/a9723 Jeg har disse i hvit/grå: http://www.altrec.com/columbia/womens-bugaboot-snow-boot?cm_sp=Baynote-_-Detailpage-_-DetailPageAlsoWantA Resten av flokken har diverse varianter av samme skoen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jepp:-) Datteren min på 20 har disse: http://www.brandos.no/columbia/youth-bugaboot-by1271-010-blackcharcoal/a9723 Jeg har disse i hvit/grå: http://www.altrec.com/columbia/womens-bugaboot-snow-boot?cm_sp=Baynote-_-Detailpage-_-DetailPageAlsoWantA Resten av flokken har diverse varianter av samme skoen. Hmmm.... Og de er virkelig varme? Jeg er sykt frossen på beina om vinteren, det eneste som holder meg varm er scooterskoene, men de er ikke akkurat stilige og mer eller mindre umulige å kjøre bil med, de fyller vel opp hele plassen på alle tre pedalene på en gang! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jepp:-) Datteren min på 20 har disse: http://www.brandos.no/columbia/youth-bugaboot-by1271-010-blackcharcoal/a9723 Jeg har disse i hvit/grå: http://www.altrec.com/columbia/womens-bugaboot-snow-boot?cm_sp=Baynote-_-Detailpage-_-DetailPageAlsoWantA Resten av flokken har diverse varianter av samme skoen. Selges de bare på nettet eller finnes de i butikker også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zellica Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Selges de bare på nettet eller finnes de i butikker også? Neida de finnes i vanlige sportsbutikker. Har kjøpt tre par på G-Sport, et par på sportshuset, og et par i en lokal sportsbutikk. Vi har kjøpt alle våre på tilbud, og betalte 400 og 500 kroner paret. Ellers tror jeg de står til 1100 for voksne og 600 for barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Neida de finnes i vanlige sportsbutikker. Har kjøpt tre par på G-Sport, et par på sportshuset, og et par i en lokal sportsbutikk. Vi har kjøpt alle våre på tilbud, og betalte 400 og 500 kroner paret. Ellers tror jeg de står til 1100 for voksne og 600 for barn. G-sport!? Og det sier du først nå! ;o) Jeg foretrekker nemlig å prøve sko før jeg kjøper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zellica Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Hmmm.... Og de er virkelig varme? Jeg er sykt frossen på beina om vinteren, det eneste som holder meg varm er scooterskoene, men de er ikke akkurat stilige og mer eller mindre umulige å kjøre bil med, de fyller vel opp hele plassen på alle tre pedalene på en gang! ;o) Ja de er virkelig varme. :-) Jeg er som sagt noe frossen på bena, og når jeg er ute på tur med hundene, drar jeg på meg en tynn strømpebukse under vinterbuksa, og det holder meg mer enn varm nok på bena. Hadde jeg hatt på vanlige ullsokker hadde jeg rent bort på bena. Ungene har brukt skoene sine to vintre nå, og har aldri klaget over at de fryser. Denne typen sko er lettere og nettere enn sorel-skoene. De blir for kraftige for meg. Spesielt synes jeg jentemodellen er pen, og den passer for damer opp til størrelse 38,5. Det var meningen at eldstejenta skulle ha den modellen,men så var den selvfølgelig utsolgt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Ja de er virkelig varme. :-) Jeg er som sagt noe frossen på bena, og når jeg er ute på tur med hundene, drar jeg på meg en tynn strømpebukse under vinterbuksa, og det holder meg mer enn varm nok på bena. Hadde jeg hatt på vanlige ullsokker hadde jeg rent bort på bena. Ungene har brukt skoene sine to vintre nå, og har aldri klaget over at de fryser. Denne typen sko er lettere og nettere enn sorel-skoene. De blir for kraftige for meg. Spesielt synes jeg jentemodellen er pen, og den passer for damer opp til størrelse 38,5. Det var meningen at eldstejenta skulle ha den modellen,men så var den selvfølgelig utsolgt. Dette må være noe for meg! ) Må sjekkes om jeg kommer over det på en sportsbutikk en gang! Takk for tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zellica Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 G-sport!? Og det sier du først nå! ;o) Jeg foretrekker nemlig å prøve sko før jeg kjøper. Hehe :-) Du får ta en tur og se om de har noen av modellene inne. Nå er det to år siden jeg kjøpte våre på G-Sport, men jeg vet at Sportshuset har de inne denne vinteren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.