Gå til innhold

P.sprøyte

Gjest Noe jeg lurer på....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som bruker p.sprøyte?

Er dere fornøyde? Lurer litt på fordeler og ulemper.

Er vel bedre enn p.piller med østrogen ang blodpropp?

Gjest ble for tjukk
Skrevet

Som prevensjonsmiddel syns jeg det var supert og i tillegg slapp jeg å ha mensen, noe som var veldig befriende.

Minuset var at jeg la på meg kraftig.

Har bruk p-sprøyten 3 ganger med opphold i mellom.

Vektoppgang startet fra første uken mer eller mindre og 10-15 kg opp. Tok ca. 7-9 mnd før jeg fikk mensen tilbake og vektnedgangen startet.

Gjest mistet hår - ellers topp
Skrevet

Jeg har også brukt P-sprøyten i to omganger. Har ikke merket noe vektøkning, og det fantastiske er at mensen og alt som følger med den forsvinner helt.

Problemet mitt har vært at jeg røyter veldig etter en stunds bruk...

Skrevet

Jeg bruker det,måtte det. Har utrolig mange plager i forbindelse med mensen,nå er de borte. Takk og lov :-)

Skrevet

Som prevensjonsmiddel syns jeg det var supert og i tillegg slapp jeg å ha mensen, noe som var veldig befriende.

Minuset var at jeg la på meg kraftig.

Har bruk p-sprøyten 3 ganger med opphold i mellom.

Vektoppgang startet fra første uken mer eller mindre og 10-15 kg opp. Tok ca. 7-9 mnd før jeg fikk mensen tilbake og vektnedgangen startet.

Men gikk du opp i vekt automatisk,eller spiste du mye i tilegg?

Har gått opp i vekt jeg også,men har ikke spist mindre heller da..

Gjest ble for tjukk
Skrevet

Men gikk du opp i vekt automatisk,eller spiste du mye i tilegg?

Har gått opp i vekt jeg også,men har ikke spist mindre heller da..

Ved første forsøk så spiste jeg nok mye mer enn vanlig.

Da jeg senere prøvde den, var jeg bevisst på dette og fokuserte på å holde matinntaket på normalnivå i tillegg til at jeg trente regelmessig. Så jeg vil si at sprøyten i se selv gav vektøkning.

Min yngre søster slet også med det samme. I det hun fikk menstruasjonen tilbake så raste hun ned i vekt, selv om hun ikke gjorde noen endringer i sine rutiner.

Synd i grunnen, for jeg syntes det var helt topp å slippe mensen.

Skrevet

Ved første forsøk så spiste jeg nok mye mer enn vanlig.

Da jeg senere prøvde den, var jeg bevisst på dette og fokuserte på å holde matinntaket på normalnivå i tillegg til at jeg trente regelmessig. Så jeg vil si at sprøyten i se selv gav vektøkning.

Min yngre søster slet også med det samme. I det hun fikk menstruasjonen tilbake så raste hun ned i vekt, selv om hun ikke gjorde noen endringer i sine rutiner.

Synd i grunnen, for jeg syntes det var helt topp å slippe mensen.

Ja det er topp,vil aldri ha det igjen..

Skrevet

Jeg bruker det,måtte det. Har utrolig mange plager i forbindelse med mensen,nå er de borte. Takk og lov :-)

Går det an å spørre om alderen din?

Har fått høre at man ikke bør bruke sprøyta i godt voksen alder pga fare for beinskjørhet.

Skrevet

Går det an å spørre om alderen din?

Har fått høre at man ikke bør bruke sprøyta i godt voksen alder pga fare for beinskjørhet.

Jeg er 37 år og godt voksen,legen sa det med benskjørhet. Jeg måtte drikke mye melk og spise melkeprodukter,og helst mosjonere litt. Tenkte at jeg vil heller ha benskjørhet enn de plagene jeg hadde i forbindelse men mensen,men det er sikkert dumt tenkt..vil jo ikke ha noen plager da.

Gjest Noe jeg lurer på.
Skrevet

Nyttig info. Jeg er 40. Og grunnen til at jeg spurte her var at en lege jeg går til snakker varmt om p.sprøyta, mens gyn. er negativ.Men jeg bestemmer selv. Tenke, tenke.....

Skrevet

Nyttig info. Jeg er 40. Og grunnen til at jeg spurte her var at en lege jeg går til snakker varmt om p.sprøyta, mens gyn. er negativ.Men jeg bestemmer selv. Tenke, tenke.....

Ja,du får tenke,lykke til med det :-)

Hvis du har store plager kan iallefall jeg anbefale den,det er godt å slippe de plagene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...