Gå til innhold

ang resepter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ha hatt en ny resept på p-piller, men passer dårlig å ta fri fra jobb for å gå til legen og hente det.. Finnes det andre steder man kan få resepter? Legevakt o.l?

Gjest sånn er det med den saken
Skrevet

Legen kan faxe resepten over til et avtalt apotek.

Gjest Niccola
Skrevet

Kan du ikke bare få legekontoret til å fakse resepten til et apotek for deg?

Gjest ikke legevakt, nei
Skrevet

Skrive ut resept på slikt er en fastlegejobb, og i alle fall ikke noe du går på legevakta med. Du kan få legen til å send deg resepten. Det koster ekstra, men det er en mulighet

Gjest sånn gjør jeg det
Skrevet

Ring legekontoret og be legen skrive ut uten at du er til time. Så lenge du har gått på pillen lenge er det sjelden noe problem for legen å skrive ut ny respet.

Skrevet

Ring legen og be om en ny resept bare, pleier å gå fint med slike legemilder det. :o) Enten kan du hente den i resepsjonen eller på nærmeste apotek, da må legen sende en fax dit.

Gjest trist jente
Skrevet

Be legen om å ringe inn resepten eller fakse den til det apoteket som er enklest for deg. Om det er en ny resept på medisin du allerede bruker tror jeg det går helt greit.

Skrevet

Legevakten gidder heldigvis ikke skrive ut p-piller til deg.

Det du kan gjøre er å be fastlegen sende resepten i posten til deg.

Skrevet

Ring legen og be om en ny resept bare, pleier å gå fint med slike legemilder det. :o) Enten kan du hente den i resepsjonen eller på nærmeste apotek, da må legen sende en fax dit.

ååå det visste jeg ikke at gikk an :) takk for svar :)

Skrevet

Kan du ikke bare få legekontoret til å fakse resepten til et apotek for deg?

visste ikke at det gikk :)

men må jeg si ifra til apoteket først, eller hvordan foregår det?

Skrevet

Legevakten gidder heldigvis ikke skrive ut p-piller til deg.

Det du kan gjøre er å be fastlegen sende resepten i posten til deg.

heldigvis ikke?

Gjest Niccola
Skrevet

visste ikke at det gikk :)

men må jeg si ifra til apoteket først, eller hvordan foregår det?

Nei, det er standard at leger og tannleger osv kommuniserer dirkete med apotek. Helsesekretæren spør deg hvilket apotek du vil ha resepten faxet til, også sender de den dit. Når du kommer til apoteket går du i reseptskranken og sier at det er faxet inn en resept til deg, og det hele bør ligge klart. :-)

Snart skal systemet moderniseres med en heldigital måte å sende resepter på.

Skrevet

Nei, det er standard at leger og tannleger osv kommuniserer dirkete med apotek. Helsesekretæren spør deg hvilket apotek du vil ha resepten faxet til, også sender de den dit. Når du kommer til apoteket går du i reseptskranken og sier at det er faxet inn en resept til deg, og det hele bør ligge klart. :-)

Snart skal systemet moderniseres med en heldigital måte å sende resepter på.

ok, så den kan jeg da hente i løpet av kort tid? genialt :)

Gjest Niccola
Skrevet

Mest sannsynlig skal den være klar da ja, om det ikke er en haug av resepter i kø der.

Om du selv leverer resepten i skranken vil du nok slippe å vente da også, p-piller kommer jo i fiks ferdige pakker uten noe ekstra mekk. :-)

Gjest trist jente
Skrevet

Når legen fakser eller ringer så har apoteket pillene klare når du kommer. Ring fastlegen på morgenen så rekker h#n å fakse eller ringe så du får dem samme dag.

Skrevet

Mest sannsynlig skal den være klar da ja, om det ikke er en haug av resepter i kø der.

Om du selv leverer resepten i skranken vil du nok slippe å vente da også, p-piller kommer jo i fiks ferdige pakker uten noe ekstra mekk. :-)

ok.. men gjør alle legekontor dette da?

Gjest Niccola
Skrevet

ok.. men gjør alle legekontor dette da?

Ja, det gjør de.

Skrevet

Legen din kan skrive ut resept og fakse til apoteket ditt.

Skrevet

heldigvis ikke?

Legevaktordningen er ikke til slikt fjas. Det er ment som akuttmedisinsk behandling. Å gå tom for p-piller og tro at legevakten er riktig sted å gå er rett og slett misbruk av tiden og ressursene til de som jobber der.

Jeg kjenner jeg blir småprovosert av alle som fyker til legevakten for alt og ingenting.

Skrevet

heldigvis ikke?

Ja heldigvis! Det skjønner du også det - at legevakten ikke skal brukes fordi du trenger en resept på piller...

Det du kan gjøre, er å ringe fastlegen og få ham til å fakse en resept til apoteket ditt, det har jeg fått gjort mange ganger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...