Gå til innhold

postordrekatalog rundt 1980?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker at jeg bladde og bladde og bladde og ønsket meg klær fra spesielt én postordrekatalog (KLÆR) en eller annen gang rundt 1980. Det var såååå mye fint, og med den katalogen åpnet en helt ny verden seg! Mener å huske at det kom mye pastellfarger den sommeren (jeg lærte et nytt ord!) Jeg fikk noen klær derfra også, men det var altså barneklær.

Men HVA het katalogen? Jeg TROR ikke det var en som eksisterer nå lenger....... Noen som husker hva som fantes på den tiden?? Den var norsk.

Skrevet

Ellos? Eller Josefson? :)

Nei, noe som ikke finnes nå lenger... ikke vært på lenge...

Skrevet

Eksisterer Josefson fremdeles altså? Ellos har jeg sett nettreklame for, men J har jeg ikke sett siden 80-tallet.. :)

Skrevet

Norsk var verre. Jeg husker Freeman's of London.

Skrevet

Jeg husker bare SparKjøp fra min barndom/ungdom, tror jeg...

Skrevet

Jeg husker bare SparKjøp fra min barndom/ungdom, tror jeg...

Husker du ikke engang forgjengeren til Select? Tror den het Direct eller noe slikt.

Skrevet

Norsk var verre. Jeg husker Freeman's of London.

haha *mimre*, Freemans var OGSÅ et lite eventyr :-)

Skrevet

Husker du ikke engang forgjengeren til Select? Tror den het Direct eller noe slikt.

Hmmm.. Jo - det var vel en av den typen også, ja. Sånn litt Nytt og Nyttig, masse rare ting? Keramikk-ugler som skiftet farger med været?

Skrevet

Hmmm.. Jo - det var vel en av den typen også, ja. Sånn litt Nytt og Nyttig, masse rare ting? Keramikk-ugler som skiftet farger med været?

Ja det hørtes kjent ut:-) Og patchwork-skinnvesker!

Skrevet

Ja det hørtes kjent ut:-) Og patchwork-skinnvesker!

Ah - joda :) Det kommer tilbake nå...

Skrevet

Ah - joda :) Det kommer tilbake nå...

men det var IKKE en sånn jeg fikk kick på, det var en kleskatalog ja :-)

Skrevet

Eksisterer Josefson fremdeles altså? Ellos har jeg sett nettreklame for, men J har jeg ikke sett siden 80-tallet.. :)

Jeg trodde Josefsons var ganske nytt jeg? Kan ikke huske å ha sett det før jeg fikk de første katalogene for rundt 5 år siden.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg trodde Josefsons var ganske nytt jeg? Kan ikke huske å ha sett det før jeg fikk de første katalogene for rundt 5 år siden.

Trodde jeg også.

Skrevet

Jo det hadde vi i Nord-Trøndelag på 80-tallet, så for meg at det var omvendt: Trodde Josefson var fortid forlengst, og at La Redute hadde tatt over dén delen av markedet. :)

Skrevet

Jeg husker at vi bestilte fra Ellos. Men mulig at det var en til katalog. Husker også pastellfarvene. Tror jeg bestilte en del rosa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...