Gå til innhold

Bestille med fra utlandet

Anbefalte innlegg

Gjest angrernå
Skrevet

Jeg har bestilt slankemiddelet reductil på nettet. Leste at med. som er lovlige i norge, selv om de er reseptbelagt, ikke er ulovlige å bestille i utlandet.

Nå, noen dager etter at jeg har bestilt leser jeg flere steder at det er forbudt å få dette tilsendt i posten. Jeg vet jo ikke om det inneholder efedrin.

Det står at det ikke gjør det. Hvorfor skulle da firmaet tilsette efedrin? (det er vel dyrt?)

Har bare hørt at de kan tilsette det og jeg da får straff.

Politianmeldelse og bot får jeg vel da.

Jeg angrer skikkelig nå og er nervøs. Ser at de har trekt penger fra meg 21 desember. Er det for sent å stoppe denne sendingen da? De svarer ikke på mail. Har hørt fra andre at det kan ta 6 uker før med kommer og at dette firmaet ikke er flinke til å svare på mail.

Noen andre som har vært borti dette? Hjelp, hva gjør jeg?

Skrevet

Bare en liten tanke - det har ikke slått deg at det er en grunn til at det er reseptbelagt? Oppfølging av lege f.eks.? Slike legemidler er ikke noe man skal trikse og mikse med på egenhånd.

Gjest 147412
Skrevet

Du kan kjøpe Alli reseptfritt på apoteket.

Sånn til neste gang.

Gjest hadde ikke turt
Skrevet

Hadde ikke turt å bestille slike medisiner fra utlandet.

Grunnen til at dette er reseptbelagt her i landet er fordi du skal ha tett oppfølging av lege.

Reductil kan gi store bivirkninger.

Da jeg brukte de var jeg til legen annenhver uke for å måle blodtrykk og puls, måtte etterhvert slutte med de pga at pulsen økte for mye, da sa legen stopp.

Nå i det siste har det stått masse i mediene om nettopp Reductil, de kan gi store hjerteproblemer i tillegg til de andre bivirkningene .....

Om du får stoppet dette nå aner jeg ikke, kanskje du finner et telefonnummer på nettsiden som du kan ringe å forklare ....

Gjest firepile
Skrevet

Skal visstnok være lovlig så lenge du bestiller fra et EU/EØS-land, og ikke mer enn 3 måneders forbruk.

Gjest tante boubadilla
Skrevet

Min søster ba legen om Reductil. Hun fikk det ikke, fordi det ikke lot seg kombinere med en annen medisin hun tar.

Så vær forsiktig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...