Gå til innhold

Hjelp fort

Anbefalte innlegg

Gjest Karite 35
Skrevet

Jeg har lest mailen til kjæresten min, jeg fikk greier på passordet for en stund siden og fikk nå bekreftet mine mistanker, han har hatt sex med en annen dame MANGE ganger...jeg er helt knust og skal ringe til han i dag, gjøre det slutt og fortelle at jeg vet. Jeg MÅ si at jeg vet, men ikke si hvordan jeg vet det. Om han skjønner det, kan han anmelde meg for å ha lest mailen? Er livredd for det.

Noen som har opplevd slikt som dette her? jeg sitter og skjelver nå, det er så grusomt ekkelt.

Skrevet

Huff, føler virkelig med deg. Jeg hadde sagt rett ut hvordan jeg hadde funnet det ut. Jeg har aldri hørt noen bli politianmeldt for å lese noens mail og jeg tror ikke det er noe han engang vil tenke tanken på å gjøre når du nå har oppdaget hans utroskap.

Gjest til karite
Skrevet

Så vondt for deg. Er det noen sjangse for at dere kan få det bra sammen igjen om dere har barn sammen? Jeg tror ikke han kan ta deg for å ha lest mailen, men jeg er ikke sikker. Mange klemmer til deg.

Gjest Karite35
Skrevet

Så vondt for deg. Er det noen sjangse for at dere kan få det bra sammen igjen om dere har barn sammen? Jeg tror ikke han kan ta deg for å ha lest mailen, men jeg er ikke sikker. Mange klemmer til deg.

Takk for det. Vi har heldigvis ikke barn sammen. Denne mannen har sagt at han vil ha meg for alltid, flytte sammen med meg osv. Han har sagt at han hater utroskap og at han ikke vil at jeg har kontakt med andre menn. Han bor i en annen by så han har nok ikke trodd at jeg skulle finne ut av det. Jeg var på besøk hos han på bursdagen hans, ga han en flott, dyr presang som han ønsket seg. Jeg reiste hjem md fly om kvelden og da har han gått til henne og hatt sex.

Det er helt j...tenker på sykdommer også, hvordan kan noen gjøre slikt mot noen?

Skrevet

Jeg tror jeg ville først prøvd å konfrontrere ham med at du vet han er utro, fortelle ham akkurat hvilken svikefull person du synes han er, og informere ham om at forholdet er over. Det er ikke sikkert du kommer til å trenge å vise til noen bevis, så lenge du virker sikker i din sak. "Jeg vet du er utro med Kari Nordmann og har vært det lenge. Jeg vet du hadde sex med henne rett etter at jeg reiste hjem med fly på bursdagen din. Jeg vet at ..osv". Hvis du klarer å være rolig og bestemt og overbevisende, tror jeg at han vil innrømme det, eller bare skjønne at slaget er tapt uten å dra inn mailbevis. Selv tror jeg at jeg hadde klart å være rolig og fattet i cirka 1.5 minutt max..

Så hvis mailbevisa kommer fram: Jeg tviler på at politiet vil ta en slik anmeldelse særlig høytidelig, MEN, det å ha en ameldelse mot seg kan vel uansett ha noen konsekvenser i en periode etterpå, uansett hvor usaklig den er? Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener det var ei venninne som fikk problemer med å søke studier i utlandet fordi noen hadde anmeldt henne for å ha stjålet et par sko..(hun hadde kastet et par tilsynelatende eierløse gamle gymsko som hadde ligget i en krok på kontoret i flere år...og ble anmeldt av krakilsk eier).

Men altså, jeg tviler på at han vil anmelde. Men han vil kanskje prøve seg på å snu rollen til at du er den store stygge ulven mens han er offeret, prøve å være sint og selvrettferdig, true med anmeldelse osv. Det kan sikkert føles litt belastende i en allerede følelsesmessig opprivende tid.. Så hvis du vil spare deg for dét, så ville jeg prøvd uten å fortelle om at du har lest mailen.

Hvis han spør hvordan du vet det kan du jo også si noe som er mer indirekte enn 'jeg hacket kontoen din', men istedet rolig si "du bør ikke bruke skriftlig kommuniksjon med elskerinnene dine, det legger igjen bevis vet du, lille venn" , så kan han tro at elskerinna har sladra.. :-D

Gjest Karite35
Skrevet

Jeg tror jeg ville først prøvd å konfrontrere ham med at du vet han er utro, fortelle ham akkurat hvilken svikefull person du synes han er, og informere ham om at forholdet er over. Det er ikke sikkert du kommer til å trenge å vise til noen bevis, så lenge du virker sikker i din sak. "Jeg vet du er utro med Kari Nordmann og har vært det lenge. Jeg vet du hadde sex med henne rett etter at jeg reiste hjem med fly på bursdagen din. Jeg vet at ..osv". Hvis du klarer å være rolig og bestemt og overbevisende, tror jeg at han vil innrømme det, eller bare skjønne at slaget er tapt uten å dra inn mailbevis. Selv tror jeg at jeg hadde klart å være rolig og fattet i cirka 1.5 minutt max..

Så hvis mailbevisa kommer fram: Jeg tviler på at politiet vil ta en slik anmeldelse særlig høytidelig, MEN, det å ha en ameldelse mot seg kan vel uansett ha noen konsekvenser i en periode etterpå, uansett hvor usaklig den er? Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener det var ei venninne som fikk problemer med å søke studier i utlandet fordi noen hadde anmeldt henne for å ha stjålet et par sko..(hun hadde kastet et par tilsynelatende eierløse gamle gymsko som hadde ligget i en krok på kontoret i flere år...og ble anmeldt av krakilsk eier).

Men altså, jeg tviler på at han vil anmelde. Men han vil kanskje prøve seg på å snu rollen til at du er den store stygge ulven mens han er offeret, prøve å være sint og selvrettferdig, true med anmeldelse osv. Det kan sikkert føles litt belastende i en allerede følelsesmessig opprivende tid.. Så hvis du vil spare deg for dét, så ville jeg prøvd uten å fortelle om at du har lest mailen.

Hvis han spør hvordan du vet det kan du jo også si noe som er mer indirekte enn 'jeg hacket kontoen din', men istedet rolig si "du bør ikke bruke skriftlig kommuniksjon med elskerinnene dine, det legger igjen bevis vet du, lille venn" , så kan han tro at elskerinna har sladra.. :-D

Jeg klarer ikke å tenke klart selv i denne situasjonen så tusen takk for gode råd:) Jeg har tenkt som du at det beste er å holde seg rolig når jeg prater med han, prøve å "latterliggjøre" han på en måte, og ikke la han få se en hysterisk, såret dame..vi får se om jeg klarer det:(

Skrevet

Jeg klarer ikke å tenke klart selv i denne situasjonen så tusen takk for gode råd:) Jeg har tenkt som du at det beste er å holde seg rolig når jeg prater med han, prøve å "latterliggjøre" han på en måte, og ikke la han få se en hysterisk, såret dame..vi får se om jeg klarer det:(

Lykke til gitt..

Hvor lenge er det til du ser ham igjen (han bor et stykke unna, ikke sant?)

Hvis det er en stund til - kunne det være en løsning å prøve å bruke tiden fram til da på å få fatningen, bygge styrke, mentalt ha løsrevet deg litt etc før du tar oppvaskmøtet? Hvis du har erklært deg selv som singel, flørtet litt med fremmede menn på butikken, kjøpt noen nye klær, hatt en ordentlig jentekveld og fått ut masse frust, trent, tenkt - og i det hele tatt føler deg litt mer oppesen så er det kanskje lettere å stay cool og se ham i øya, være sterk og tøff... Kanskje lettere sagt enn gjort....

Skrevet

Det er muligens et sjakktrekk å ikke avsløre at du har hacket kontoen hans hvis det eventuelt er ulovlig. Ellers er jeg helt for at man sjekker om folk er utro, det skjer i stor stil og man kan blant annet få sykdommer. Jeg synes ikke du skal tenke på at du ikke skal være hysterisk eller latterligjøre han. Det skader han neppe å se at du blir såret, heller tvert imot det er jo det han bør lære. Personlig tror jeg at jeg hadde tatt en hevn. Klippet eiendelene hans sønder og sammen eller hva som helst.

Sendt han en melding. "Jeg vet alt..." Også vært utilgjengelig i et par dager så kunne han fått tygd litt på den. Men det kan jo selvfølgelig hende at han kutter kontakten helt med deg, uten at dere får snakket ut da, og det burde dere sikkert fått gjort.

Så du får bare føle litt selv hva som er riktig for deg. Men å komme ut av det med stil og klasse er jeg ikke sikker på er det viktigste.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Huff, føler virkelig med deg. Jeg hadde sagt rett ut hvordan jeg hadde funnet det ut. Jeg har aldri hørt noen bli politianmeldt for å lese noens mail og jeg tror ikke det er noe han engang vil tenke tanken på å gjøre når du nå har oppdaget hans utroskap.

Nei, en må jo isåfall si at hans svik er større. Først å love en kvinne evig troskap, for derfor timer senere å gå og ha sex med en annen.

Iallefall anser jeg det for mindre svik å sjekke en annens mail hvis en har mistanke om noe slikt. Såsant en ikke er sykelig sjalu til vanlig da, det er vel noen som sjekker mail og SMS kontinuerlig, og det er jo ikke til å godta.

Skrevet

Det er muligens et sjakktrekk å ikke avsløre at du har hacket kontoen hans hvis det eventuelt er ulovlig. Ellers er jeg helt for at man sjekker om folk er utro, det skjer i stor stil og man kan blant annet få sykdommer. Jeg synes ikke du skal tenke på at du ikke skal være hysterisk eller latterligjøre han. Det skader han neppe å se at du blir såret, heller tvert imot det er jo det han bør lære. Personlig tror jeg at jeg hadde tatt en hevn. Klippet eiendelene hans sønder og sammen eller hva som helst.

Sendt han en melding. "Jeg vet alt..." Også vært utilgjengelig i et par dager så kunne han fått tygd litt på den. Men det kan jo selvfølgelig hende at han kutter kontakten helt med deg, uten at dere får snakket ut da, og det burde dere sikkert fått gjort.

Så du får bare føle litt selv hva som er riktig for deg. Men å komme ut av det med stil og klasse er jeg ikke sikker på er det viktigste.

Hmh, forsåvidt enig i at det ikke er et mål i seg selv å skjule at man er såret - jeg tok kanskje litt for mye utgangspunkt i at han er en stor kyniker som ikke vil la det gå innpå seg og som aldri vil lære, noe som jo slettes ikke er sikkert.

Jeg tror kanskje jeg ville være redd for å havne i en så sårbar og knust situasjon at jeg ender opp med å bli 'trøstet' av svikeren og blir så sårbar at jeg får lyst til å tilgi slampen og tro på fagre ord. Jeg ville ihvertfall ønske å være sterk og tøff nok til å få sagt det jeg mener, og tøff nok til å gå, uansett hva han sier og trygler om.

Gjest Karite35
Skrevet

Lykke til gitt..

Hvor lenge er det til du ser ham igjen (han bor et stykke unna, ikke sant?)

Hvis det er en stund til - kunne det være en løsning å prøve å bruke tiden fram til da på å få fatningen, bygge styrke, mentalt ha løsrevet deg litt etc før du tar oppvaskmøtet? Hvis du har erklært deg selv som singel, flørtet litt med fremmede menn på butikken, kjøpt noen nye klær, hatt en ordentlig jentekveld og fått ut masse frust, trent, tenkt - og i det hele tatt føler deg litt mer oppesen så er det kanskje lettere å stay cool og se ham i øya, være sterk og tøff... Kanskje lettere sagt enn gjort....

Tusen takk for det! Ja, jeg tror at jeg skal vente med det til jeg ser han om en uke. Da vil jeg være sterkere og forhåpentligvis ville kunne gjøre det på måte så jeg føler meg bedre med etterpå.

Jeg har tenkt flere ganger i dag å ringe han og rase i telefonen, men jeg skal nok klare å la vær.

Gjest må da være lov å snoke
Skrevet

Kanskje du kan si at noen du kjenner har observert ham...

og at rykta går? :D

jeg vet om flere menn som driver på sånn....

hadde kona visst om mailen deres så hadde de nok skjønt litt av hvert :)

Skal si deg en ting, hvis mannen er livredd for at kona skal sjekke mailen så har han tydeligvis noe å skjule

Mary Poppins
Skrevet

Huff skjønner godt at du er såret nå ja.

Personlig ville jeg ikke ventet en hel uke til jeg så han for å konfrontere han. For det første så hadde jeg ikke orket vente så lenge, og for det andre så tror jeg ikke jeg ville giddet å se han igjen. Hva gjør du hvis han ringer for å koseprate ikveld f.eks? Skal du late som alt er greit frem til neste uke?

Og forresten, han anmelder deg ikke, det tror jeg du kan være relativt sikker på. Og om det så skulle være en ørliten sjanse for at han gjorde noe så dumt, så tar politiet neppe det alvorlig.

Gjest Karite35
Skrevet

Huff skjønner godt at du er såret nå ja.

Personlig ville jeg ikke ventet en hel uke til jeg så han for å konfrontere han. For det første så hadde jeg ikke orket vente så lenge, og for det andre så tror jeg ikke jeg ville giddet å se han igjen. Hva gjør du hvis han ringer for å koseprate ikveld f.eks? Skal du late som alt er greit frem til neste uke?

Og forresten, han anmelder deg ikke, det tror jeg du kan være relativt sikker på. Og om det så skulle være en ørliten sjanse for at han gjorde noe så dumt, så tar politiet neppe det alvorlig.

Takk for svar! Jo jeg skal nok klare å vente selvom det er j.... Hvis jeg ringer han, kan jeg regne med at han slenger på røret og at jeg ikke får sagt det jeg vil si.

Han ringer nok ikke for å koseprate om kvelden, har ikke tid å snakke på telefon, sier det er pga jobb. Men jeg vet at han er med elskerinnen sin. Jeg var inne for å "dobbeltlese" det jeg hadde lest i mailene (gjør det ikke igjen) Der han i går skriver til hun at han er så glad i hun, hun betyr SÅ mye for han, at hun gir han verdens beste sex. Samtidig sender han meg melding om at han er SÅ glad i meg, at han er MIN mann, og at han savner meg osv. Jeg fikk itilegg en melding i dag om at han ble kvalm av mennesker som ikke hadde moral....

Skrevet

Så grusomt dette må være. Jeg har lest alle innleggene og jeg synes du virker sterk. Jeg hadde bare grått og grått og grått og grått.

For en møkkamann, og han snakker om moral, fy f...

Ønsker deg alt godt! *klem til deg.*

Gjest Karite35
Skrevet

Så grusomt dette må være. Jeg har lest alle innleggene og jeg synes du virker sterk. Jeg hadde bare grått og grått og grått og grått.

For en møkkamann, og han snakker om moral, fy f...

Ønsker deg alt godt! *klem til deg.*

Huff, er nok ikke så sterk, jeg bare gråter, spiser ikke og skjelver. Tusen takk til deg.

Skrevet

Huff, er nok ikke så sterk, jeg bare gråter, spiser ikke og skjelver. Tusen takk til deg.

Jeg hadde ikke greid å vente 1 uke, men det kan nok være veldig lurt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...