Gå til innhold

Hvor lang tid før kupèen er varm?

Anbefalte innlegg

Gjest fryser ræva av meg
Skrevet

Når kulda nå har inntatt mesteparten av Norge lurer jeg på hva som er normal tid før bilkupèen blir varm. Når jeg kjører til jobb er jeg nesten framme før ventilasjonsanlegget gir fra seg litt lunk, og da har jeg kjørt 15-20 minutt. Det kan da ikke være normalt at det tar så lang tid? Det er en relativt ny bensinbil, ikke svært stor kupè.

Vil gjerne vite hva som er normalt før jeg ringer til selger og klager.

Skrevet

Nå har ikke vi biler som er nyere enn ca. 10 år gamle,- en diesel som aldri blir helt varm i denne kulden, og bruker nok 15-20-30 minutter på å bli lunken, og en bensinbil som begynner å komme seg etter ca. 5-8 minutter.

Nyere, drivstoffgjerrige biler er vel kaldere enn de gamle,- men jeg synes jo din høres dårlig ut...

Men du får sikkert bedre svar av noen andre med bedre kjennskap til nyere biler...

Skrevet

...og så er det kupéen - aksent riktig vei :-)

Gjest fryser ræva av meg
Skrevet

...og så er det kupéen - aksent riktig vei :-)

Og jeg som trodde jeg var flink som tok med streken over e'en, og så var det feil strek....

Takk for svar.

Gjest Brrrrrrrrr
Skrevet

Jeg har en kjøretur på 15 minutter, og er vel litt over halvveis før jeg det kommer varme fra motoren. Du får gjøre som meg, ha en skinnfell i setet om vinteren. For bilen min er så gammel at det heller ikke er varmetråder i setet.

Gjest Nils Håvard Dahl, bilfører
Skrevet

Det kommer også an på terrenget der du kjører. Om det er motbakker, blir bilen raskt varm. Om det stort sett er flatt eller nedover, kan det ta mange timinutter før den blir varm.

Nå er det nok noen som blir irriterte for at jeg svarer utenom psykiatri, men jeg orker ikke logge ut og inn igjen med annet nick.

Skrevet

Er normalt når det er så kaldt som nå. Kan du "resirkulere" lufta i kupèen. Da slipper varmeanlegget å varme opp iskald luft og det blir varmere.

Gjest Adriana, ikke så ofte bilfører
Skrevet

Det kommer også an på terrenget der du kjører. Om det er motbakker, blir bilen raskt varm. Om det stort sett er flatt eller nedover, kan det ta mange timinutter før den blir varm.

Nå er det nok noen som blir irriterte for at jeg svarer utenom psykiatri, men jeg orker ikke logge ut og inn igjen med annet nick.

Hehe, det går nok greit med det "bilfører-nicket" der ;-)

Skrevet

Jeg synes det er kult at du svarer i flere forum. Så du trenger ikke å skifte nick for min del.

Gjest Brrrrrrrr
Skrevet

Jeg durer i vei på lavt gir et stykke jeg når det er sprengkaldt, innbiller meg at bilen blir raskere varm da. Det blir jo litt som i motbakke det også vel.

Skrevet

Du blir nok tilgitt :)

Skrevet

Hos meg kommer det også an på hva slags terreng jeg kjører i. Er det bare nedoverbakke tar det mye lengre tid før motoren og kupeen blir skikkelig varm, er det bortover og helst motbakke blir den varm mye fortere.

Skrevet

Du kan legge ei pappplate foran grillen på bilen. ( på innsiden da)Da blir det varmt fortere. :0)

Skrevet

Vi har 2 år gammel dieselbil og den er varm og god etter ca 5 minutter nå og da er temperaturen mellom 5 og 10 kuldegrader.

Gjest trist jente
Skrevet

Hvorfor skulle det være så farlig?

Må du virkelig logge av og ha nytt nick for å svare i annet forum enn psykiatri? Et anonymt nick som ingen vet er deg?

Skrevet

Vi har 2 år gammel dieselbil og den er varm og god etter ca 5 minutter nå og da er temperaturen mellom 5 og 10 kuldegrader.

Du verden... Kupévarmer?

Gjest folk i farta
Skrevet

Hvorfor skulle det være så farlig?

Må du virkelig logge av og ha nytt nick for å svare i annet forum enn psykiatri? Et anonymt nick som ingen vet er deg?

Det er enkelte som irriterer vettet av seg over at han svarer på andre forum. Jeg humrer godt over alle disse titlene:o) Jeger, bilfører, skytter.. og hva blir nå det neste..:o)

Venter i spenning...

Gjest trist jente
Skrevet

Det er enkelte som irriterer vettet av seg over at han svarer på andre forum. Jeg humrer godt over alle disse titlene:o) Jeger, bilfører, skytter.. og hva blir nå det neste..:o)

Venter i spenning...

ja,ja.. hva man velger å irritere seg over...

brilleslangen
Skrevet

synes det er helt ok at du svarer jeg. :-)

Jeg leser ikke alle innleggene her på åpent forum, men jeg leser alltid de med rød sirkel :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...