Gå til innhold

Hvor ofte spiser dere kjøttdeig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Magen min blir helt i ulage i tre-fire dager etter å ha spist kjøttdeig, så jeg prøver så godt jeg kan å unngå det. Medisterdeig eller mager svinekjøttdeig er godt, men økonomien tillater ikke at vi spiser det mer enn en gang i uka. Maks.

Er mest kjøttfri middager hos oss, siden det er rimeligst...

Kjøttdeig av svin er da billigere enn kjøttdeig? Bruker oftes det selv siden det er sunnere.

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Line

5

• Katt-ja

4

• candyqueen_83

4

• Liliaceae

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest trist jente
Skrevet

Koster 21 kr eller noe for 400 g på prix også, Spiser bare svin og kyllingkjøttdeig vi :o)

Jeg synes ikke svinekjøttdeigen er noe god i det hele tatt. Det ender alltid med kylling hos oss :)

Skrevet

1-2 dager i uka tenker jeg - innimellom ikke i det hele tatt.

Skrevet

Spiser aldri kjøttdeig.

Bruker alltid karbonadedeig i stedet for kjøttdeig.

Skrevet

Svinekjøttdeig koster jo 20 kr pakka? Eller er den ikke mager nok? funker ikke kyllingkjøttdeig heller?

Ungene liker ikke smaken av kyllingkjøttdeigen... og femti kroner for en middag sånn til daglig tåler ikke budsjettet mitt. Det er tøft å være alenemor i disse tider...

Skrevet

Kjøttdeig av svin er da billigere enn kjøttdeig? Bruker oftes det selv siden det er sunnere.

Jeg vet, men det er for dyrt for oss å spise ofte likevel. Skal budsjettet holdes, så kan ikke middagen overskride 30 kroner dagen, maks...

It's a hard knock life... ;) Men vi klarer oss da likevel, på et vis. Stort sett, i alle fall.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Neida, man får Dolmio i fire ulike varianter! :)

Hvorfor bruke Dolmio når det er nesten like raskt og mye bedre å lage spagettisaus fra bunnen av?

candyqueen_83
Skrevet

Jeg vet, men det er for dyrt for oss å spise ofte likevel. Skal budsjettet holdes, så kan ikke middagen overskride 30 kroner dagen, maks...

It's a hard knock life... ;) Men vi klarer oss da likevel, på et vis. Stort sett, i alle fall.

Man er nødt til å være kreativ da i hvertfall:O) Kan jeg spørre hva du pleier å lage til middag? Til under 50-lappen?

Skrevet

Oftest karbonadedeig, sjelden kjøttdeig. Vil tippe at vi har det hver 14. dag eller noe.

Skrevet

Man er nødt til å være kreativ da i hvertfall:O) Kan jeg spørre hva du pleier å lage til middag? Til under 50-lappen?

Det er ikke så veldig avansert mat, nei. Pasta med ost og ketshup, spaghetti kokt i kjøttbuljong med et eller annet ved siden av, grøt, gryterett uten kjøtt og med ris... hjemmelaget pizza, og så skeier vi ut med bakt potet, laks, ørret og pølser når det er på tilbud.

Har forøvrig funnet ut at det skal være en nedre beløpsgrense i måneden å klare seg for når man har barn, når alle faste utgifter er betalt. Tror vi har spart staten for 4000 i måneden i alle fall i seks år. Dette skal jeg prøve å finne ut mer av...

I høst var det såpass ille at jeg måtte be foreldrene mine kjøpe litt mat til oss, slik at barna fikk med matpakke på skolen. Hvor kult er ikke det... og sånn skal det jo ikke være.

candyqueen_83
Skrevet

Det er ikke så veldig avansert mat, nei. Pasta med ost og ketshup, spaghetti kokt i kjøttbuljong med et eller annet ved siden av, grøt, gryterett uten kjøtt og med ris... hjemmelaget pizza, og så skeier vi ut med bakt potet, laks, ørret og pølser når det er på tilbud.

Har forøvrig funnet ut at det skal være en nedre beløpsgrense i måneden å klare seg for når man har barn, når alle faste utgifter er betalt. Tror vi har spart staten for 4000 i måneden i alle fall i seks år. Dette skal jeg prøve å finne ut mer av...

I høst var det såpass ille at jeg måtte be foreldrene mine kjøpe litt mat til oss, slik at barna fikk med matpakke på skolen. Hvor kult er ikke det... og sånn skal det jo ikke være.

Uff, sånn skal det absolutt ikke være nei :o( Håper du finner ut mer om den nedre beløpsgrensa. Det er vel kanskje ikke mulig å få noe etterbetalt, men håper virkelig du kan få noe mer støtte fra staten.

Skrevet

Ungene liker ikke smaken av kyllingkjøttdeigen... og femti kroner for en middag sånn til daglig tåler ikke budsjettet mitt. Det er tøft å være alenemor i disse tider...

Har ikke det alltid vært tøft da?

Gjest trist jente
Skrevet

Virkelig imponerende at du klarer middager til 30 kr. Håper du finner ut av dette med nedre grense for hva man skal klare seg på. Du må jo garantert kvalifisere for støtte!

Får håpe de kan etterbetale også, men må innrømme at jeg ikke har den store troen..

punky brewster
Skrevet

Har ikke det alltid vært tøft da?

Ikke tøfft for alle, har vært alenemor i tolv år og klarer meg utmerket, Om det er tøfft kommer vel mer an på hvilken helse man har, ressurser og om man er i jobb og ikke om man er alenemor..

Skrevet

Hvorfor bruke Dolmio når det er nesten like raskt og mye bedre å lage spagettisaus fra bunnen av?

Hvordan lager du spaghettisaus fra bunnen av?

Mener jeg brukte tomatpurre og rømme og krydder i mangel av noe annet en gang. Fungerte greit, men kanskje du har en bedre måte?

Skrevet

Vi bruker kjøttdeig på hjemmelaga pizza og når vi en sjelden gang har spaghetti med kjøttsaus. Kan tenke meg vi spiser kjøttdeig en til to ganger pr mnd? Før spiste vi det oftere, men så oppdaga vi kyllingkjøttdeig ;-)

Skrevet

En gang i uken eller en gang hver annen uke, tenker jeg.

Før kunne vi ha det gjerne 3-4 ganger i uken.

Innbiller meg at vi har det bedre med renere kjøtt enn all denne kjøttdeigen...

Skrevet

Hmmm...Nesten like raskt som å åpne et glass,- dette er jeg spent på oppskriften på ;-) For ikke å snakke om søl etterpå med ting som skal hakkes etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...