Spirello Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Magen min blir helt i ulage i tre-fire dager etter å ha spist kjøttdeig, så jeg prøver så godt jeg kan å unngå det. Medisterdeig eller mager svinekjøttdeig er godt, men økonomien tillater ikke at vi spiser det mer enn en gang i uka. Maks. Er mest kjøttfri middager hos oss, siden det er rimeligst... Kjøttdeig av svin er da billigere enn kjøttdeig? Bruker oftes det selv siden det er sunnere. 0 Siter
Gjest trist jente Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Koster 21 kr eller noe for 400 g på prix også, Spiser bare svin og kyllingkjøttdeig vi ) Jeg synes ikke svinekjøttdeigen er noe god i det hele tatt. Det ender alltid med kylling hos oss 0 Siter
Gjest prust Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 1-2 dager i uka tenker jeg - innimellom ikke i det hele tatt. 0 Siter
astridny Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 1 til 2 ganger i uka. Ikke noe mer enn det. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Spiser aldri kjøttdeig. Bruker alltid karbonadedeig i stedet for kjøttdeig. 0 Siter
Line Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Svinekjøttdeig koster jo 20 kr pakka? Eller er den ikke mager nok? funker ikke kyllingkjøttdeig heller? Ungene liker ikke smaken av kyllingkjøttdeigen... og femti kroner for en middag sånn til daglig tåler ikke budsjettet mitt. Det er tøft å være alenemor i disse tider... 0 Siter
Line Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Kjøttdeig av svin er da billigere enn kjøttdeig? Bruker oftes det selv siden det er sunnere. Jeg vet, men det er for dyrt for oss å spise ofte likevel. Skal budsjettet holdes, så kan ikke middagen overskride 30 kroner dagen, maks... It's a hard knock life... Men vi klarer oss da likevel, på et vis. Stort sett, i alle fall. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Neida, man får Dolmio i fire ulike varianter! Hvorfor bruke Dolmio når det er nesten like raskt og mye bedre å lage spagettisaus fra bunnen av? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Jeg vet, men det er for dyrt for oss å spise ofte likevel. Skal budsjettet holdes, så kan ikke middagen overskride 30 kroner dagen, maks... It's a hard knock life... Men vi klarer oss da likevel, på et vis. Stort sett, i alle fall. Man er nødt til å være kreativ da i hvertfall:O) Kan jeg spørre hva du pleier å lage til middag? Til under 50-lappen? 0 Siter
tusseline Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Oftest karbonadedeig, sjelden kjøttdeig. Vil tippe at vi har det hver 14. dag eller noe. 0 Siter
Line Skrevet 5. januar 2010 Skrevet 5. januar 2010 Man er nødt til å være kreativ da i hvertfall:O) Kan jeg spørre hva du pleier å lage til middag? Til under 50-lappen? Det er ikke så veldig avansert mat, nei. Pasta med ost og ketshup, spaghetti kokt i kjøttbuljong med et eller annet ved siden av, grøt, gryterett uten kjøtt og med ris... hjemmelaget pizza, og så skeier vi ut med bakt potet, laks, ørret og pølser når det er på tilbud. Har forøvrig funnet ut at det skal være en nedre beløpsgrense i måneden å klare seg for når man har barn, når alle faste utgifter er betalt. Tror vi har spart staten for 4000 i måneden i alle fall i seks år. Dette skal jeg prøve å finne ut mer av... I høst var det såpass ille at jeg måtte be foreldrene mine kjøpe litt mat til oss, slik at barna fikk med matpakke på skolen. Hvor kult er ikke det... og sånn skal det jo ikke være. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Det er ikke så veldig avansert mat, nei. Pasta med ost og ketshup, spaghetti kokt i kjøttbuljong med et eller annet ved siden av, grøt, gryterett uten kjøtt og med ris... hjemmelaget pizza, og så skeier vi ut med bakt potet, laks, ørret og pølser når det er på tilbud. Har forøvrig funnet ut at det skal være en nedre beløpsgrense i måneden å klare seg for når man har barn, når alle faste utgifter er betalt. Tror vi har spart staten for 4000 i måneden i alle fall i seks år. Dette skal jeg prøve å finne ut mer av... I høst var det såpass ille at jeg måtte be foreldrene mine kjøpe litt mat til oss, slik at barna fikk med matpakke på skolen. Hvor kult er ikke det... og sånn skal det jo ikke være. Uff, sånn skal det absolutt ikke være nei ( Håper du finner ut mer om den nedre beløpsgrensa. Det er vel kanskje ikke mulig å få noe etterbetalt, men håper virkelig du kan få noe mer støtte fra staten. 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Ungene liker ikke smaken av kyllingkjøttdeigen... og femti kroner for en middag sånn til daglig tåler ikke budsjettet mitt. Det er tøft å være alenemor i disse tider... Har ikke det alltid vært tøft da? 0 Siter
Gjest trist jente Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Jeg vet, men det er for dyrt for oss å spise ofte likevel. Skal budsjettet holdes, så kan ikke middagen overskride 30 kroner dagen, maks... It's a hard knock life... Men vi klarer oss da likevel, på et vis. Stort sett, i alle fall. Virkelig imponerende at du klarer middager til 30 kr. Håper du finner ut av dette med nedre grense for hva man skal klare seg på. Du må jo garantert kvalifisere for støtte! Får håpe de kan etterbetale også, men må innrømme at jeg ikke har den store troen.. 0 Siter
punky brewster Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Har ikke det alltid vært tøft da? Ikke tøfft for alle, har vært alenemor i tolv år og klarer meg utmerket, Om det er tøfft kommer vel mer an på hvilken helse man har, ressurser og om man er i jobb og ikke om man er alenemor.. 0 Siter
Liliaceae Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Hvorfor bruke Dolmio når det er nesten like raskt og mye bedre å lage spagettisaus fra bunnen av? Hvordan lager du spaghettisaus fra bunnen av? Mener jeg brukte tomatpurre og rømme og krydder i mangel av noe annet en gang. Fungerte greit, men kanskje du har en bedre måte? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Vi bruker kjøttdeig på hjemmelaga pizza og når vi en sjelden gang har spaghetti med kjøttsaus. Kan tenke meg vi spiser kjøttdeig en til to ganger pr mnd? Før spiste vi det oftere, men så oppdaga vi kyllingkjøttdeig ;-) 0 Siter
Liliaceae Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 En gang i uken eller en gang hver annen uke, tenker jeg. Før kunne vi ha det gjerne 3-4 ganger i uken. Innbiller meg at vi har det bedre med renere kjøtt enn all denne kjøttdeigen... 0 Siter
Katt-ja Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Hvorfor bruke Dolmio når det er nesten like raskt og mye bedre å lage spagettisaus fra bunnen av? Hmmm...Nesten like raskt som å åpne et glass,- dette er jeg spent på oppskriften på ;-) For ikke å snakke om søl etterpå med ting som skal hakkes etc. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.