Gå til innhold

Hvor ofte spiser dere kjøttdeig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så godt som aldri. Bruker bare karbonadedeig. Og det bruker jeg som regel en gang i uka, noen ganger to.

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Line

5

• Katt-ja

4

• candyqueen_83

4

• Liliaceae

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg vet, men det er for dyrt for oss å spise ofte likevel. Skal budsjettet holdes, så kan ikke middagen overskride 30 kroner dagen, maks...

It's a hard knock life... ;) Men vi klarer oss da likevel, på et vis. Stort sett, i alle fall.

Med fare for å virke litt arrogant: Hvordan er det mulig å ha så lite som 30 kr. til middag til både foreldre og barn? Finnes det ikke noe annet man kan skjære ned på eller måte å øke inntektene på?

Skrevet

Hvordan lager du spaghettisaus fra bunnen av?

Mener jeg brukte tomatpurre og rømme og krydder i mangel av noe annet en gang. Fungerte greit, men kanskje du har en bedre måte?

''Hvordan lager du spaghettisaus fra bunnen av?''

1 boks hermetiske "crushed" tomater

1/2 ts salt

1/4 ts sukker

Pepper

Litt sitron eller limesaft

1 ss olivenolje

1/4 løk

5 - 6 svarte hakkede oliven

1 fedd hvitløk

Fres løken i oljen i kjelen, hell i tomatene og ha i resten. La det koke i ca. 3 minutter.

Eller kjør alt i foodprosessoren og kok det opp etterpå.

Litt fetaost gir det lille ekstra synes jeg, men det er kanskje for spesielt interesserte..

Skrevet

Ser at det er veldig mange som spiser kjøttdeig/karbonadedeig veldig sjelden... Har dere ikke Taco som fast kosemat hjemme? Trodde det var standard for tiden :-)

Skrevet

1/2 ts salt

1/4 ts sukker

Pepper

1 ss olivenolje

1/4 løk

1 fedd hvitløk

Fres løken i oljen i kjelen, hell i tomatene og ha i resten. La det koke i ca. 3 minutter.

Litt fetaost gir det lille ekstra synes jeg, men det er kanskje for spesielt interesserte..

Denne sausen fungerer kjempefint uten kjøtt i, men kan også brukes til kjøttdeigsaus.

Da steker jeg bare kjøttdeig og løk sammen, heller over boksen med tomater og krydrer etterpå.

Gjest Elextra
Skrevet

Ser at det er veldig mange som spiser kjøttdeig/karbonadedeig veldig sjelden... Har dere ikke Taco som fast kosemat hjemme? Trodde det var standard for tiden :-)

Har taco en gang eller to i måneden, og pasta med kjøttdeigsaus kanskje en gang i måneden, alt i alt kjøttdeig 1-3 ganger i måneden :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Varierer dessuten taco med kylling (hakket filet)! Jeg liker egentlig det bedre.

Skrevet

Hmmm...Nesten like raskt som å åpne et glass,- dette er jeg spent på oppskriften på ;-) For ikke å snakke om søl etterpå med ting som skal hakkes etc.

''Hmmm...Nesten like raskt som å åpne et glass,- dette er jeg spent på oppskriften på ;-) For ikke å snakke om søl etterpå med ting som skal hakkes etc.''

Jeg gidder ikke hakke når jeg skal lage pastasaus, jeg river på rivjern. Tips fra Gordon Ramsay. Kjappere, og mindre søl. ;)

Jeg pleier å bruke denne oppskrifta, den er enkel og helt nydelig på smak. :)

Skrevet

Varierer dessuten taco med kylling (hakket filet)! Jeg liker egentlig det bedre.

Samme her. :)

Skrevet

En gang i uken eller en gang hver annen uke, tenker jeg.

Før kunne vi ha det gjerne 3-4 ganger i uken.

Innbiller meg at vi har det bedre med renere kjøtt enn all denne kjøttdeigen...

''Innbiller meg at vi har det bedre med renere kjøtt enn all denne kjøttdeigen...''

Jaha? Hva er renere med en kotelett enn kjøttdeig som ikke er tilsatt vann eller salt? Det er jo bare rent, oppmalt kjøtt?

Skrevet

1/2 ts salt

1/4 ts sukker

Pepper

1 ss olivenolje

1/4 løk

1 fedd hvitløk

*Noterer* Denne må prøves!

Gjest Elextra
Skrevet

1/2 ts salt

1/4 ts sukker

Pepper

1 ss olivenolje

1/4 løk

1 fedd hvitløk

Jeg lager i mellom noe lignende, men har litt tomatpuré i i tillegg, som gjør den noe mer fyldig (men krever vel også noe lengre koketid).

Raspede gulrøtter er også godt i.

Skrevet

1/2 ts salt

1/4 ts sukker

Pepper

1 ss olivenolje

1/4 løk

1 fedd hvitløk

Dette skal jeg prøve!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hmmm...Nesten like raskt som å åpne et glass,- dette er jeg spent på oppskriften på ;-) For ikke å snakke om søl etterpå med ting som skal hakkes etc.

Jeg hakker ikke noe, bare skjærer et par løk i skiver, siden jeg syns det smaker best med store biter. Tar ikke lange tiden det. Ellers bruker jeg tomatpurre fra glass, annanas fra boks, rosiner, fløte og diverse krydder. Det eneste som tar litt mer tid er å brune løken.

Ikke blir det noe søl heller.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hvordan lager du spaghettisaus fra bunnen av?

Mener jeg brukte tomatpurre og rømme og krydder i mangel av noe annet en gang. Fungerte greit, men kanskje du har en bedre måte?

Se svaret mitt til Katt-ja.

Skrevet

Jeg hakker ikke noe, bare skjærer et par løk i skiver, siden jeg syns det smaker best med store biter. Tar ikke lange tiden det. Ellers bruker jeg tomatpurre fra glass, annanas fra boks, rosiner, fløte og diverse krydder. Det eneste som tar litt mer tid er å brune løken.

Ikke blir det noe søl heller.

Det blir jo løkskall, tom ananasboks, skitten kniv og skjærebrett, da ;-)

Ingen katastrofe - det er ikke det jeg mener (og jeg selv lager nok oftere litt fra bunnen av - med bare en sånn boks med hakkede tomater - evt. med basilikum i - enn sånne helt ferdige glass) - men noe mer tid og noe mer rot blir det da...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det blir jo løkskall, tom ananasboks, skitten kniv og skjærebrett, da ;-)

Ingen katastrofe - det er ikke det jeg mener (og jeg selv lager nok oftere litt fra bunnen av - med bare en sånn boks med hakkede tomater - evt. med basilikum i - enn sånne helt ferdige glass) - men noe mer tid og noe mer rot blir det da...

Men så skrev jeg ''nesten like raskt'' også ;-)

Skrevet

Men så skrev jeg ''nesten like raskt'' også ;-)

Joda,- jeg så den :) Og det er ikke så stor forskjell på litt styr og litt mer styr, men det er en enorm forskjell på null styr og litt styr :-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Kjøttdeig bruker vi aldri, men bruker karbonadedeig 1-2 ganger i uka.

Skrevet

Med fare for å virke litt arrogant: Hvordan er det mulig å ha så lite som 30 kr. til middag til både foreldre og barn? Finnes det ikke noe annet man kan skjære ned på eller måte å øke inntektene på?

Når man ikke har fast inntekt, så er det fullt mulig, ja. Kan ikke risikere å sitte igjen med fullstendig tom konto på slutten av måneden heller... av og til jobber jeg mye, og får satt til side litt, andre ganger må vi prøve å klare oss på det jeg får i dagpenger. Å leve på bare dagpenger går ikke i det hele tatt... og jeg er sjeleglad de månedene jeg slipper å fylle opp tanken på bilen.

Så jo, man lærer seg forskjellige triks som får ting til å fungere, serru.

Forøvrig, de ukene barna er hos faren sin, så handles det ikke i det hele tatt her i huset. Det har faktisk berget oss litt, men samtidig så mistet jeg 50000 i bidrag da vi begynte med denne forb****** delte omsorgen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...