Gå til innhold

Nyfødt gutt, navn

Gjest helt urteit

Anbefalte innlegg

Liam er nå en ting, men synes ikke slike åpenbart utenlandske navn passer godt når ingen av foreldrene, etter hva jeg vet, har spesiell forbindelse med opprinnelseslandet.

Texas synes jeg heller ikke noe om....

Litt av en begrunnelse for navnevalget: ''- Liam er forkortelsen for William, og Texas, vel det passet til fødselen. Den var rimelig texas, sier Klemetsen til Her og Nå.''

Forøvrig bryr jeg meg egentlig ikke noe særlig ;)

Tenker mest på ungen som får dette navnet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

7

• Katt-ja

5

• cecily

5

• morsan

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest har slått ham opp

Mulig han er halvt norsk? Ser ganske mørk ut tror jeg?

Kanskje. Jeg har ikke tilgang til sånn informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje. Jeg har ikke tilgang til sånn informasjon.

Har du ikke google? ;)

Jeg søkte, men fant det ikke ut.... Mener bare jeg har sett det et eller annet sted en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan navnet bli en belastning for barnet? Jeg tror faktisk ikke dagens barn blir mobba pga navnet sitt. Dette var nok mer vanlig når vi var barn, nettopp fordi ingen våget seg på å gi barna orginale navn ;-)

Jeg tror nok det er vi voksne som har mest fordommer mht navn, så vi skal passe oss godt for ikke å overføre dette til barna våre ;)

Leah Isadora, Maud Angelica og Emma Tallulah er også navn som har vakt litt oppsikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelig. I mer norsk ånd har vi Torlaug Berserk.

*HAHA* Hvorfor har ingen kommet på den varianten før??

Søren...Hvorfor skal jeg ikke ha flere barn! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mest på ungen som får dette navnet da.

Får jo håpe han unngår de fleste sure, gammeldagse DOL-kjerringer, da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Liam er pent nok, men at Texas ødelegger det.

Bra det ble Liam Texas og ikke Texas Liam da ;) Er jo som regel første fornavn som blir brukt mest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner jaggu å ligne mer og mer på mødrene og bestemødrene våre!!! *iiiik*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er hverken sur eller gammeldags, kjenner ingen som har omtalt meg som det i alle fall. :-) Synes Liam er fint da, men at Texas ødelegger det litt på en måte.

Det med hva man synes om navn er veldig personlig. Liker også Emma Tallulah mye bedre enn f.eks. Leah Isadora. Synes Leah er fint, men at Isadora ødelegger. Isabelle derimot synes jeg er et pent navn. Maud synes jeg også er fint, men at Angelica ødelegger. Det er mer sånn jålenavn føler jeg.

Er nok ingen logikk i alle disse meningene mine dah....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har slått ham opp

Har du ikke google? ;)

Jeg søkte, men fant det ikke ut.... Mener bare jeg har sett det et eller annet sted en gang.

Jo. Men mellomnavnet tok jeg fra et offentlig register. Men det står jo også i skattelister osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner jaggu å ligne mer og mer på mødrene og bestemødrene våre!!! *iiiik*

''Vi begynner jaggu å ligne mer og mer på mødrene og bestemødrene våre!!! *iiiik*''

Jepp :) Det sniker seg nok innpå en... Selv om jeg tror jeg personlig ikke er spesielt hardt rammet - er litt sjuskete og utradisjonell fortsatt... Tror jeg, da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hverken sur eller gammeldags, kjenner ingen som har omtalt meg som det i alle fall. :-) Synes Liam er fint da, men at Texas ødelegger det litt på en måte.

Det med hva man synes om navn er veldig personlig. Liker også Emma Tallulah mye bedre enn f.eks. Leah Isadora. Synes Leah er fint, men at Isadora ødelegger. Isabelle derimot synes jeg er et pent navn. Maud synes jeg også er fint, men at Angelica ødelegger. Det er mer sånn jålenavn føler jeg.

Er nok ingen logikk i alle disse meningene mine dah....

Var ikke deg spesielt jeg tenkte på,- selv om svaret havnet hos deg... Men det var veldig mange utsagn her som virket litt kjerring/bestemor-aktige ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi begynner jaggu å ligne mer og mer på mødrene og bestemødrene våre!!! *iiiik*''

Jepp :) Det sniker seg nok innpå en... Selv om jeg tror jeg personlig ikke er spesielt hardt rammet - er litt sjuskete og utradisjonell fortsatt... Tror jeg, da ;-)

Samme her ;-)

Tviholder så godt jeg kan på radikale holdninger (les: Det jeg _tror_ er radikale holdninger) ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke deg spesielt jeg tenkte på,- selv om svaret havnet hos deg... Men det var veldig mange utsagn her som virket litt kjerring/bestemor-aktige ;-)

Det går så fint atte. Ja, noen mener jo at alt "nymotens" er negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så en fødselsannonse idag. Gutten har dobbeltnavn...Første navn noe helt standard som jeg ikke husker akkurat nå, andre navnet: Obelix...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...