Gå til innhold

Nyfødt gutt, navn

Gjest helt urteit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

7

• Katt-ja

5

• cecily

5

• morsan

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg ville uttalt Liam "Laiem", om jeg ikke hadde hørt annet.

Jeg uttaler det rett frem, altså Liam som i Liam Neeson.

Brian rett frem på norsk er grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg ga sønnen sitt et navn jeg tenkte jeg ALDRI ville kunne gitt mitt barn, og aldri ville bli fortrolig med.

Nå er navnet gutten og gutten navnet, sånn er det bare. Vi trenger bare å bli vant til det sjeldne.

Tror heller ikke nødvendigvis at slike navn blir en belastning, barn er mindre fordomsfull enn voksne. Da er det verre med navn som det hefter noe negativt med, f.eks. Adolf og Judas.

Synes det er flott med den nye navneloven, før het vi jo alle det samme, i min klasse var vi tre med samme navn, og omtrent alle jentene hadde Elisabeth som mellomnavn. ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet da om verre navn. Oddvar, Oddleif eller noe sånt - på små barn, altså. Det ville nok vært mer sært.

''Jeg vet da om verre navn. Oddvar, Oddleif eller noe sånt - på små barn,''

Jeg gikk nylig forbi en ung dame med en mops i bånd og holdt på å knekke sammen i totalt latterkrampe da hun strengt utbryter:"Nei, Oddvar! På plass!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg uttaler det rett frem, altså Liam som i Liam Neeson.

Brian rett frem på norsk er grusomt.

Hva som er "rett fram" kan jo diskuteres :-)

Irer vil kanskje si noe sånt som "Liem"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Hvordan skal Liam uttales, tro? Rett fram, på norsk, eller engelsk Lajam?

Guttenavnet Brian, uttalt rett fram på norsk, er ganske fint. Men engelsk uttale; Brajan, på en norsk gutt, det blir bare teit.

Jeg ville sagt Liiam. Jeg syns det er et kjempefint navn :o) Texas var ikke like fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hehe, men artig lell (bare litt vanskelig for oss jordnære nordboere å skjønne seg på) ;-)

Det må være din sunnmørske tilknytning som liker det litt eksotiske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var litt kult jeg da :o) Liam er fint, texas litt spes men.. Han blir vel bare kalt Liam vil jeg tippe. Litt vel mye pupper på bildet da men.. så bare på det jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være din sunnmørske tilknytning som liker det litt eksotiske ;)

Hehe, godt mulig ;)

Det sies at mange av oss møringer har litt spansk blod i årene ;) Nesten svart hår har jeg også? hmmmm... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hehe, godt mulig ;)

Det sies at mange av oss møringer har litt spansk blod i årene ;) Nesten svart hår har jeg også? hmmmm... ;)

Ja, det med det spanske blodet har jeg også hørt - uten at jeg kjenner hele historien :-).

Men det er vel en kjennsgjerning at det finnes mange svært mørke møringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid trodd at Liam uttales med i og ikke som Laiam (dette har jeg aldri hørt uttalt) - og det ser ut til at det er riktig:

http://en.wikipedia.org/wiki/Liam

Da er vi enige... (Liam uttalt med i, er da også finere ann "Laiam" - synes det er et pent navn jeg - om man er engelsktalende...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan skal Liam uttales, tro? Rett fram, på norsk, eller engelsk Lajam?

Guttenavnet Brian, uttalt rett fram på norsk, er ganske fint. Men engelsk uttale; Brajan, på en norsk gutt, det blir bare teit.

Det uttales ikke Lajam på engelsk. :-) Det uttales Liæm, sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det med det spanske blodet har jeg også hørt - uten at jeg kjenner hele historien :-).

Men det er vel en kjennsgjerning at det finnes mange svært mørke møringer.

Iallefall mørkhårede ;-)

Spanjoler og Portugisere(?) seilte til sunnmøre for å handle her oppe - og det sies at svært mange damer falt for de mørke og eksotiske don juan'ene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så en fødselsannonse idag. Gutten har dobbeltnavn...Første navn noe helt standard som jeg ikke husker akkurat nå, andre navnet: Obelix...

Det var nesten litt kult det navnet ;-)

Litt mer schwung over Per Obelix enn bare Per ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var et kult navnevalg :)

Liam vet jeg om flere norske gutter som heter, så det blir nok etterhvert like vanlig som f.eks. Glenn eller Robin ;-)

Texas var nytt for meg. Tror ikke jeg ville brukt det selv, nei - men artig er det jo ;)

''Liam vet jeg om flere norske gutter som heter, så det blir nok etterhvert like vanlig som f.eks. Glenn eller Robin ;-)''

Som om det gjør saken noe bedre! *høh høh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal henge seg så veldig opp i hva andre gjør hele tiden...

... så hvorfor leser du og i tillegg svarer du på dette innlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var litt kult jeg da :o) Liam er fint, texas litt spes men.. Han blir vel bare kalt Liam vil jeg tippe. Litt vel mye pupper på bildet da men.. så bare på det jeg.

Ja, her var det mye sammenklemte pupper c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...