Gå til innhold

Barnehagen stengt

Glimtipper

Anbefalte innlegg

Gjest Niccola

Det er vel stort sett i Oslo det blir nasjonal krise når snøen kommer? *humre*

Det holder at to trikker blir stående stille, så får det ringvirkninger for store deler av byen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

11

• morsan

10

• jubalong70

4

• annegunn

3

Mest aktive i denne tråden

He-he... Leverte ungene i 32 minus i dag tidlig. Spurte om de hadde vært ute noe i dag, og 3.klassingen fortalte at de hadde fått beskjed om å løpe 2 runder rundt skolen og komme inn igjen i steden for vanlig friminutt. Tror de syntes det var litt stas jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

De fleste land:

"Det har snødd opptil flere cm det siste døgnet, skoler og barnehager holdes derfor stengt."

I Norge:

"Det har krøpet ned til -20 i løpet av natten, de minste barnehagebarna får sove inne i dag"

;)

haha, utrolig vittig. Det hadde vært stilig om noen kunne lage en reportasje om forholdene her i Norge nå, for så å vise det i disse landene hvor alt stopper opp når det kommer en cm snø:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder at to trikker blir stående stille, så får det ringvirkninger for store deler av byen. :-)

Ja, det er klart :)

Jeg bodde i Oslo i 12-13 år for ti år tilbake, og bodde antagelig i en av de verste gatene mht parkering (sidegate til Bogstadveien). Det er helt klart verre å få masse snø i Oslo, men Oslofolk generelt tåler litt mindre enn folk fra mindre steder også. Jeg er rimelig sikker på at hadde man putta 500 000 nordlendinger i Oslo og tilsvarende antall Osloborgere fordelt rundt om i Nord-Norge, så hadde det vært Osloboerne som hadde klaga mest da også ;)

For ordens skyld - jeg er gift med en vaskeekte Oslogutt (som er helt enig med meg ;-)) _og_ jeg har aldri vært i Nord-Norge (brukte dem bare som eksempel ;-))

Men nå bør jeg vel rømme dol før jeg blir halshugd!! ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Jeg bodde i Oslo i 12-13 år for ti år tilbake, og bodde antagelig i en av de verste gatene mht parkering (sidegate til Bogstadveien). Det er helt klart verre å få masse snø i Oslo, men Oslofolk generelt tåler litt mindre enn folk fra mindre steder også. Jeg er rimelig sikker på at hadde man putta 500 000 nordlendinger i Oslo og tilsvarende antall Osloborgere fordelt rundt om i Nord-Norge, så hadde det vært Osloboerne som hadde klaga mest da også ;)

For ordens skyld - jeg er gift med en vaskeekte Oslogutt (som er helt enig med meg ;-)) _og_ jeg har aldri vært i Nord-Norge (brukte dem bare som eksempel ;-))

Hi hi, men det er utrolig mange i Oslo som ikke er fra Oslo. Bortimot de fleste, virker det som ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de nordlendingene hadde klagd fælt på antall biler, folketettheten ombord på t-banen osv...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Caloni Makaroni

haha, utrolig vittig. Det hadde vært stilig om noen kunne lage en reportasje om forholdene her i Norge nå, for så å vise det i disse landene hvor alt stopper opp når det kommer en cm snø:o)

Minner meg om da jeg var i Australia, og bodde hos noen australiere. Vi turister fortalte at vi opplever tørke noen ganger i Norge også, om det ikke regner på 4 uker og er stekende sol feks. De holdt på å le seg halvt i hjel, og sa at tørke, det er noe som oppstår etter 2 år uten regn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah - engelskmenn kommer aldri til å innrømme offisielt at de har ordentlig vinter...

(Jeg skriver med vilje ikke "briter", for i Skottland er det vel litt annerledes.)

Jeg bodde 1 mnd i Scotland i januar et år, og var ikke veeeldig imponert over skottene heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte på 1730 på P4 tidligere i dag, og der var det et lite innslag med ordføreren på Røros, som sa at der var alle skoler og barnehager åpne til tross for 40 kuldegrader:-)

;-) Ikke bare på Røros det er så kaldt, skjønner dere! Her var det -41 ved skolen i dag tidlig, og alle ungene var på plass:-) Mange har anskaffet/fått dunjakker i jula, så jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi, men det er utrolig mange i Oslo som ikke er fra Oslo. Bortimot de fleste, virker det som ;o)

Søren, det tenkte jeg ikke på ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de nordlendingene hadde klagd fælt på antall biler, folketettheten ombord på t-banen osv...;-)

Kanskje nordlendinger, men iallefall ikke møringer ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

;-) Ikke bare på Røros det er så kaldt, skjønner dere! Her var det -41 ved skolen i dag tidlig, og alle ungene var på plass:-) Mange har anskaffet/fått dunjakker i jula, så jeg:-)

''Mange har anskaffet/fått dunjakker i jula, så jeg:-)''

He he... jeg synes visse folk i hovedstaden nå får tiden ser ut å ha gravd fram noen gamle, varme jakker fra mange år tilbake - "endelig" får de bruk for dem igjen, liksom! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om da jeg var i Australia, og bodde hos noen australiere. Vi turister fortalte at vi opplever tørke noen ganger i Norge også, om det ikke regner på 4 uker og er stekende sol feks. De holdt på å le seg halvt i hjel, og sa at tørke, det er noe som oppstår etter 2 år uten regn :P

*he he* Ja, det går begge veier, det der! :-) Og hvis det er 30 varmegrader en hel uke i strekk så er det "tidenes hetebølge".;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje nordlendinger, men iallefall ikke møringer ;-P

Unnskyld meg, altså, men jeg _kan: bare ikke høre/lese ordet "møring" uten å få Hans Rotmo på hjernen...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, altså, men jeg _kan: bare ikke høre/lese ordet "møring" uten å få Hans Rotmo på hjernen...;-)

Jeg har ikke engang hørt om ham, jeg?? Eller..navnet virker litt kjent, men hvem i all verden er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke engang hørt om ham, jeg?? Eller..navnet virker litt kjent, men hvem i all verden er det?

Trønder, vokalist i det tidligere bandet Vømmøl spelemannslag. Han hadde en sang om "møringen".

Men jeg tenker ikke på denne sangen dersom man sier sunnmøring el nordmøring; bare når 'møring' står alene. :-) Kanskje fordi jeg sjelden hører det brukt uten prefiks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Nemmen, togli da? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke hørt om Hans Rotmo???? Han er jo Vømmøldalen far og Ola Uteligger og sangen om Møringen.

Han Gammel Erik han va møring

faren kom fra Bud

det var hainn som fainn opp trua på Gud

hainn sa:"Du ska vær grisk!

De e de ellevte bud!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...