Gjest togli Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Trønder, vokalist i det tidligere bandet Vømmøl spelemannslag. Han hadde en sang om "møringen". Men jeg tenker ikke på denne sangen dersom man sier sunnmøring el nordmøring; bare når 'møring' står alene. :-) Kanskje fordi jeg sjelden hører det brukt uten prefiks? Hehe, ok - da skjønner jeg at jeg ikke kjente til navnet ;-) Trodde det var en eller annen radio- eller TV-kjendis med såpass volsom sunnmørsdialekt at det kunne virke irriterende på enkelte ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Nemmen, togli da? ) Jeg er ikke døv for ingenting da vett'u ;-P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Har du ikke hørt om Hans Rotmo???? Han er jo Vømmøldalen far og Ola Uteligger og sangen om Møringen. Han Gammel Erik han va møring faren kom fra Bud det var hainn som fainn opp trua på Gud hainn sa:"Du ska vær grisk! De e de ellevte bud!" ''Har du ikke hørt om Hans Rotmo????'' I så fall er det første gangen jeg har "hørt" om noen døve som kan "høre" ;-P Sang er naturlig nok ikke min sterkeste side ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg er ikke døv for ingenting da vett'u ;-P Ah - selvsagt. Tenker aldri på at du er døv.. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 ''Mange har anskaffet/fått dunjakker i jula, så jeg:-)'' He he... jeg synes visse folk i hovedstaden nå får tiden ser ut å ha gravd fram noen gamle, varme jakker fra mange år tilbake - "endelig" får de bruk for dem igjen, liksom! ;-) Høh - jeg er nå den lykkelige eier av intet mindre enn to dunjakker - den ene splitter ny Men så jobber jeg i et kuldehøl litt øst for hovedstaden :-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 *he he* Ja, det går begge veier, det der! :-) Og hvis det er 30 varmegrader en hel uke i strekk så er det "tidenes hetebølge".;-) Lokalmeteorlogi er fine greier :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Ah - selvsagt. Tenker aldri på at du er døv.. ;-) ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 ''Har du ikke hørt om Hans Rotmo????'' I så fall er det første gangen jeg har "hørt" om noen døve som kan "høre" ;-P Sang er naturlig nok ikke min sterkeste side ;-) *Hahahaha* Så langt tenkte jeg ikke engang! Kanskje ikke så rart du ikke har hørt sangene hans nei... Håper du tar min lille fadese med godt humør, Togli! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 *Hahahaha* Så langt tenkte jeg ikke engang! Kanskje ikke så rart du ikke har hørt sangene hans nei... Håper du tar min lille fadese med godt humør, Togli! ) Du kjenner meg - Jeg kan jo ikke annet enn å humre og le av slikt ;-))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Høh - jeg er nå den lykkelige eier av intet mindre enn to dunjakker - den ene splitter ny Men så jobber jeg i et kuldehøl litt øst for hovedstaden :-/ Hehe:-) Jeg unner ALLE ei god og varm dunjakke, selv om kvikksølvet ikke kryper så langt ned som nå!!! By the way: Vi jubler for bare-17 her nå!:-) Og ja: Både jeg og ungene har dunjakker!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.