Gjest I dag blir det boller:-) Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Hva er best å pensle bollene med før de skal i ovnen? 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Sammenvispet egg. Da blir bollene blanke og fine. ) 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Jeg pensler med egg rett før de skal i ovnen, og margarin rett etter at jeg har tatt dem ut. ps. Du "smittet" meg :-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Jeg pensler med egg rett før de skal i ovnen, og margarin rett etter at jeg har tatt dem ut. ps. Du "smittet" meg :-) Pensle dem etter at de tatt ut av ovnen? Interessant! Skal prøves neste gang (med smør i så fall, margarin har jeg aldri i huset) 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Jeg pensler med egg rett før de skal i ovnen, og margarin rett etter at jeg har tatt dem ut. ps. Du "smittet" meg :-) Hvorfor pensler du dem med margarin etterpå? Husker forresten at min mor pleide å pensle brødene med margarin da hun tok dem ut av ovnen, men vet ikke hvorfor hun gjorde det. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Hvorfor pensler du dem med margarin etterpå? Husker forresten at min mor pleide å pensle brødene med margarin da hun tok dem ut av ovnen, men vet ikke hvorfor hun gjorde det. Det er for at de skal holde seg myke. Likedan med brød :-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Det er for at de skal holde seg myke. Likedan med brød :-) Jeg vil tro det smaker godt også... 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Jeg vil tro det smaker godt også... Ja, farlig godt :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Det er for at de skal holde seg myke. Likedan med brød :-) Aha! Da skal jeg prøve det neste gang vi skal steke brød, men ikke på bollene, de blir jo ikke harde på samme måte som brødskorpa. 0 Siter
Gjest I dag blir det boller:-) Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Om jeg må si det selv lager jeg verdens beste boller med sjokoladebiter inni.Gjett om ungene (og far)digger de bollene:-) +noen med vaniljekrem. Mmmmm:-) 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Aha! Da skal jeg prøve det neste gang vi skal steke brød, men ikke på bollene, de blir jo ikke harde på samme måte som brødskorpa. :-) 0 Siter
Axcia Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 I dag ble det kakao med vaniljeis og marsmallows, og... boller ... på ungene da de kom hjem fra skolen :-) Skikkelig helsekost *s* Det er faktisk litt mildt her nå, bare -21,4 ;-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 I dag ble det kakao med vaniljeis og marsmallows, og... boller ... på ungene da de kom hjem fra skolen :-) Skikkelig helsekost *s* Det er faktisk litt mildt her nå, bare -21,4 ;-) Man må jo trappe ned litt forsiktig fra julen, da ;-) Seponering, er det ikke det det heter? 0 Siter
Spirello Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Egg.. Høres godt ut med boller. Blir kyllingfilet og salat på meg, lagt på meg i jula og skal snart til syden.. Ups ups. Kos dere med boller 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 I dag ble det kakao med vaniljeis og marsmallows, og... boller ... på ungene da de kom hjem fra skolen :-) Skikkelig helsekost *s* Det er faktisk litt mildt her nå, bare -21,4 ;-) Nybakte boller når de kommer hjem fra skolen er sånt mine barn bare kan drømme om (og som jeg enkelte ganger drømmer om å servere :-). 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 I dag ble det kakao med vaniljeis og marsmallows, og... boller ... på ungene da de kom hjem fra skolen :-) Skikkelig helsekost *s* Det er faktisk litt mildt her nå, bare -21,4 ;-) En sånn mor håper jeg på å bli ) Husker hvor godt det var å kommer hjem fra skolen til lukten av gjærbakst. Mmm ) 0 Siter
Axcia Skrevet 6. januar 2010 Skrevet 6. januar 2010 Nybakte boller når de kommer hjem fra skolen er sånt mine barn bare kan drømme om (og som jeg enkelte ganger drømmer om å servere :-). :-) Bare litt ekstraservice i kulda, koselig var det :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.