hidi, the scorpion Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Men kjære vene, hun skriver jo at hun er konsekvent og at barnet må være med uansett. Jeg har ikke hatt slike barn...Er man konsekvent, så vil barn, i mine oppdragelsesøyne, oppføre seg. Jeg tror at alle barn kan oppføre seg, om foreldrene klarer det samme;) Har overhodet ikke sans for at barn må lokkes eller lures til å gjøre noe, jeg er mamma og jeg bestemmer, men dere bestemmer hvordan andre vil oppfatte dere! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg har ikke hatt slike barn...Er man konsekvent, så vil barn, i mine oppdragelsesøyne, oppføre seg. Jeg tror at alle barn kan oppføre seg, om foreldrene klarer det samme;) Har overhodet ikke sans for at barn må lokkes eller lures til å gjøre noe, jeg er mamma og jeg bestemmer, men dere bestemmer hvordan andre vil oppfatte dere! Du er pussig innimellom, altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Du er pussig innimellom, altså. Sikkert, men min oppdragelse har ført til tre velfungerende barn;) Alle mine er over 16 år, to jobber og en studerer, hva mer kan jeg ønske meg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Sikkert, men min oppdragelse har ført til tre velfungerende barn;) Alle mine er over 16 år, to jobber og en studerer, hva mer kan jeg ønske meg? Jeg vet ikke helt hva det skulle bevise? At jeg ikke er flink som mamma? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg vet ikke helt hva det skulle bevise? At jeg ikke er flink som mamma? Prøver ikke å bevise noenting! Om det du gjør er bra, hvorfor forandre på det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Prøver ikke å bevise noenting! Om det du gjør er bra, hvorfor forandre på det? Jeg syntes du mente at jeg ikke var så flink et par hakk over her? At jeg dikket og ikke var tydelig nok? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg syntes du mente at jeg ikke var så flink et par hakk over her? At jeg dikket og ikke var tydelig nok? Det har jeg ikke sagt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Det har jeg ikke sagt! Da vil jeg gjerne vite hva du egentlig prøvde å si. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Da vil jeg gjerne vite hva du egentlig prøvde å si. Lykke til! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg har ikke hatt slike barn...Er man konsekvent, så vil barn, i mine oppdragelsesøyne, oppføre seg. Jeg tror at alle barn kan oppføre seg, om foreldrene klarer det samme;) Har overhodet ikke sans for at barn må lokkes eller lures til å gjøre noe, jeg er mamma og jeg bestemmer, men dere bestemmer hvordan andre vil oppfatte dere! cecily lokker jo ikke barnet sitt for å få det til å bli med hjem? Hun er konsekvent, kler på barnet sitt og de drar hjem. Hva annet kan hun gjøre? Mine barn lærte også ganske kjapt hvem som bestemte når vi skulle hjem, men det gjør ikke at jeg tror at andre med motsatt erfaring automatisk må ha gjort noe feil ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Lykke til! :-) *fnis* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg kunne trenge noen tips selv, jeg... Nå er minsten min 3.5, men henting for tiden er et mareritt - hun blir kjempeglad for å se meg og avbryter all lek - men i garderoben er hun en makk.l Ikke hører hun etter, hun veksler mellom å ignorere meg totalt eller å le hysterisk til alt jeg sier. Så jeg spør pent et par-tre ganger, så kler jeg på. Og hun drar alt av seg igjen. Festlig. Særlig siden det å kle på en makk er adskillig vanskeligere enn for makken selv å dra tøyet av igjen. Jeg er ikke spesielt glad i unger i trassalderen for tiden, skal vi si det sånn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niccola Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg har ikke hatt slike barn...Er man konsekvent, så vil barn, i mine oppdragelsesøyne, oppføre seg. Jeg tror at alle barn kan oppføre seg, om foreldrene klarer det samme;) Har overhodet ikke sans for at barn må lokkes eller lures til å gjøre noe, jeg er mamma og jeg bestemmer, men dere bestemmer hvordan andre vil oppfatte dere! Du har ikke slike barn nei, men det er ikke alltid lett å si hvem man kan takke for det; Sin egen innsats eller barnets personlighet. :-) Ungene mine har aldri vært vanskelige å legge, men jeg tror faktisk ikke jeg kan sitte her og skryte av at det skyldes mine konsekvente leggerutiner. Det føles selvsagt godt å tro det, men helt ærlig - det er nok mer deres personlighet, de liker rett og slett å legge seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg har ikke hatt slike barn...Er man konsekvent, så vil barn, i mine oppdragelsesøyne, oppføre seg. Jeg tror at alle barn kan oppføre seg, om foreldrene klarer det samme;) Har overhodet ikke sans for at barn må lokkes eller lures til å gjøre noe, jeg er mamma og jeg bestemmer, men dere bestemmer hvordan andre vil oppfatte dere! Men cecily sier jo at hun er konsekvent, og at hun ikke lokker og lirker. For øvrig blir det alltid litt pussig når folk generaliserer om oppdragelse som du gjør, kun ut fra erfaring med egne barn. Akkurat som om dine tre er representative for alle typer barn, personligheter og situasjoner. Det er mange variabler her, og jeg blir helt matt av påstander som at "alle barn kan oppføre seg, så lenge foreldrene kan gjøre det". Jeg har ett barn som stort sett oppfører seg fint og er glad i regler, og ett barn som alltid tester grenser og utagerer. Ifølge din (noe snodige) retorikk, oppfører jeg meg da halvveis ordentlig, eller? Jeg kan love deg at jeg er konsekvent med dem begge to. Nei, du kan nok tjene på å se litt flere grånyanser av og til, hidi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Lykke til! :-) Takker c",) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Lykke til! :-) *hoste* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Men cecily sier jo at hun er konsekvent, og at hun ikke lokker og lirker. For øvrig blir det alltid litt pussig når folk generaliserer om oppdragelse som du gjør, kun ut fra erfaring med egne barn. Akkurat som om dine tre er representative for alle typer barn, personligheter og situasjoner. Det er mange variabler her, og jeg blir helt matt av påstander som at "alle barn kan oppføre seg, så lenge foreldrene kan gjøre det". Jeg har ett barn som stort sett oppfører seg fint og er glad i regler, og ett barn som alltid tester grenser og utagerer. Ifølge din (noe snodige) retorikk, oppfører jeg meg da halvveis ordentlig, eller? Jeg kan love deg at jeg er konsekvent med dem begge to. Nei, du kan nok tjene på å se litt flere grånyanser av og til, hidi. ''For øvrig blir det alltid litt pussig når folk generaliserer om oppdragelse som du gjør, kun ut fra erfaring med egne barn. '' Jeg er 46 år, og generaliserer ikke bare på bakgrunn av egne barn... Jeg er veldig glad i barn, men mange foreldre "ødelegger" sine barn, uten å vite om det selv. Og det er fullt mulig å oppdra egne barn på forskjellige måter, uten at du deler deg selv i to! Hvorfor er det som oftest yngstebarnet i en familie, som er den vanskelige? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Tja, jeg vet faktisk ikke hvordan en gjør det hyggelig. Her ender det som regel alltid med litt hyl og skrik, selv om jeg/vi gjør det samme hver bidige dag. Han vet at når vi kommer så skal han hjem, men benytter hver anledning til å stikke av inn i avdelingen igjen. At jeg leter etter en vott eller blir spurt om noe av personalet gir mer enn god nok anledning til å rive seg løs. Men vi har aldri gitt oss til å bli i barnehagen for å vente. Når vi er ferdigpakket så skal vi hjem, sånn er det bare. Men jeg skal innrømme at noen ganger frister det med å hente først når barnehagen stenger, for det er ikke alltid jeg klarer å la være å bli hissig av denne daglige kranglingen. Leggetid, derimot, den går som regel bra - bare for å trekke fram noe positivt ;-) Du har sikkert prøvd "førstemann ut til bilen"? Humor og konkurranse funket på min sønn. På søsteren var det bare fornuftsnakk (om f.eks. programmet for resten av dagen) som måtte til. For ordens skyld: Hun er blitt voksen og velfungerende. Jeg har fremdeles tro på det samme når det gjelder minstemann. Han har f.eks. ingen problemer med å rive seg løs når skoledagen er over... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Lykke til! :-) * humre * 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 * humre * *hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.