Gå til innhold

Å få med seg ungen hjem fra barnehage

Gjest Kjekt at hun trives, men...

Anbefalte innlegg

Du har sikkert prøvd "førstemann ut til bilen"?

Humor og konkurranse funket på min sønn. På søsteren var det bare fornuftsnakk (om f.eks. programmet for resten av dagen) som måtte til.

For ordens skyld: Hun er blitt voksen og velfungerende. Jeg har fremdeles tro på det samme når det gjelder minstemann. Han har f.eks. ingen problemer med å rive seg løs når skoledagen er over...

''Du har sikkert prøvd "førstemann ut til bilen"?''

*he he* Vi tok også noen varianter av den:-) Deilig så lenge ungene ikke skjønner at du lar dem vinne;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

9

• hidi, the scorpion

9

• Mrs. Wallace

5

• morsan

3

Du har sikkert prøvd "førstemann ut til bilen"?

Humor og konkurranse funket på min sønn. På søsteren var det bare fornuftsnakk (om f.eks. programmet for resten av dagen) som måtte til.

For ordens skyld: Hun er blitt voksen og velfungerende. Jeg har fremdeles tro på det samme når det gjelder minstemann. Han har f.eks. ingen problemer med å rive seg løs når skoledagen er over...

Problemet er blant annet å få kledd på ungen uten at han stikker inn i avdelingen igjen eller hyler som en gris, så det blir ikke så enkelt. Når vi først går ut døra er det stort sett greit å få ham med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niccola

Problemet er blant annet å få kledd på ungen uten at han stikker inn i avdelingen igjen eller hyler som en gris, så det blir ikke så enkelt. Når vi først går ut døra er det stort sett greit å få ham med.

He he, sånn har jeg det med to, som løper i hver sin retning. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''For øvrig blir det alltid litt pussig når folk generaliserer om oppdragelse som du gjør, kun ut fra erfaring med egne barn. ''

Jeg er 46 år, og generaliserer ikke bare på bakgrunn av egne barn...

Jeg er veldig glad i barn, men mange foreldre "ødelegger" sine barn, uten å vite om det selv.

Og det er fullt mulig å oppdra egne barn på forskjellige måter, uten at du deler deg selv i to! Hvorfor er det som oftest yngstebarnet i en familie, som er den vanskelige?

Det vet jeg ikke. Det stemmer da forøvrig heller ikke med min erfaring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

''For øvrig blir det alltid litt pussig når folk generaliserer om oppdragelse som du gjør, kun ut fra erfaring med egne barn. ''

Jeg er veldig glad i barn, men mange foreldre "ødelegger" sine barn, uten å vite om det selv.

Og det er fullt mulig å oppdra egne barn på forskjellige måter, uten at du deler deg selv i to! Hvorfor er det som oftest yngstebarnet i en familie, som er den vanskelige?

''Og det er fullt mulig å oppdra egne barn på forskjellige måter, uten at du deler deg selv i to! ''

Det er tydelig at du ikke skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

''Jeg er 46 år, og generaliserer ikke bare på bakgrunn av egne barn...''

Flere steder her i tråden (blant annet i det innlegget jeg svarte direkte på) refererer du til dine egne barn og trekker ganske bastante konklusjoner med dine erfaringer som grunnlag. Hvis det ikke er din intensjon å gjøre det, må du eventuelt begynne å vise til andre kilder, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Tullemor her kan også være skikkelig gretten når jeg henter henne. Hun kaster seg i armene mine av glede når hun ser meg, men etter det skal det lite til før humøret synker.

De siste gangene har hun vært smørblid, og det minner jeg henne på hele tiden. Forteller hvor kjekt det er å hente henne. Håper bare det varer, hehe, for jeg vet det er slitsomt med gretne unger som ikke samarbeider.

Jeg tenker som så at hun er trøtt og sliten, og at når jeg kommer er det endelig en trygg person hun kan kaste gørra over. Det er jo en tillitserklæring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta tiden på påkledningen (i sekunder) og se om dere kan sette rekord?

Kommer an på hvor konkurranseinteressert han er, selvfølgelig - og hvor mye han forstår av denslags Men du kan prøve når han blir litt større, hvis ting ikke bedrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...