Gå til innhold

Dere med barn som er litt hos hver

Gjest ersåleiavdette

Anbefalte innlegg

Gjest ersåleiavdette

Eksen min flyttet 1 time og 20 min kjøring fra oss.

Han ser sønnen sin ca annenhver helg.

De første årene kjørte jeg mye lenger enn han da vi skulle møtes.Jeg var ikke klar over hvor kort vei han hadde til "møteplassen".

Vi har holdt på med dette i 8 år.

Nå har jeg fått to barn til med en ny mann. Det er derfor ikke alltid så lett å kjøre langt på fredag kveld eller søndager.

Eksen min er alene.

Jeg begynner å bli dritt lei denne kjøringen. Samboeren min hjelper meg mye da.

Fredagen kjører vi en time og søndagene kjører vi 1,5 timer.

etter som jeg har lest har jeg krav til å spleise på reiseutgiftene, men det er han som må hente og bringe. Har prøvd å snakke med han om dette, men det blir et sabla leven hver gang.

sønnen vår er 10 og forstår nå en del. Han tror at jeg ikke vil hente ham når jeg sier til pappan at jeg ikke vil kjøre så langt. Forstår da at pappan sier til sønnen vår at mamma er dum.

I morgen skal han forbi oss for han skal handle i Sverige, da tar han med sønnen.Da sier han at jeg må kjøre til Oslo på søndagen og hente ham.

Jeg har ikke tid eller mulighet til å sitte 2,5 timer i bil på søndag med to små barn. (en baby)

Hvordan løser dere dette problemet?

må vi snakke om dette på familievernkontoret for at han skal forstå?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det slik at det rettferdige er at dere tar halve kjøringen hver - uavhengig av hvor mange barn du har valgt å få i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksne!

Kan småbarna være sammen med pappaen sin? De må da vel ikke bli med og hente storebror. Ellers syns jeg at foreldrene ikke skal snakke stygt om hverandre og spesielt ikke så barna hører det. Dere må bli enige om kostnader og kjøring. Lovverket er vel ganske greit, så helt unødvendig å krangle om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje småsøsken være med sin far eller besteforeldre eller andre som kan sitte barnevakt et par timers tid mens du kjører storebror?

Klart det er kjedelig å bruke så mye tid på kjøring, men det er noe du vel må belage deg på. Når dere foreldre lager styr ut av dette og klager, slik at gutten hører det, er det jo mest gutten det går utover.

Du må rett og slett tenke at dette får du ikke gjort noe med...

Heller tenke at dette er en gylden anledning til å få alenetid med sønnen din. Dere kan prate uforstyrret sammen og få en hyggelig start/avslutning på samværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke heller lage en avtale på at han henter gutten på fredag, og du henter han hos faren søndag da? Eller omvendt. Evt. at faren henter og leverer en helg, og neste helg leverer og henter du.. Da blir det like mye kjøring på hver.. Kanskje han snart kan ta tog eller buss selv, så kan han heller hentes på stasjonen. Utgiftene deles 50/50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok vanskelig å "ta tilbake tapt kjøring" nå i ettertid.

Så jeg tror nok at du må se framover.

Det du kan gjøre er jo å avtale nytt møtested midt mellom dere. Om han henter på fredag, så er det ikke urimelig at du henter han på søndag.

En 10-åring utstyrt med mobil bør jo også kunne ta toget/bussen selv. Levert på tog/buss, og hentet i andre enden. Da kan du jo også gjerne ta en tlf. og si at du nå står på stasjonen og venter på at han kommer om x-antall minutter.

Jeg har ei jente på samme alder, og det ville ikke vært noe problem for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fattigmor

Han er 10 år? Hva med å sette han på tog eller Buss, så tar Far

imot og omvendt.Snakk med Bussjafør eller bli med den første

gangen, så han føler seg trygg.

Kjenner en Gutt nå 7 år. Han kjører med tog fra Bergen hver 3 uke

til Far..det tar 5 timer.Går kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mirrabund

Vi kjørte mest de første årene. Når ungen ble stor nok til å ta kollektivt alene ble det kanskje lengst for han. Her passet det med flybussen til flyplassen! Husker ikke alder. Men kanskje 12-13 år, når barnet begynte å ta den selv.

Du får trøste deg med at det ikke varer evig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...