Gjest Nilje Skrevet 7. januar 2010 Skrevet 7. januar 2010 Hvis en person har blitt alvorlig syk, og sykdommen kan ha lang helbredelsestid, hvor lenge kan fastlegen sykemelde i første omgang? Og hvor lenge er man sykemeldt før man går over til andre ordninger? 0 Siter
Bookworm Skrevet 7. januar 2010 Skrevet 7. januar 2010 Min mor har nettopp fått oppdaget brystkreft, hun er allerede operert og det er planlagt stråling. Hun har fått sykmelding i to måneder nå i første omgang, fordi dette er den estimerte tiden behandlingen vil ta. En kan være sykmeldt i 52 uker før en må over på andre ordninger (arbeidsavklaringspenger fra 1. mars). 0 Siter
Gjest Nilje Skrevet 7. januar 2010 Skrevet 7. januar 2010 Min mor har nettopp fått oppdaget brystkreft, hun er allerede operert og det er planlagt stråling. Hun har fått sykmelding i to måneder nå i første omgang, fordi dette er den estimerte tiden behandlingen vil ta. En kan være sykmeldt i 52 uker før en må over på andre ordninger (arbeidsavklaringspenger fra 1. mars). Men om en person har blitt hardt skadet i en ulykke og man ikke vet prognosene for vedkommende, kan man sykemelde for lengre enn to måneder da? Er to måneder maks? 0 Siter
Bookworm Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Men om en person har blitt hardt skadet i en ulykke og man ikke vet prognosene for vedkommende, kan man sykemelde for lengre enn to måneder da? Er to måneder maks? Jeg har ikke sagt noe om hva som er maks, jeg kom med et eksempel som viser at man kan sykmelde så lenge som er nødvendig utfra det man vet om tilstanden/sykdommen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.