Gå til innhold

Moteklær

Threedogs

Anbefalte innlegg

Bra du gjorde det, jeg hadde oversett den - selv om jeg faktisk tittet på Meldinger her om dagen.

:-)

Men som sagt - ikke noe stress, svar når du har tid, ville bare gjøre deg oppmerksom på det :-)

Nå skal jeg ut en tur, ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min på 9,5 er ikke interessert, men de andre guttene i klassen er det tydeligvis. Min kjære gutt har fått høre at klærne hans - suger- og at han ikke har sans for mote og klær siden han går i klær fra H&M. Hittil har jeg blåst av det og forsøkt å lære gutten min at det fins bedre måter å kaste bort penger på. Nå begynner jeg imidlertid å bli så irritert på at sønnen min stadig blir hakket på av -kule- gutter, at jeg vurderer å være så barnslig at jeg kler ham opp de luxe for å blåse de andre av banen ;-)

Når jeg leser slikt er jeg i grunnen ganske glad for at guttungen skal gå på skole i England, hvor alle har uniformer. Det er nok like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

11-åringen her finnes ikke interessert i klær og enda mindre i mote. I høst uttalte han følgende:"Det er noen på skolen som er så opptatt av merkeklær, men det er da bare vanlige klær med et merke på!?" Totalt uviktig. :o)

Sånn er min gutt også, men han er veldig opptatt av luer, hansker og ullklær. Ikke merker, men at det må han ha på for ikke å fryse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser slikt er jeg i grunnen ganske glad for at guttungen skal gå på skole i England, hvor alle har uniformer. Det er nok like greit.

Jeg skal på ingen måte belære deg om forholdene i England, men jeg har lest at i de kretsene som _virkelig_ er opptatt av moter, blir det ofte enda viktigere å ha kule klesmerker i de landene som har skoleuniformer. Det blir dobbelt viktig at man har på seg noe "riktig" den delen av dagen man _ikke_ går i uniform. Dermed er presset der allikevel, men de dyre merkeklærne blir mindre brukt enn om man kunne gått i dem på skolen...

Må legge til at dette stort sett handlet om jenter. Det kan tenkes at gutta holder seg til f.eks. dyre sportsklær, i tillegg til uniformene.

Men jeg er helt enig med deg i at det Gumman beskrev, hørtes ekstremt ut.

Sønnen min på snart 11 bryr seg bare om at ingenting skal se barnslig eller jentete ut. Dessuten er han av en eller annen grunn litt nøye med utseendet på boxershortsene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ingen måte belære deg om forholdene i England, men jeg har lest at i de kretsene som _virkelig_ er opptatt av moter, blir det ofte enda viktigere å ha kule klesmerker i de landene som har skoleuniformer. Det blir dobbelt viktig at man har på seg noe "riktig" den delen av dagen man _ikke_ går i uniform. Dermed er presset der allikevel, men de dyre merkeklærne blir mindre brukt enn om man kunne gått i dem på skolen...

Må legge til at dette stort sett handlet om jenter. Det kan tenkes at gutta holder seg til f.eks. dyre sportsklær, i tillegg til uniformene.

Men jeg er helt enig med deg i at det Gumman beskrev, hørtes ekstremt ut.

Sønnen min på snart 11 bryr seg bare om at ingenting skal se barnslig eller jentete ut. Dessuten er han av en eller annen grunn litt nøye med utseendet på boxershortsene...

Her vi bor (som på ingen måte er en av Londons rike områder eller lignende ;) ) går de fleste ungene og ungdommene i skoleuniformen om de sosialiserer etter skoletid. Noen rekker hjem for å bytte klær, men det virker rimelig uviktig for de fleste. Heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor (som på ingen måte er en av Londons rike områder eller lignende ;) ) går de fleste ungene og ungdommene i skoleuniformen om de sosialiserer etter skoletid. Noen rekker hjem for å bytte klær, men det virker rimelig uviktig for de fleste. Heldigvis :)

Fint hvis uniformene kan bidra i den retning! Det er høyt nok press på barn og ungdom som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint hvis uniformene kan bidra i den retning! Det er høyt nok press på barn og ungdom som det er.

Jeg tror uniformen kan være et virkemiddel, men at man fremdeles må ha tilstedeværende voksne som setter fornuftige grenser for merkehysteri, gjøre holdningsskapende arbeid blant barn og ungdommer og jobbe for at alle kjenner seg verdifulle i kraft av å være seg selv.

Men ja, jeg er positiv til uniformer og har (lenge før jeg flyttet til England) ønsket at Norge skal innføre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også en mamma

Gutten min på 9,5 er ikke interessert, men de andre guttene i klassen er det tydeligvis. Min kjære gutt har fått høre at klærne hans - suger- og at han ikke har sans for mote og klær siden han går i klær fra H&M. Hittil har jeg blåst av det og forsøkt å lære gutten min at det fins bedre måter å kaste bort penger på. Nå begynner jeg imidlertid å bli så irritert på at sønnen min stadig blir hakket på av -kule- gutter, at jeg vurderer å være så barnslig at jeg kler ham opp de luxe for å blåse de andre av banen ;-)

Dette er en kamp du aldri kan vinne. Med mindre du er Anna Anka...

For jada du kan dresse opp gutten din i det dyreste og mest moteriktige som finnes, men hvis du ikke har råd til å fortsette med det tror jeg ikke ett antrekk "gjør susen" i forhold til andres kommentarer.

Så kanske burde du heller ta det opp med skolen og samtidig forberede gutten din på hvordan man møter slike kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...