Threedogs Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg er alenemor til to gutter på fire og 9 år. De har felles soverom. Har bare to soverom og det andre har jeg. Vurderer å flytte så de får seg hvert sitt soverom men ikke så enkelt det heller. Når bør de få hver sitt soverom? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Tror ikke det finnes noe fasitsvar på det. Kjenner jo til mange som har delt rom med søsken i oppveksten uten å ha fått varige mén . Men tror nok mange gjerne vil ha eget rom når de begynner å ha skolevenner med hjem (i 6-7-8-årsalderen, kanskje) og kanskje enda mer når de etterhvert får mer behov for privatliv (tidlig pubertet, kanskje). Bare gjetninger fra meg, altså :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Tror ikke det finnes noe fasitsvar på det. Kjenner jo til mange som har delt rom med søsken i oppveksten uten å ha fått varige mén . Men tror nok mange gjerne vil ha eget rom når de begynner å ha skolevenner med hjem (i 6-7-8-årsalderen, kanskje) og kanskje enda mer når de etterhvert får mer behov for privatliv (tidlig pubertet, kanskje). Bare gjetninger fra meg, altså :-). Jeg har fire barn, tre gutter og ei jente. To år mellom hver av guttene. Jentungen har inntil guttene flyttet ut, sovet på mitt rom, og to av guttene har delt, helt til de ble sånn ca 16/18 år. Jeg har gitt det største rommet til de to som måtte dele og det nest største til han som skulle sove alene, og tatt det minste til meg selv og dattera. Guttene har egentlig aldri laget noe stort nummer utav det at de måtte dele rom bortsett fra da de forlangte å få egne senger og ikke ville ha køyeseng lenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Det finnes det sikkert ikke noe fasitsvar på. Mine jenter deler rom nå (2,5 og 4 år). Vi flytter til et større hus om halvannet år, og jeg må si jeg gleder meg til å kunne legge dem hver for seg. De er verdens beste venner, men når den ene er A menneske og den andre B menneske holder den ene den andre våken om kvelden, mens den andre vekker den første om morgenen. Resulatet er at begge får i underkant med søvn, og humøret er noen dager deretter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Vi flyttet til større hus da guttene var 7 og 9. Vi tenkte å dele av et rom slik at guttene fikk hvert sitt, men de ville heller ligge sammen på det store rommet. Den minste har aldri hatt eget rom og vet ikke helt om han tør å ligge alene. Begge synes det er trivelig å prate litt før de sovner. Nå er de 9 og 11 og deler fortsatt rom. Når de krangler vil de gjerne at rommet skal deles, men oftest er de gode venner. Huset vårt har egen loftstue, så de trenger ikke å leke på rommet når de har venner på besøk. Det kan hende at det gjør at de ikke føler seg invadert når det er mange unger inne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg har fire barn, tre gutter og ei jente. To år mellom hver av guttene. Jentungen har inntil guttene flyttet ut, sovet på mitt rom, og to av guttene har delt, helt til de ble sånn ca 16/18 år. Jeg har gitt det største rommet til de to som måtte dele og det nest største til han som skulle sove alene, og tatt det minste til meg selv og dattera. Guttene har egentlig aldri laget noe stort nummer utav det at de måtte dele rom bortsett fra da de forlangte å få egne senger og ikke ville ha køyeseng lenger. Alt går jo, for et par generasjoner siden var det jo temmelig vanlig at store familier vokste opp i toromsleiligheter. Men jeg tror nok de fleste barn gjerne vil ha eget rom :-). Forøvrig kjenner jeg til eksempler på barn som har eget rom, men som foretrekker å sove sammen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Barna VIL nok gjerne ha egne rom. Men de trenger det jo strengt tatt ikke. Jeg tror at det er bedre å bo trangere med romslig økonomi, enn å ha god plass og trang økonomi. Dersom du har en kjellerstue e.l. så vil det selvsagt løse mange problemer når ungene har venner på besøk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Vi flyttet til større hus da guttene var 7 og 9. Vi tenkte å dele av et rom slik at guttene fikk hvert sitt, men de ville heller ligge sammen på det store rommet. Den minste har aldri hatt eget rom og vet ikke helt om han tør å ligge alene. Begge synes det er trivelig å prate litt før de sovner. Nå er de 9 og 11 og deler fortsatt rom. Når de krangler vil de gjerne at rommet skal deles, men oftest er de gode venner. Huset vårt har egen loftstue, så de trenger ikke å leke på rommet når de har venner på besøk. Det kan hende at det gjør at de ikke føler seg invadert når det er mange unger inne. ''Nå er de 9 og 11 og deler fortsatt rom. Når de krangler vil de gjerne at rommet skal deles, men oftest er de gode venner. Huset vårt har egen loftstue, så de trenger ikke å leke på rommet når de har venner på besøk. Det kan hende at det gjør at de ikke føler seg invadert når det er mange unger inne.'' Akkurat slik er det hos oss også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linko Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Vi har flyttet, og straks er rommene til ungene ferdige. Jenta (10 år) har fram til nå delt rom med broren (7 år). Hun gleder seg veldig til å få eget rom, men broren ønsker gjerne å dele rom med søstra. Jeg er spent på om de kommer til å sove på hvert sitt rom eller om de kommer til å fortsette å sove på samme rom, og ha egne rom til sine leker, vennebesøk etc. Vi hadde i forrige hus felles barnerom (som var et SOVErom) og en kjellerstue (som ungene kalte lekestua) hvor alle leker, tv etc var. Denne stua ble brukt MYE, og er nok det vi savner mest fra forrige hus. Vi skal innrede en loftsstue i det nye huset etterhvert men har ikke kommet i gang med oppussingen av denne ennå (skal fjerne noen vegger etc.) Tror nok den kommer til å bli populær også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Våre to sov på samme rom til de var hhv. 5 og 7 år. Det fungerte veldig bra. Nå har de hvert sitt rom, men ligger relativt ofte over hos hverandre .... og koser seg med det ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.