Gjest antisukker Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Vet at aspertam ikke er bra for små barn. Hva med sukralose, er det trygt å gi de? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anti-kunstigesøtningsmidler.. :-) Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Sukralose er godkjent som søtningsstoff. Men jeg ville vært mer skeptisk til å gi mine barn sukralose enn til å gi svært moderate mengder uraffinert, naturlig sukker. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Hvor mye sukker gir du til barnet ditt uansett spør nå jeg? Vi vet at vanlig sukker er skadelig i store mengder, og for tennene dersom de ikke blir stelt riktig på samme måte som fruktsukker (som finnes naturlig i frukt). Mens sukralose nettopp er blitt godkjent som søtningsmiddel og mange forskere er redd for de skadelige virkningene det har. Søk på kvasir etter sukralose så får du opp en mengde negative artikler om dette kunstig fremstilte søtstoffet. Som kanskje virker kreftfremmende, veksthemmende, hormonforstyrrende og som går rett gjennom vårt fordøyelsessystem og ut i naturen. Så blir ett annet spørsmål, hvor mye sukker bruker du? Har tenkt litt gjennom det, og her brukes ikke mye sukker. Men det sukkeret vi bruker er ordentlig sukker da. Jeg lager syltetøy og saft på høsten, da bruker jeg fruktose. For barna sin kropp går det på ett ut, men jeg trenger å søte mindre. Vi bruker vanlig sukker på grove pannekaker, grove vafler og risgrøt, men hvor ofte spiser vi det da? Vi drikker te uten sukker og da gjør barna det å, de syns det er spenndene og får bare smake litt (2 og 4 år). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.