Gå til innhold

Hva gjør du når tolvåringen har begynt å naske?

Gjest tanta til B

Anbefalte innlegg

Gjest tanta til B

Hvis du får høre at din tolvåring har nasket godteri i en butikk, hva gjør du da? Hva vil være en normal sanksjon? Dette er en gutt som visstnok er rampete men aldri har gjort noe liknende før og som blir lett påvirket av kamerater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

En stund siden du skrev dette.

Ville ringt til politiet, forklart situasjonen og avtalt en time.

De kan være veldig flinke til å snakke vett i unge håpefulle.

Bare det å bli plassert på et rom med en uniformert politibetjent eller to, er avskrekkende nok i seg selv.

Bedre å lage et jordskjelv med en gang enn å gradvis trappe opp sanksjonene, slik at de aldri gjør noe sterkt inntrykk.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kinelle

'''Hvis du får høre at din tolvåring har nasket godteri i en butikk, hva gjør du da? Hva vil være en normal sanksjon? Dette er en gutt som visstnok er rampete men aldri har gjort noe liknende før og som blir lett påvirket av kamerater.''

Min første innskytelse var å be om et møte med butikken han har stjålet fra og betalt/levert tilbake. Evt måtte "jobbe" litt i butikken. vet ikke om det er lov, men kjenner til foreldre som i samarbeid med butikken har gjort det. For at de skal forstå alvoret og hvordan det er å jobbe i butikk, det er ikke gratis

Men når jeg leste PieLill sitt svar heller jeg mer mot det. Dersom det er veldig alvorlig og "skremmende/avskrekkende" med en gang så kanskje man får tatt det ved roten. Å sitte i avhør/samtale med uniformert politi tror jeg kan ha stor forebyggende effekt for utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...