Anonym 82 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jada, jeg er tidlig ute! Spesielt i denne sprengkulda...! Men så har jeg først kommet på tanken, og koser meg med å titte litt og forberede meg:-) Jenta mi trenger til våren vår/høstdress i str 98. Hun er veldig varm, og blir lett svett/klam, hvilket ikke er bra for eksemen. Barnehagen bruker nok dressen så lenge som mulig, av praktiske årsaker, så da trenger hun en dress som puster godt. Jeg vil ikke kjøpe lyserosa, det blir ikke seende ut etterhvert! Vil likevel helst ha en dress som ser ok ut, uten at det er førsteprioritet. Hvilken vår/høstdress har dere vært mest fornøyd med? Uavhengig av pris, det kan jeg vurdere selv. Vil bare vite hvilken som er best. Den bør være vind- og vanntett samtidig som den puster godt, har god passform osv. Jeg kommer ikke til å kjøpe vinterdress med uttagbart for, for hun har to vinterdresser til neste vinter allerede... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Standardsvaret er at Reima sine er bra. Her på vestlandet har jeg i grunnen vært like fornøyd med diverse billigere varianter også, her går det uansett i regntøy når det er vått. Har flere ganger kjøpt dresser på Coop Obs og vært fornøyd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Standardsvaret er at Reima sine er bra. Her på vestlandet har jeg i grunnen vært like fornøyd med diverse billigere varianter også, her går det uansett i regntøy når det er vått. Har flere ganger kjøpt dresser på Coop Obs og vært fornøyd. Det ante meg... Har Reima vinterdress, og den er vi veldig glad i. Så jeg har tenkt til å titte litt på dem. I fjor fikk hun en rimelig dress, som først virket veldig bra. Den var søt, og gjorde nytten sin. Men ved første vask, gled mørk farge utover i lys. Og etter et par uker gikk det opp for oss at såret på haka kom av den stive kragen på dressen. Dermed blei det vanskelig å bruke den. Så jeg har nok blitt skremt fra å kjøpe det helt billigste, som jeg ikke veit noe om. Derfor har jeg lyst på en skikkelig dress i år, som er litt "gjennomtenkt"! Reima sine heter seg jo å være vanntette, men dere bruker altså ikke den som regntøy? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Det ante meg... Har Reima vinterdress, og den er vi veldig glad i. Så jeg har tenkt til å titte litt på dem. I fjor fikk hun en rimelig dress, som først virket veldig bra. Den var søt, og gjorde nytten sin. Men ved første vask, gled mørk farge utover i lys. Og etter et par uker gikk det opp for oss at såret på haka kom av den stive kragen på dressen. Dermed blei det vanskelig å bruke den. Så jeg har nok blitt skremt fra å kjøpe det helt billigste, som jeg ikke veit noe om. Derfor har jeg lyst på en skikkelig dress i år, som er litt "gjennomtenkt"! Reima sine heter seg jo å være vanntette, men dere bruker altså ikke den som regntøy? Her i Bergen duger ikke Reima som regntøy nei. Men hadde Reimadress til yngste i høst, og kommer til å bruke den til våren også. Absolutt fornøyd. Men de er ganske "tette" syns jeg, så å bruke dem langt utover vårens varmegrader er ikke så aktuelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Til så små unger, liker jeg Reima tec best. Gjerne en tec+, hvis det er å finne i den størrelsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Reimatec. Liker at den er myk og har god bevegelighet når unga er så små. Men de koster skjorta, da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Reima og PoP sine er omtrent like gode er min erfaring. Omtrent samme prisklasse også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mirta Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Vi har dress i fra Reflex, både vinterdressen, og tynndressen. Er veldig fornøyd. Husk at ingen dresser er vanntette, bare vannavvisende! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Til så små barn er min erfaring at ReimaTec absolutt er best. Det er først og fremst det at de er så myke og lette som skiller dem fra en del andre dresser. I tillegg har de god passform og puster bra. Til større barn betyr det mindre at de er så lette og myke i stoffet, og andre dresser være mer slitesterke, hvilket har større betydning for større barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg ville valgt Reimatec eller Reflex. Reflex er ca. halve prisen (eller var, sist gang jeg handlet), men ikke fullt så lett og god som Reima. Den er der i mot mye mer slitesterk og like god på andre områder - er min erfaring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3jentemor Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Brukte Reimadresser i mange år inntil vi fik tak i en "Ticket to heaven" til yngste jenta. Det var en utrolig bra dress - men vi hadde den som vinterdress da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonia Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Et merke som heter Mikk-line er veldig bra. Det er noe billigere enn Reima, men ellers omtrent samme kvalitet. Lette og gode dresser for små barn. Det er dessverre ikke så mange steder å få kjøpt dette merket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg har vært utrolig fornøyd med Reflex sine dresser. Lette og gode, forholdsvis vanntette og ikke minst slitesterke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Til mine har jeg kjøpt kjempebillig dress på Europris. Den er ikke spesielt vanntett, men er det bløtt bruker de uansett regnklær. Det er vindtette dresser da. Og de holder to sesonger, vår/høst. SElv for frøken på 4 år holdt den både i vår og høst, og den er ennå ikke utslitt. De har brukt ull under for å ikke bli så klamme da. Dressene puster mye mer enn regnklær, som en vanlig vinterdress mer. Min barnehage anbefalte de dressene i høst, de koster en 300 kr, holder sesongen og fungerer like bra (min erfaring) som reima osv til godt over 1000 kr. Men alle velger jo selv, og har egne favoritter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Da var det avgjort! Var i en sportsbutikk ista, og fant Helly Hansen og Stormberg Leketøy dresser til 50%:-) Fjorårets modell da, men det spiller INGEN rolle for min del... Så da blei det faktisk en av hver, så kan hun ha en hengende i barnehagen. Veldig praktisk synes jeg. Men altså, takk for alle svarene! Det er jo helt tydelig at Reima er mest populært i vår/høstdresser. I diskusjoner ang vinterdresser synes jeg det er mer delte meninger her. Vel, jeg skulle gjerne prøvd Reima sin, hadde virkelig tenkt til det nå. Men til halv pris syntes jeg det var dumt å gå forbi dresser av andre gode merker... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.