Mammantil3 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 De siste par månedene har 9-åringen klaget på "vondt i brystet", og jeg har skjønt at det handler om sure oppstøt. Det har eskalert i jula med all den fete, krydra og søte maten/godteriet, men det har ikke gått tilbake noe etter jul slik jeg forventa (med mer vettugt kosthold). Hvor vanlig er det at barn har sånne problemer? Vi skal til undersøkelse på sykehuset, men det er ikke før i februar... Til nå demper vi vondtene med skummet melk, men jeg er redd det ikke holder særlig mye mer. Hvordan kan slikt oppstå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hun kan ha problemer med lukkemuskelen mellom hals og magesekk. Prøv å gi Nyco? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Hun kan ha problemer med lukkemuskelen mellom hals og magesekk. Prøv å gi Nyco? Ja, det er nok noe der, men jeg lurer bare på hvordan det kan komme sånn plutselig; hun var f.eks. ingen gulpebaby, og har ikke hatt noen slike problemer fram til nå. Ingen mageproblemer overhode. Nyco får jeg ikke i henne, dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Uff, dett er slitsomt. Har sliti mye med det selv, spesielt under graviditet. Kanskje du får i helle gaviscon? Hvis barn kan ta det.. vet ikke. Sjekk på apoteket hvis hun plages mye. Få henne til å drikke masse vann, ikke spis paprika, makrell i tomat, sterkt krydra mat, ikke fet mat. Drikk melk etter middag. Ønsker dere lykke til på sykehuset, og håper dette er noe forbigående. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Uff, dett er slitsomt. Har sliti mye med det selv, spesielt under graviditet. Kanskje du får i helle gaviscon? Hvis barn kan ta det.. vet ikke. Sjekk på apoteket hvis hun plages mye. Få henne til å drikke masse vann, ikke spis paprika, makrell i tomat, sterkt krydra mat, ikke fet mat. Drikk melk etter middag. Ønsker dere lykke til på sykehuset, og håper dette er noe forbigående. Hun plages veldig, ja, til og med milde brødskiver gir vondt. Så hun drikker skummet melk, hun er litt "vanskelig" på drikker med tykk konsistens/ukjent smak, så heller ikke Gaviscone får jeg i henne. Ja, vi håper det er forbigående! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Jenta mi er 8,5 år, og har hatt dette problemet i ca 3 år. Hun har vært til utredning hos spesialist og også være på RIkshospitalet og tatt impedansemåling (måler ulike ting i magesekk, spiserør og munn i ett døgn). Hun har lett astma og legen mener astmaen og refluksen henger sammen. Det siste halve året har hun blitt mye bedre, og gulper mye sjeldnere nå enn før. Astmaen er også bra, og hun tar ikke lenger medisiner. Det finnes medisiner som kan nøytralisere syren i gulpet, dersom det er surt. For mi jente sin del, så hjalp ikke det fordi mye av det hun gulpet opp var basisk (altså at hun gulpet veldig raskt etter at hun hadde spist. Hun fikk beskjed om å drikke så lite melk som mulig, så i to år drakk hun omtrent ikke melk, men spiste litt youghurt og så mye ost hun ville. Nå har hun vanlig kosthold igjen, og gulpingen har som sagt avtatt veldig. Det verste er når hun har spist pølser med sprø løk. Da guloer hun alltid, og det lukter veldig vondt :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.