Gå til innhold

Klage


DIXI

Anbefalte innlegg

Elisabeth Endsjø (hvem er det forresten?) har lagt ut et innlegg kalt "Når historien gjentar seg".

Dette innlegget vil være direkte sårende å lese for noen mennesker, et sjofelt spark til de som allerede ligger nede. Er dere klar over hvor mange av brukerne på Overgrepsforum som kan føle seg direkte truffet av å lese dette??? Som om de ikke sliter nok fra før!

Vennligst fjern innlegget snarest, og kom tilbake til temaet når dere har noe mer saklig å fortelle oss. Og spar oss for liknende informasjon enn så lenge.

Grete i DIXI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    7

  • Singularity

    5

  • thinkerbell

    4

  • DIXI

    3

Mest aktive i denne tråden

Artikkelen du referer til er et kort og saklig sammendrag av en forskningsrapport i "The Lancet", et av verdens mest anerkjente medisinske tidsskrifter.

Elisabeth Ensjø er så vidt jeg vet en lege som skriver artikler for DOL.

Jeg klarer ikke å se noe galt i å offentligjøre en slik sak?

Jeg har full forståelse for at enkelte kan bli såret, men er det alltid best å lukke øynene?

Jeg regner forøvrig med at de ansvarlige her er istand til å utføre en faglig forsvarlig redaksjonell vurdering av de artiklene de velger å legge ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen du referer til er et kort og saklig sammendrag av en forskningsrapport i "The Lancet", et av verdens mest anerkjente medisinske tidsskrifter.

Elisabeth Ensjø er så vidt jeg vet en lege som skriver artikler for DOL.

Jeg klarer ikke å se noe galt i å offentligjøre en slik sak?

Jeg har full forståelse for at enkelte kan bli såret, men er det alltid best å lukke øynene?

Jeg regner forøvrig med at de ansvarlige her er istand til å utføre en faglig forsvarlig redaksjonell vurdering av de artiklene de velger å legge ut her.

Jeg vil gjerne legge til at jeg ikke har noen funksjon på DOL utover det å være vanlig bruker. Jeg har ikke vært webmaster her på ca. halvannet år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen du referer til er et kort og saklig sammendrag av en forskningsrapport i "The Lancet", et av verdens mest anerkjente medisinske tidsskrifter.

Elisabeth Ensjø er så vidt jeg vet en lege som skriver artikler for DOL.

Jeg klarer ikke å se noe galt i å offentligjøre en slik sak?

Jeg har full forståelse for at enkelte kan bli såret, men er det alltid best å lukke øynene?

Jeg regner forøvrig med at de ansvarlige her er istand til å utføre en faglig forsvarlig redaksjonell vurdering av de artiklene de velger å legge ut her.

Hei Simen,

Problemet med artikkelen (slik den står) er at svært mange mennesker vil si "det er min skyld at jeg ble voldtatt", selv om det *for deg* er åpenbart at det ikke er det.

Jeg mener ikke at slik forskning skal "sensureres", men den må ihvertfall presenteres ordentlig, og når den legges ut til almenheten, må konklusjonenen forklares bedre.

Mange reagerte på denne artikkelen, for emnet er sårt, og svært vanskelig. Derfor blir presentasjonen og vinklingen enda mye viktigere.

For mange er nok dette bare "enda et medisinsk emne" (på linje med forskning om føflekker) men for de som har opplevd overgrep (eller er pårørende), blir en artikkel lest på en helt annnen måte enn en "vitenskapelig studie".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen du referer til er et kort og saklig sammendrag av en forskningsrapport i "The Lancet", et av verdens mest anerkjente medisinske tidsskrifter.

Elisabeth Ensjø er så vidt jeg vet en lege som skriver artikler for DOL.

Jeg klarer ikke å se noe galt i å offentligjøre en slik sak?

Jeg har full forståelse for at enkelte kan bli såret, men er det alltid best å lukke øynene?

Jeg regner forøvrig med at de ansvarlige her er istand til å utføre en faglig forsvarlig redaksjonell vurdering av de artiklene de velger å legge ut her.

Du skriver:

"Artikkelen du referer til er et kort og saklig sammendrag av en forskningsrapport i "The Lancet", et av verdens mest anerkjente medisinske tidsskrifter."

Har du tatt en kikk på originalrapporten i "TheLancet" ?

Utifra den synes jeg at beskrivelsen "kort og saklig sammendrag" er lite treffende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg i det - den teksten var både dårlig og uheldig formulert.

Singularity og Sør: Takk for at dere forstår hva jeg mener! Det er vel nettopp det som er problemet, folk flest ser ikke ut til å forstå hvilken effekt slikt kan ha på de som sliter som verst.

Og en viktig ting Simen: Det er ikke meg det handler om her. Jeg ønsker å beskytte den gruppen det fokuseres på. Det er gjerne svært unge jenter som tar ting veldig bokstavlig og i aller verste mening. Slike "vitenskapelige" småklipp tatt ut av en større sammenheng kan nøre godt under et dårlig selvbilde og forsterke selvmordstanker, selvskading, spiseforstyrrelser etc. Nettopp det vi ikke ønsker skal skje her inne på DOL.

Jeg mener fremdeles at innlegget er uheldig og bør fjernes.

Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singularity og Sør: Takk for at dere forstår hva jeg mener! Det er vel nettopp det som er problemet, folk flest ser ikke ut til å forstå hvilken effekt slikt kan ha på de som sliter som verst.

Og en viktig ting Simen: Det er ikke meg det handler om her. Jeg ønsker å beskytte den gruppen det fokuseres på. Det er gjerne svært unge jenter som tar ting veldig bokstavlig og i aller verste mening. Slike "vitenskapelige" småklipp tatt ut av en større sammenheng kan nøre godt under et dårlig selvbilde og forsterke selvmordstanker, selvskading, spiseforstyrrelser etc. Nettopp det vi ikke ønsker skal skje her inne på DOL.

Jeg mener fremdeles at innlegget er uheldig og bør fjernes.

Grete

Jeg ser at jeg muligens reagerte litt for raskt på innlegget ditt. Jeg tok for gitt at en slik artikkel er vurdert og funnet helt forsvarlig av redaksjonen her, men de kan jo også ta feil....

Jeg forstår at dette emnet er svært vanskelig. (Jeg vil legge til at da jeg var webmaster så fulgte jeg forum for overgrep med særlig oppmerksomhet og luket ut svært mange innlegg).

Jeg kjenner også personlig jenter som har vært utsatt for overgrep og vet hva de kan slite med. Det er altså ikke på noen måte meningen å bagatellisere dette problemet.

Men jeg reagerer kanskje litt raskt når noen etter min oppfatning "roper sensur" av en artikkel som ihvertfall _burde_ være godt faglig vurdert. (Jeg har forøvig ikke lest artikkelen i The Lancet).

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at jeg muligens reagerte litt for raskt på innlegget ditt. Jeg tok for gitt at en slik artikkel er vurdert og funnet helt forsvarlig av redaksjonen her, men de kan jo også ta feil....

Jeg forstår at dette emnet er svært vanskelig. (Jeg vil legge til at da jeg var webmaster så fulgte jeg forum for overgrep med særlig oppmerksomhet og luket ut svært mange innlegg).

Jeg kjenner også personlig jenter som har vært utsatt for overgrep og vet hva de kan slite med. Det er altså ikke på noen måte meningen å bagatellisere dette problemet.

Men jeg reagerer kanskje litt raskt når noen etter min oppfatning "roper sensur" av en artikkel som ihvertfall _burde_ være godt faglig vurdert. (Jeg har forøvig ikke lest artikkelen i The Lancet).

Vennlig hilsen

Simen:

Registrer deg på:

http://www.thelancet.com/registration

...for å lage brukernavn og passord (du kan i teorien bare taste inn hva som helst - det er ikke sånn at de sender deg passord på mail), og så:

http://pdf.thelancet.com/pdfdownload?uid=llan.358.9280.original_research.17243.1&x=x.pdf

...for å lese artikkelen :-)

Kan være interessant å få din mening om sammendraget etter at du har lest artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at jeg muligens reagerte litt for raskt på innlegget ditt. Jeg tok for gitt at en slik artikkel er vurdert og funnet helt forsvarlig av redaksjonen her, men de kan jo også ta feil....

Jeg forstår at dette emnet er svært vanskelig. (Jeg vil legge til at da jeg var webmaster så fulgte jeg forum for overgrep med særlig oppmerksomhet og luket ut svært mange innlegg).

Jeg kjenner også personlig jenter som har vært utsatt for overgrep og vet hva de kan slite med. Det er altså ikke på noen måte meningen å bagatellisere dette problemet.

Men jeg reagerer kanskje litt raskt når noen etter min oppfatning "roper sensur" av en artikkel som ihvertfall _burde_ være godt faglig vurdert. (Jeg har forøvig ikke lest artikkelen i The Lancet).

Vennlig hilsen

Nå forstår du også hva jeg mener! Ble faktisk veldig glad for det du skrev her! Takk skal du ha!

Klem fra meg til deg :-)

Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singularity og Sør: Takk for at dere forstår hva jeg mener! Det er vel nettopp det som er problemet, folk flest ser ikke ut til å forstå hvilken effekt slikt kan ha på de som sliter som verst.

Og en viktig ting Simen: Det er ikke meg det handler om her. Jeg ønsker å beskytte den gruppen det fokuseres på. Det er gjerne svært unge jenter som tar ting veldig bokstavlig og i aller verste mening. Slike "vitenskapelige" småklipp tatt ut av en større sammenheng kan nøre godt under et dårlig selvbilde og forsterke selvmordstanker, selvskading, spiseforstyrrelser etc. Nettopp det vi ikke ønsker skal skje her inne på DOL.

Jeg mener fremdeles at innlegget er uheldig og bør fjernes.

Grete

Jeg er enig med deg DIXI! Hvis disse unge jentene leser att det er stor sannsynlighet at historien vil gjenta seg når de blir voksen, da kan de umulig få noen positive holdninger og fremgang uansett hvor mye hjelp de får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at alle er enige!!

- artikkelen bør åpenbart fjernes.

...men hvor ofte leser Webmaster her...??

Synes det er mange konkrete henvendelser som ikke ser ut til å bli besvart...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at alle er enige!!

- artikkelen bør åpenbart fjernes.

...men hvor ofte leser Webmaster her...??

Synes det er mange konkrete henvendelser som ikke ser ut til å bli besvart...?

Hei rafiki! :-)

Webmaster sitter nok ikke klistret til skjermen 24 timer i døgnet! (Selv om jeg er sikker på at det føles slik for vedkommende! *S*)

Dixi sitt innlegg er ikke 3 timer gammelt enda, så litt tolmodighet må vi nok ha.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei rafiki! :-)

Webmaster sitter nok ikke klistret til skjermen 24 timer i døgnet! (Selv om jeg er sikker på at det føles slik for vedkommende! *S*)

Dixi sitt innlegg er ikke 3 timer gammelt enda, så litt tolmodighet må vi nok ha.

Med vennlig hilsen

Spørsmålet er også om "webmaster" har kompetanse og/eller tilgang til å fjerne teksten når det ikke er et vanlig innlegg.

Mulig det må vente til i morgen når Anker eller Webmaster, Teknisk Støtte kan ta seg av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei rafiki! :-)

Webmaster sitter nok ikke klistret til skjermen 24 timer i døgnet! (Selv om jeg er sikker på at det føles slik for vedkommende! *S*)

Dixi sitt innlegg er ikke 3 timer gammelt enda, så litt tolmodighet må vi nok ha.

Med vennlig hilsen

Hei Sør! (du er nok ikke så mye lenger sør enn meg...)

Regner heller ikke med at det er kontinuerlig vakt, men syns jeg så et innlegg kl 03:35 i går...som svar på et innlegg skrevet 02:28! Bra responstid til å være midt på natta... :)

Poenget er egentlig at jeg tidligere har prøvd å komme med synspunkt til webmaster, både i mail og her på forumet, uten å få respons...og hvis webmaster skal svare på et forum må det vel være dette..? :)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sør! (du er nok ikke så mye lenger sør enn meg...)

Regner heller ikke med at det er kontinuerlig vakt, men syns jeg så et innlegg kl 03:35 i går...som svar på et innlegg skrevet 02:28! Bra responstid til å være midt på natta... :)

Poenget er egentlig at jeg tidligere har prøvd å komme med synspunkt til webmaster, både i mail og her på forumet, uten å få respons...og hvis webmaster skal svare på et forum må det vel være dette..? :)

Mvh

Hei Rafiki,

Men nicket "Sør" ("Sørlige Halvkule") er fra min tid i Sør Afrika, og det er omtrent så langt sør som man kommer med unntak av Antarktisk! *S*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Hei Rafiki,

Men nicket "Sør" ("Sørlige Halvkule") er fra min tid i Sør Afrika, og det er omtrent så langt sør som man kommer med unntak av Antarktisk! *S*

Med vennlig hilsen

trodde det kom av at du er en SØRgelig sjel jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rafiki,

Men nicket "Sør" ("Sørlige Halvkule") er fra min tid i Sør Afrika, og det er omtrent så langt sør som man kommer med unntak av Antarktisk! *S*

Med vennlig hilsen

Hmm... OK, da... :)

Men jeg HAR VÆRT omtrent like langt sør som Cape Town! :)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest filosoofen

Hei Simen,

Problemet med artikkelen (slik den står) er at svært mange mennesker vil si "det er min skyld at jeg ble voldtatt", selv om det *for deg* er åpenbart at det ikke er det.

Jeg mener ikke at slik forskning skal "sensureres", men den må ihvertfall presenteres ordentlig, og når den legges ut til almenheten, må konklusjonenen forklares bedre.

Mange reagerte på denne artikkelen, for emnet er sårt, og svært vanskelig. Derfor blir presentasjonen og vinklingen enda mye viktigere.

For mange er nok dette bare "enda et medisinsk emne" (på linje med forskning om føflekker) men for de som har opplevd overgrep (eller er pårørende), blir en artikkel lest på en helt annnen måte enn en "vitenskapelig studie".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...