Gå til innhold

Klage


DIXI

Anbefalte innlegg

Hei Flisa,

Slik jeg oppfatter det er det ikke selve emnet som er "feil", men måten det blir presentert på. (Les innlegget "det kan virke totalt uforståelig" nedenfor.)

Med vennlig hilsen

Jeg har ingen formening om det bør stå der eller slettes, -jeg bare kommenterte innholdet, og det skrev jeg også i overskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    7

  • Singularity

    5

  • thinkerbell

    4

  • DIXI

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg antar at det er følgende utsagn du mener er uheldig:

"Ifølge Coid ser det også ut til at enkelte kvinner har en utpreget hang til såkalt "risikoadferd", også som et resultat av erfaringene fra barndommen, og derfor oppsøker (livs)situasjoner hvor de er utsatte. Coid legger til at det ligger en fare i denne teorien ettersom den til en stor grad legger skylden på offeret, snarere enn på overgriperen."

Jeg forstår din reaksjon, men mener at referatet er dekkende. Jeg vektlegger her både selve artikkelen og at det er artikkelens førsteforfatter som utrykker sin mening.

Det er likevel fint at du påpeker problemstillingen da det er viktig å ikke legge sten til byrden for den som har blitt utsatt for overgrep eller pulverisere ansvaret for slike handlinger.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at det er følgende utsagn du mener er uheldig:

"Ifølge Coid ser det også ut til at enkelte kvinner har en utpreget hang til såkalt "risikoadferd", også som et resultat av erfaringene fra barndommen, og derfor oppsøker (livs)situasjoner hvor de er utsatte. Coid legger til at det ligger en fare i denne teorien ettersom den til en stor grad legger skylden på offeret, snarere enn på overgriperen."

Jeg forstår din reaksjon, men mener at referatet er dekkende. Jeg vektlegger her både selve artikkelen og at det er artikkelens førsteforfatter som utrykker sin mening.

Det er likevel fint at du påpeker problemstillingen da det er viktig å ikke legge sten til byrden for den som har blitt utsatt for overgrep eller pulverisere ansvaret for slike handlinger.

Vennlig hilsen

Hva med å sende referatet i retur til denne Elisabeth Endsjø og gjøre henne oppmerksom på at hun har laget et dårlig sammendrag, og be om at hun gjør jobben skikkelig neste gang ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at det er følgende utsagn du mener er uheldig:

"Ifølge Coid ser det også ut til at enkelte kvinner har en utpreget hang til såkalt "risikoadferd", også som et resultat av erfaringene fra barndommen, og derfor oppsøker (livs)situasjoner hvor de er utsatte. Coid legger til at det ligger en fare i denne teorien ettersom den til en stor grad legger skylden på offeret, snarere enn på overgriperen."

Jeg forstår din reaksjon, men mener at referatet er dekkende. Jeg vektlegger her både selve artikkelen og at det er artikkelens førsteforfatter som utrykker sin mening.

Det er likevel fint at du påpeker problemstillingen da det er viktig å ikke legge sten til byrden for den som har blitt utsatt for overgrep eller pulverisere ansvaret for slike handlinger.

Vennlig hilsen

Hei Christian,

Jeg mener at man også må forsøke å lese artikkelen med øynene til en som har opplevd overgrep. Som jeg har skrevet andre steder (nedenfor) så mener jeg ikke at emnet skal "sensureres", men jeg mener at spørsmålet om "skyldplassering" bør bli mye mer fremtredende (og ikke bare som en siste setning), og bedre redegjort.

Hvis referatet hadde vært om f. eks. diabetes type 1, så ville det vært OK, fordi ingen slike diabetikere tror at det kanskje er deres egen feil at de har diabetes. Dessverre er ikke situasjonen for overgrepsofre den samme: kreket har ofte forsøkt å overbevise offeret om at det egentlig er hennes feil, og i en slik artikkel finner offeret bekreftelse på mistanken om at "egentlig så er det min feil", og det fra *faglig hold*.

Jeg er selvfølgelig 100% klar over at Elisabeth Endsjø ikke mener det slik, men realiteten er at en gruppe mennesker vil tolke det slik. Jeg mener at problemet kan løses ved at artikkelen omskrives for å unngå denne tolkningen.

Forøvrig vil jeg påpeke at det er ***FLOTT*** at DOL har et Forum for Overgrep, og at det virkelig er mange som har fått ***MASSE*** støtte der. Jeg VET at det forumet har reddet liv! Takk til deg!

Vi har et treff i Stavanger 2001/09/09, og da er du velkommen! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...