Gå til innhold

Sjokolademelk på skolen

Gjest Ei mor som lurer

Anbefalte innlegg

Gjest Ei mor som lurer

Noen andre som har skoler som tilbyr dette? Noen som vet om denne skiller seg veldig fra vanlig melk næringsmessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''TINE Ekstra Lett Melk Mild kakaosmak er en skolemelk som tilbys til alle landets grunnskoler. Melken har mild smak av kakao, inneholder kun 0,7 % fett, er tilsatt mindre enn 1 % sukker og den er beriket med vitamin D. Melkesukkeret er spaltet slik at melken kan drikkes av de fleste som reagerer på melkesukker. TINE Ekstra Lett Melk Mild kakaosmak tilfredsstiller ernæringsmyndighetenes krav til skolemelk'' Sitat fra http://www.tine.no/30221.cms Høres greit ut, synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

På vår skole tilbyr de denne, og det er den Helmi snakker om. Og fjerdeklassingen min har hatt den som skolemelk innimellom. Men etter et semester er h*n lei og trenger en pause. Jeg har ikke smakt melka selv, men tror ikke den er helt slik ungene forventer.

Førsteklassingen min var helt klar da h*n skulle begynne på skolen i høst: H*n skulle ha kakaomelk. Men fjerdeklassingen tok med en halvdrukket kartong hjem fra skolen så førsteklassingen fikk smake, og da ombestemte h*n seg og ba om lettmelk i stedet gitt. Så kanskje du bør teste den ut, hvis du har mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke så god

Den tilbys på de fleste skoler, i utgangspunktet for å ha noe å tilby de laktoseintolerante barna, men alle kan bestille den.

Det er ikke mye mer sukker i denne enn i vanlig melk.

Datteren min synes ikke den er så god (men liker vanligvis sjokolademelk), hun hadde heldigvis smakt den før hun valgte, og valgte vanlig skummetmelk i stedetfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min hadde den i fjor, men i år ville han ha vanlig lettmelk. Jenta mi har den i år, så får vi se til høsten hva hun velger. I første og andre trinn fikk de ikke lov av oss til å ha den tror jeg, men vi har endret mening ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kakaomelk

Tror det heter kakaomelk, i hvert fall på vår skole.Sjokolademelk høres mye verre ut. Og jeg tror slettes ikke at kakaomelka er noe verre enn vanlig melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest væske er viktig

Var redd min niåring skulle gå lei og angre etter noen få dager, men nå, et halvt år etterpå er han like fornøyd. Han kaller det forøvrig sjokomelk. Næringsmessig er den helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også en mamma

Som flere andre er inne på så er melken i seg selv helt grei ernæringsmessig.

Smaken er sånn at noen liker den og andre liker den ikke. Noen blir lei. Min andreklassing har hatt kakaomelk helt siden hun begynte i 1. klasse, og har ikke gått lei. Hun tar nå fatt på sitt fjerde halvår med kakaomelk. Dette er forøvrig den eneste melken hun drikker. Hun drikker ikke melk hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Ser du har fått svar på ernæringen.

Skolen her tilbyr også kakaomelka, supert at de som ikke tåler vanlig melk får tilbud om noe også.

Guttungen hadde kakaomelka i fjor, hele skoleåret. Han likte den. Valgte i år vanlig lettmelk, men hovedgrunnen til det var at han liker og kunne ha frokostblandinger med seg i matboksen, og tømme melka over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ei mor som lurer

Takk for mange svar :0) Da kan jeg med god samvittighet si ja til at ungene får melka. Men er redd for at de ikke skal like den. Prøvde å finne en i butikken for å prøvesmake, men der finnes den ikke. Skrev ja med forbehold om at de liker den på lappen.

Går de lei i perioder, kan de kanskje bytte melk i ny og ne med noen i klassen som ikke har denne typen melk ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...