Gjest mamma366 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei! Jeg skrev et innlegg her om dagen om min datter på 5 som har en klump i brystet. Jeg trodde som de fleste andre at det var en hoven fettkjertel av noe slag (samtidig som jeg jo på hysterisk mors vis fryktet noe ondartet...). Vel, i dag var vi hos legen. IKKE en fettkjertel sa legen, men derimot noe han kalte gynekomasti. Javel. Han forklarte at det har med hormoner og østrogen å gjøre. Det er visst en ganske uvanlig tilstand for små jenter, men desto mer vanlig for gutter i puberteten. Legen sa at det er helt ufarlig, men hun skal undersøkes nærmere på kirurg.avd. på sykehuset. Jeg har googlet litt nå, klarer jo ikke å la være. Alt jeg finner handler om gutter eller menn med denne tilstanden og hvordan brystene deres vokser. Noen må opereres. Legen vår har hatt det selv og blitt operert. Noen av dere som har vært borti dette? Merker at jeg ikke synes det er noe kult, men det kunne jo ha vært verre. Takk!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Fint å få oppdatering Har tenkt litt på dere og håpet at alt var bra. Godt hun blir sjekket og at de kan få fjernet dette. Jeg har forøvrig aldri hørt om dette før og kan derfor ikke svare på det du spør om... Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Så bra at dere fant ut hva det var! Jeg kjenner ikke til gynekomasti hos jenter, og vet ikke noe om behandling eller prognoser. Men du kan helt sikkert spørre legen på sykehuset 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Kan virke som det har et annet navn hos jenter(?) http://pedsinreview.aappublications.org/cgi/content/extract/28/9/e57 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.