Gå til innhold

Gynekomasti hos småjenter - anyone??

Gjest mamma366

Anbefalte innlegg

Gjest mamma366

Hei!

Jeg skrev et innlegg her om dagen om min datter på 5 som har en klump i brystet. Jeg trodde som de fleste andre at det var en hoven fettkjertel av noe slag (samtidig som jeg jo på hysterisk mors vis fryktet noe ondartet...). Vel, i dag var vi hos legen. IKKE en fettkjertel sa legen, men derimot noe han kalte gynekomasti. Javel. Han forklarte at det har med hormoner og østrogen å gjøre. Det er visst en ganske uvanlig tilstand for små jenter, men desto mer vanlig for gutter i puberteten. Legen sa at det er helt ufarlig, men hun skal undersøkes nærmere på kirurg.avd. på sykehuset.

Jeg har googlet litt nå, klarer jo ikke å la være. Alt jeg finner handler om gutter eller menn med denne tilstanden og hvordan brystene deres vokser. Noen må opereres. Legen vår har hatt det selv og blitt operert.

Noen av dere som har vært borti dette? Merker at jeg ikke synes det er noe kult, men det kunne jo ha vært verre.

Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint å få oppdatering :) Har tenkt litt på dere og håpet at alt var bra. Godt hun blir sjekket og at de kan få fjernet dette. Jeg har forøvrig aldri hørt om dette før og kan derfor ikke svare på det du spør om... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere fant ut hva det var!

Jeg kjenner ikke til gynekomasti hos jenter, og vet ikke noe om behandling eller prognoser.

Men du kan helt sikkert spørre legen på sykehuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...