Gå til innhold

Handling til baby - diverse spørsmål

Glimtipper

Anbefalte innlegg

Takk for svar :) Og Mothercare blir selvfølgelig mye brukt.

''Inotyolsalve.''

Hva er det?

Tar absolutt ALT av bleieutslett. Fås på apoteket i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

22

• morsan

7

• frosken

5

• Lillemus

4

Jeg kastet meg rundt i går og bestilte billig vogn (2300 kroner) fra Tyskland, da jeg ikke får reist til Norge med det første (4-åringen skal begynne på skolen veldig snart, fant vi ut i går). Frakten ble bare et par hundrelapper, så det var det vel verdt. Den har store, gode gummihjul og skikkelig dypvogndel.

I tillegg handlet jeg halve Mothercare på nettet og har fått en grei nok start-garderobe, alt av stellematter, håndklær, bleier, våtservietter osv man trenger, smokker, babycall, tepper +++.

Vi bestemte oss for å bruke 600 kroner på en liten krybbe til de første månedene, vi regner med vi får solgt den videre for 300 kroner eller så når vi er ferdige med den. Det kjøper oss noen måneder til å omrokkere rommene i leilighetene.

Alt jeg mangler nå er amme-BHer, ullinnlegg og gigantiske bind til meg selv + eventuelle ullklær til babyen. Så i grunnen kan jeg lene meg tilbake og bare vente på fødselen nå ;)

Takk for all hjelpen - det fikk oss i gang og ga oss noen gode tips :)

Synes du skal ymte frempå til kommende onkler og lignende i Norge at det kan være greit med noen gode ullplagg. Det får nok fart på dem...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Voksi-pose blir det nok ikke behov for, da barnet fødes i mai i England. Vi kjøper nok bare en liten dyne til vogna, tenker jeg meg, eller bruker soveposen fra senga.

Det holder sikkert, men vil bare si at vi kjøpte Voksi-pose som også hadde med sommerdyne. Denne brukte vi på våren og høsten. Og posen ble brukt til ungene var ferdige med å sitte i vogn - sånn i 2-3 års alderen.

Har ikke angret et sekund på kjøpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder sikkert, men vil bare si at vi kjøpte Voksi-pose som også hadde med sommerdyne. Denne brukte vi på våren og høsten. Og posen ble brukt til ungene var ferdige med å sitte i vogn - sånn i 2-3 års alderen.

Har ikke angret et sekund på kjøpet!

Nei, enig i at Voksipose er flott i Norge, men her i England er vinter-vinter skikkelig kort de fleste årene. Bare snakk om noen uker med minusgrader. Derfor velger jeg det bort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal ymte frempå til kommende onkler og lignende i Norge at det kan være greit med noen gode ullplagg. Det får nok fart på dem...*s*

Vel, det er lite som får fart på brødrene mine, må jeg innrømme. Minst av alt babyklær ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er lite som får fart på brødrene mine, må jeg innrømme. Minst av alt babyklær ^^

Hmmm... finnes det ingen engasjerte svigerinner heller?

*Så for meg diverse ullklær til baby da jeg leste innlegget tidligere i dag, - det er jo så myyyyyye fint å få kjøpt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm... finnes det ingen engasjerte svigerinner heller?

*Så for meg diverse ullklær til baby da jeg leste innlegget tidligere i dag, - det er jo så myyyyyye fint å få kjøpt*

Begge er ungkarer. Men jeg får appellere til stemoren min og moren min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var like før jeg trodde du foreslå at hun skulle ymte frampå til onklene om at hun trengte gigantbind!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var like før jeg trodde du foreslå at hun skulle ymte frampå til onklene om at hun trengte gigantbind!!

Det er ikke kjøping av gigantbind jeg fantaserer om, men det er like før jeg må ut og kjøpe ullklær til babyen til glimtipper...*s*

*tror bankkortet bør låses inn en periode*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke kjøping av gigantbind jeg fantaserer om, men det er like før jeg må ut og kjøpe ullklær til babyen til glimtipper...*s*

*tror bankkortet bør låses inn en periode*

Haha :) Jeg satt og drømmeshoppet på Nøstebarn i går. Sluttsummen ble like over 3000 kroner... *kremt* Jeg må nok revurdere den handlelisten litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :) Jeg satt og drømmeshoppet på Nøstebarn i går. Sluttsummen ble like over 3000 kroner... *kremt* Jeg må nok revurdere den handlelisten litt.

Jeg kjøpte janus-ullplagg til et lite barn i familien i fjor, og foreldrene hennes var svært fornøyde. Tror det er en del billigere enn nøstebarn.

Hilsen hun som alltid kjøper ullplagg til bittesmå barn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte janus-ullplagg til et lite barn i familien i fjor, og foreldrene hennes var svært fornøyde. Tror det er en del billigere enn nøstebarn.

Hilsen hun som alltid kjøper ullplagg til bittesmå barn:-)

Har sjekket Janus-prisene og de var ca. 1/4 billigere. Så er nok det jeg går for, selv om Nøstebarn har finere design.

Tenkte allikevel soveskinn fra Nøstebarn, men du vet kanskje om noen billigere alternativer der også? Liker forøvrig ikke de fra Ikea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket Janus-prisene og de var ca. 1/4 billigere. Så er nok det jeg går for, selv om Nøstebarn har finere design.

Tenkte allikevel soveskinn fra Nøstebarn, men du vet kanskje om noen billigere alternativer der også? Liker forøvrig ikke de fra Ikea.

Soveskinn ligger utenfor mitt kompetanseområde...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, enig i at Voksipose er flott i Norge, men her i England er vinter-vinter skikkelig kort de fleste årene. Bare snakk om noen uker med minusgrader. Derfor velger jeg det bort :)

Gjør det du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her har fremdeles soveskinnet sitt fra Nøstebarn. :o) Hun er 9 år nå og det er ikke lenge siden hun hadde det i sengen faktisk, i fjor vinter kanskje? Nå ligger det på golvet og luner tærne. :o) Anbefales på det varmeste!!! Og det har en helt annen kvalitet enn Ikea-skinnene altså!

Kan du ikke ønske deg et sånt fra besteforeldrene i Norge? Eller de to (?) ungkar-onklene i spleisegave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her har fremdeles soveskinnet sitt fra Nøstebarn. :o) Hun er 9 år nå og det er ikke lenge siden hun hadde det i sengen faktisk, i fjor vinter kanskje? Nå ligger det på golvet og luner tærne. :o) Anbefales på det varmeste!!! Og det har en helt annen kvalitet enn Ikea-skinnene altså!

Kan du ikke ønske deg et sånt fra besteforeldrene i Norge? Eller de to (?) ungkar-onklene i spleisegave?

Ja, tenker jeg gjør det :)

Holder det med det minste eller kjøpte dere større med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenker jeg gjør det :)

Holder det med det minste eller kjøpte dere større med en gang?

Her er det bare å gå for det største med en gang! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah :) Takk. Da skal jeg se om jeg finner det.

Og kjøp med det samme stålull til å vaske dine egne fingre med for å få av vidundersalven ;-) Det er noe ekte griseri å søle med, men det funker på babystumpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soveskinn ligger utenfor mitt kompetanseområde...*s*

Tror det finnes i ekstra stor størrelse slik at voksne kan kose seg med det også;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...