Gå til innhold

Flere som har oppdaget det samme?

Gjest lillekatt

Anbefalte innlegg

Gjest lillekatt

Poden på 10 har i de siste 2-3 mnd blitt veeeeldig avhengig av meg ved leggetid, han skal holde rundt meg og skru av lyset så han kan "ha meg der" som han sier

.Det er hyggelig det,for vi leser og ligger noenganger å små prater å ler (veldig hyggelig stund),men noen kvelder legger han seg senere enn ellers,og da orker ikke alltid jeg å ta meg tid til lesing og mye prating.

Da blir han faktisk veldig snurt på meg og jeg må jo si som sant er at jeg vil feks dusje,ha litt tid for meg selv før jeg går til sengs....sitter jo nesten med dårlig samvittighet....

Flere som har opplevd at barna har blitt sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg har en datter på 9 år som er "klengete" på kveldstid og ved legging. Hun er engstelig og redd for å legge seg og dette har økt på siste året......det er slitsomt men jeg setter endel grenser for "uthalingen" også for ellers kan hun holde på i det uendelige...vi leser og snakker men jeg sitter ikke hos henne til hun sovner...hun er også redd for å sove borte. Håper det er en periode bare...tror den alderen er veldig sårbar...noen andre med lik erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjorde jeg

Ja jeg har en datter på 9 år som er "klengete" på kveldstid og ved legging. Hun er engstelig og redd for å legge seg og dette har økt på siste året......det er slitsomt men jeg setter endel grenser for "uthalingen" også for ellers kan hun holde på i det uendelige...vi leser og snakker men jeg sitter ikke hos henne til hun sovner...hun er også redd for å sove borte. Håper det er en periode bare...tror den alderen er veldig sårbar...noen andre med lik erfaring?

Ja, samme erfaringen. Jeg tror en del av barna våre i den alderen ser en del triggende ting på tv, som vi enten vet om eller kanskje ikke vet om. Der går en del grøsserserier for barn i den alderen for eksempel. Og om kvelden ligger dette og ulmer i underbevisstheten deres.

Dette var tilfelle med mitt barn.

Det er ingen krise å være litt redd. Jeg er ikke for full skjerming. Jeg bare var der for han litt ekstra i denne perioden, og snakket litt med han om å regulere litt det skumle han forholdt seg til på dagtid. Da ble det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...