Lillemus Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Finnes mange "håpløse" helsesøstre. Men vi er tross alt slik innrettet at det vil produseres mer melk ved mer amming. Tar du deg et døgn eller to med tilnærmet konstant amming vil du nok merke at det produseres mer melk. Pass på å drikke nok. Ellers ville jeg heller gitt morsmelkerstatning enn velling. Tror ikke noe på at babyer på to måneder "ber om fast føde". ''Men vi er tross alt slik innrettet at det vil produseres mer melk ved mer amming. Tar du deg et døgn eller to med tilnærmet konstant amming vil du nok merke at det produseres mer melk.'' For mange ja, men det var nettopp om dette på nyhetene - utrolig mange babyer er dehydrerte! Og flere ganger i året får sykehusene inn babyer som er så dehydrerte at det kan være fare for livet... Så en mor som mener hun har for lite melk til ungen sin kan faktisk ha helt rett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 ''Men vi er tross alt slik innrettet at det vil produseres mer melk ved mer amming. Tar du deg et døgn eller to med tilnærmet konstant amming vil du nok merke at det produseres mer melk.'' For mange ja, men det var nettopp om dette på nyhetene - utrolig mange babyer er dehydrerte! Og flere ganger i året får sykehusene inn babyer som er så dehydrerte at det kan være fare for livet... Så en mor som mener hun har for lite melk til ungen sin kan faktisk ha helt rett. ''Så en mor som mener hun har for lite melk til ungen sin kan faktisk ha helt rett. '' Det har du helt sikkert rett i, men tror likevel flertallet at det finnes muligheter for flertallet av de som mener de har for lite melk. Men - det blir folk av spedbarn som får MME også! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Takk for alle innspill, dere... Var hos helsesøster i dag da!! For det første ble hun veldig "snerpete" og sur, ristet på hodet og viste at hun var meget missfornøyd med at jeg ikke ammet lenger...Men når man nesten ikke har melk i utgangspunktet, hadde jeg ikke ork til å presse min lille gullgutt til å henge i puppen til stadighet, slik som helsesøster sa...og da mente hun hele tiden, slik at jeg fikk opp produksjon...jeg er vel ingen smokk heller... Nå er ikke min slekt kjent med å ha mye melk heller da... Så når jeg spurte om "fast" føde da, type tynn, tynn velling, sa hun bare at "Nei, det er fra 4 måneder, basta". Det var hennes erfaring bla bla bla... Når jeg da fortalte at vi med vårt første barn, måtte starte med slik velling ved 3 måneders alder, sa hun bare "Hvorfor det da?"... Svarte jo som snat var, at hun da forlangte mer "mat"... Tror nesten vi kjenner barna våre best selv jeg, og følger godt med på om de trives!! Skal selvfølgelig ikke gi min sønn mer enn mme så lenge han er storfornøyd med det. Han er forøvrig i godt hold, og holder alle "kurver", som helsesøster er meget opptatt av...må le også.... Æh! Det er greit at det er flott om en kan amme, men ikke for enhver pris. Jeg klarte å delamme lenge og heldigvis møtte jeg kun på helsesøstre og leger som støttet meg på at jeg også ga mme. Er han like sulten enda? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Finnes mange "håpløse" helsesøstre. Men vi er tross alt slik innrettet at det vil produseres mer melk ved mer amming. Tar du deg et døgn eller to med tilnærmet konstant amming vil du nok merke at det produseres mer melk. Pass på å drikke nok. Ellers ville jeg heller gitt morsmelkerstatning enn velling. Tror ikke noe på at babyer på to måneder "ber om fast føde". Vet du, hadde du vært meg ville du også visst at dette ikke gjelder alle. Jeg gjorde ALT jeg kunne for å få opp produksjonen, men det gikk bare ikke og jeg klarte aldri å fullamme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Vet du, hadde du vært meg ville du også visst at dette ikke gjelder alle. Jeg gjorde ALT jeg kunne for å få opp produksjonen, men det gikk bare ikke og jeg klarte aldri å fullamme. Jeg mente at for flertallet går det an å øke produksjonen som skissert. Tror mange gir opp for tidlig, men som sagt snakker jeg selvfølgelig ikke om alle. Fikk litt inntrykk av at trådstarter ikke hadde prøvd veldig hardt, hun skrev vel et sted at hun ikke ville "brukes som smokk" et par dager for å få opp produksjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.