Gå til innhold

Kysse barna på munnen

Gjest Usjj...

Anbefalte innlegg

Gjest Usjj...

Jeg ser ofte at foreldre kysser barna sine på munnen.

Jeg kjenner jeg blir kvalm når jeg ser dette...

Det er etter min mening overtramp av barna. Kyssing på munnen kan de selv gjøre når de er moden for det...

Usjj...mener jeg...men hva mener du om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri tenkt på det som overtramp så lenge ungene selv ikke har noe imot det. Er selvsagt snakk om sammenknepede lepper og et kjapt kyss ;)

Femåringen min kysser meg fortsatt innimellom på munnen, men tror det blir sjeldnere og sjeldnere. De to eldste på ni og tolv gjør det ikke lengre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mirakelet

Med baby er det noe annet.

jeg har også syntes det er rart å kysse foreldrene på munnen, det er ikke tradisjon i min familie, Men etter at jeg fikk barn selv har det falt seg naturlig å "nusse" på munnen…

Men mindre av det ettersom hun nærmer seg to år.

Vil ikke gjøre det når hun blir så mye større…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest folk er forskjellig

Jeg er så totalt uenig! Men det er meg ;)

Jeg kysser fortsatt min foreldre på munnen. De er 65 og jeg er 41. Jeg kysser også min barn på munnen. De er i alderen 9 til 17. I tillegg kysser min barn sine besteforeldre på munnen. Og for å toppe det hele kysser jeg også mine brødre på munnen. Og som pølsen i rosine-enden så kysser jeg faktisk onkler og tanter også. Det er et tørt og kjapt kyss som settes pris på av alle parter. Overhodet ikke noe ekkelt eller unaturlig for oss.

For meg er klemming mye mer intimt. Involverer hele kroppen og myyyye mer kroppskontakt enn det lille kysset. Jeg følte all klemmingen som foregår i Norge som unaturlig og innvaderende. Og jeg synes det er rart at folk ikke vil kysse sine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Jeg synes også det er litt ekkelt, og har aldri kysset mine barn på munnen selv.

Men dette kan jo være helt annerledes i ander kulturer, så stort sett trekker jeg bare litt på skuldrene av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt uenig her. Vi kysser barna på munnen fra de er små - og holder på med det til de ikke vil det lenger selv. Mine to er 6 og 8 år - og vi kysser enda på munnen, men i midre omfanf enn før. Og for meg er det viktig å si at det noen ganger er vi voksne som tar initiativ og noen ganger gjør de det selv. Ser ikke noe farlig med dette.

Å gjøre det hvis de stritter i mot, vil etter min vurdering være et overtramp av barnets intimsone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Enig, jeg syns også det er rart og feil å kysse barn på munnen. I mitt hode er leppene intimsone, også for barn.

''Enig, jeg syns også det er rart og feil å kysse barn på munnen. I mitt hode er leppene intimsone, også for barn.''

Helt enig. For meg er kyssing på munnen noe som har med seksualitet å gjøre, og noe man altså bare gjør med kjæresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det overhodet ikke selv og stusser litt når jeg ser andre gjøre det, men ikke noe mer enn at jeg legger merke til det. At det er overtramp er jeg totalt uenig i.

Men ingen unger får kysse meg på munnen, da snur jeg bare kinnet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt uenig her. Vi kysser barna på munnen fra de er små - og holder på med det til de ikke vil det lenger selv. Mine to er 6 og 8 år - og vi kysser enda på munnen, men i midre omfanf enn før. Og for meg er det viktig å si at det noen ganger er vi voksne som tar initiativ og noen ganger gjør de det selv. Ser ikke noe farlig med dette.

Å gjøre det hvis de stritter i mot, vil etter min vurdering være et overtramp av barnets intimsone.

..og jeg er helt enig med deg her, Noraførr. Vi gjør det på samme måten. Jeg har en fireåring som elsker å susse på munnen, og det har virkelig aldri falt meg inn at det kan være noe altfor intimt eller sågar seksuelt med det, herlighet.

Eldstemann sluttet selv med det etter hvert som han nådde skolealder, og da ber jeg selvfølgelig ikke om noe kyss, heller. De styrer dette selv.

Men jeg kysser ikke andres barn på munnen. Det hører til familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ungene her i huset som tar initiativ til det - og vi nekter ikke. Ser overhodet ikke noen problemer med nuss på munnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det overhodet ikke selv og stusser litt når jeg ser andre gjøre det, men ikke noe mer enn at jeg legger merke til det. At det er overtramp er jeg totalt uenig i.

Men ingen unger får kysse meg på munnen, da snur jeg bare kinnet til.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med deg, sånn er det her hos oss også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jul med din glede

Jeg er så totalt uenig! Men det er meg ;)

Jeg kysser fortsatt min foreldre på munnen. De er 65 og jeg er 41. Jeg kysser også min barn på munnen. De er i alderen 9 til 17. I tillegg kysser min barn sine besteforeldre på munnen. Og for å toppe det hele kysser jeg også mine brødre på munnen. Og som pølsen i rosine-enden så kysser jeg faktisk onkler og tanter også. Det er et tørt og kjapt kyss som settes pris på av alle parter. Overhodet ikke noe ekkelt eller unaturlig for oss.

For meg er klemming mye mer intimt. Involverer hele kroppen og myyyye mer kroppskontakt enn det lille kysset. Jeg følte all klemmingen som foregår i Norge som unaturlig og innvaderende. Og jeg synes det er rart at folk ikke vil kysse sine barn.

Jeg kysser bare menn på munnen og da som kjærester. Å kysse noen andre på munnen er for meg utenkelig. Jeg kysser ofte på kinnet, enten det ene eller begge ettersom hvor de kommer opprinnelig fra. Å klemme gjør jeg ofte.

Det ville aldri falt meg inn å kysse søsken, foreldre, tanter, onkler, venninner, venner, kollegaer, barna, venner av barna eller hushjelpen på munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilsen en annen mamma

Jeg kysser aldri mine barn på munnen. Jeg har forklart barna mine at det er noe kjærester gjør. Enkelte foreldre gjør det på sine barn også, men vi gjør ikke det.

Jeg vet ikke hva slags bakgrunn de har nedenfor som pleier å kysse barna på munnen. Men jeg vil tro det er noe som har kommet inn de siste årene. Jeg er overrasket over at så mange her gjør det.

For meg er det helt unaturlig, jeg forbinder kyss på munnen med noe erotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg kysser aldri mine barn på munnen. Jeg har forklart barna mine at det er noe kjærester gjør. Enkelte foreldre gjør det på sine barn også, men vi gjør ikke det.

Jeg vet ikke hva slags bakgrunn de har nedenfor som pleier å kysse barna på munnen. Men jeg vil tro det er noe som har kommet inn de siste årene. Jeg er overrasket over at så mange her gjør det.

For meg er det helt unaturlig, jeg forbinder kyss på munnen med noe erotisk.

''For meg er det helt unaturlig, jeg forbinder kyss på munnen med noe erotisk.''

Tror heller det er det "erotiske problemet", som har oppstått i den senere tid:(

Det finnes ikke noe "erotisk" ved en mor som kysser sitt barn, hun ammer jo også, og det er jo også "erotisk" i vår tid...

De aller fleste mødre gjør det som føles naturlig for _dem_ ikke for deg eller meg, men for sitt/sine barn. Ingen forlanger at du kysser ditt barn på munnen, men du må respektere at noen mødre føler det helt naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''For meg er det helt unaturlig, jeg forbinder kyss på munnen med noe erotisk.''

Tror heller det er det "erotiske problemet", som har oppstått i den senere tid:(

Det finnes ikke noe "erotisk" ved en mor som kysser sitt barn, hun ammer jo også, og det er jo også "erotisk" i vår tid...

De aller fleste mødre gjør det som føles naturlig for _dem_ ikke for deg eller meg, men for sitt/sine barn. Ingen forlanger at du kysser ditt barn på munnen, men du må respektere at noen mødre føler det helt naturlig.

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest folk er forskjellig

Jeg kysser bare menn på munnen og da som kjærester. Å kysse noen andre på munnen er for meg utenkelig. Jeg kysser ofte på kinnet, enten det ene eller begge ettersom hvor de kommer opprinnelig fra. Å klemme gjør jeg ofte.

Det ville aldri falt meg inn å kysse søsken, foreldre, tanter, onkler, venninner, venner, kollegaer, barna, venner av barna eller hushjelpen på munnen.

''Det ville aldri falt meg inn å kysse søsken, foreldre, tanter, onkler, venninner, venner, kollegaer, barna, venner av barna eller hushjelpen på munnen.''

Venninner, venner, kollegaer, venner av barna og hushjelpen går helt fri! ;P Og ingen av de andre vil bli påprakket et kyss om de ikke ønsker ett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...