Gå til innhold

Røpe hemmeligheter og veddemål 4 klasse

Gjest uten nick for anledningen.....

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke summen var avskrekkende stor, men er enig i prinsippet om at man ikke burde avtalt en slik straffesanksjon. Men det at de i det hele tatt har avtalt noe slikt, er jo et klart og tydelig bevis på at disse hemmelighetene absolutt ikke skulle avsløres.

Uansett hva du gjør mht pengene, er det e.m.m. svært viktig at jenta kryper så det holder overfor gutten og unnskylder seg skikkelig. Jeg hadde ikke ville latt "penger eller ikke penger" bli hovedsaken i dette - en grandios diskusjon med guttens foreldre osv om hvor "dumt" det var å avtale dette med penger kan lett ta bort fokuset på at det var et alvorlig tillitsbrudd å avsløre guttens hemmeligheter.

At det var en trist dag for datteren din kan ikke tillegges vekt. Håper hun har lært at hun ikke skal ofre ett barns vennskap og tillit for å prøve å innynde seg på en "populær" unge.

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig i det morsan skriver under her.

Jeg tror kanskje jeg ville, i samråd med jenta, forsøkt å finne på en annen "erstatning" enn kontante penger. Altså at gutten fikk en liten unnskyldningsgave. Gjerne noe rimelig, men noe han vil bli glad for. Det er best å slå ned på veddemål og avtaler som omfatter kontanter, før denslags blir en del av måten de omgås hverandre på.

Hvis jenta har egne penger, må hun gjerne være med å bidra (helt eller delvis) til denne erstatningsgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...