Lisabeth Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hvordan fungerer morgenstunden på din skole? Hos oss var det tidligere "åpent hus" på skolen en time før skoletid (dvs fra SFO åpnet om morgenen). Elevene kunne oppholde seg fritt i ganger og fellesarealer, og i klasserommene dersom de ikke var låst. For en tid tilbake ble rutinen omgjort, slik at skolens inngangsdører åpnes 10 minutter før første time. Elever som ikke går på SFO må altså vente til 10 minutter før første time med å gå inn i gangen. Rutinen ble endret mht brannsikkerhet. Det har vært kaldt de siste par ukene, og det er noe misnøye med at barna ikke får komme inn med en gang de komme rtil skolen. Hvordan fungerer dette hos dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hos oss må elevene vente til å komme inn til etter det har ringt inn. dvs når det ringer inn stiller de seg pent i rekke ved inngangsdøra og så kommer læreren og slipper dem inn. Hvis det er kaldere enn 20 minus får de lov å være inne i friminuttene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hos oss må de vente med å komme inn til det har ringt inn til første time. Elevene som går på SFO får selvsagt komme inn. De som ikke trenger SFO om morgenen trenger vel strengt tatt ikke komme så veldig tidlig til skolen heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Elevene får slippe inn 10 min før det ringer inn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 De åpner ca 5 minutter før første time. Tidligere var det et kvarter før, men pga mye bråk og roting ble det dessverre slutt på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest greit nok m 10 min før Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Vi bor i et hjørne av landet hvor det alltid er kuldeperioder om vinteren. Dvs lengre perioder med mellom 20 og 30 grader, og hver vinter dager som er kaldere enn 30. Her slipper ungene inn 10 min før skolestart, mens SFO-ungene får komme inn med det samme de kommer. Er det under -20 får ungene velge å være inne i friminuttene, men de fleste går ut. Det fungerer helt fint å være ute i kaldværet, og min sønn syns det er ekstra morsomt med en anelse unntakstilstand. Men det forutsetter at ungene har skikkelige klær på seg, og ikke er kledd etter øyeblikkets moteidealer. Dessverre ser jentene ut til å være rammet av tynne-sko-og-jakker-syndromet, for ikke å snakke om de som går med opprevne dongeribukser uten longs under. Brrr. Vil de ikke høre på foreldrene, så får de heller lære "the hard way". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest OK at elevene går rett inn. Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hos oss går alle inn etter hvert som de kommer av to grunner - trang garderobe og kaos når alle kler av seg samtidig og mest mulig effektiv læring / bruk av timeplan. Første time for 1 - 4 klasse begynner 0830 presis, dvs at alle elever sitter klare ved pulten sin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hos oss fungerer det slik at det bare er SFO-ungene som får lov til å være inne før det ringer inn. Unntaket er når det er under -20 - da får alle lov til å komme inn når de kommer til skolen. De får også lov til å være inne i friminuttene de som vil når det er så kaldt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Dørene skal være lukket pga brannsikkerhet. Men nå er vi flere foreldre som har mast om å få det åpent der fordi det er litt "jobb" med garderobeplassene til førsteklassingene, og det er ikke alltid man har anledning til å vente til det ringer inn/dørene åpner. Man kan uansett gå til klasserommene ved å gå inn i etasjen under og via SFO, så det er ikke helt avstengt - og da er det ingen som ser poenget med å ha døren oppe låst. Det blir bare omvei, og mer gris inne. Barna skal uansett ikke være inne, og blir "kastet ut" av SFO halv ni (det ringer inn kvart på). Når det er så kaldt at de kan velge om de vil være ute i de korte friminuttene - så fungerer denne perioden på samme måte; de kan velge å være inne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iselin Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Bare SFO-barna kommer inn før skoletid hvis det ikke er veldig kaldt, SFO barna må også ut ca et kvarter før det ringer inn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hvis barnet ikke går på sfo, trenger barnet da å ankomme skolen noe tidligere enn 10 min. før det ringer inn til 1. time da? På skolen "vår" får de ikke komme inn før det har ringt inn i det hele tatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ssub Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hvis barnet ikke går på sfo, trenger barnet da å ankomme skolen noe tidligere enn 10 min. før det ringer inn til 1. time da? På skolen "vår" får de ikke komme inn før det har ringt inn i det hele tatt. Det kommer vel f.eks an på når bussene kommer ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Det kommer vel f.eks an på når bussene kommer ;-) Uff ja, det har du så klart rett i. Jeg svarte ut fra min egen situasjon jeg nå, hvor jeg kjører dem. Beklager. Det er synd hvis bussene kommer veldig lenge før det ringer inn da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trinnkontakten Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 På vår skole er det flexistart fra 8.30-8.45. Dørene åpnes dermed 8.30 for de som ikke går på SFO (SFO-barna kommer jo når de kommer fra 7 og utover). I sprengkulda har dørene blitt åpnet når rektor har kommet på skolen, dvs. i 8-tida. Skolebussene hos oss ankommer skolen ca 8.30, så de som kommer altfor tidlig har i grunnen ingenting der å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg tror de får slippe inn fra kl. 8, undervisningen begynner 8:15. Hos oss bor de aller fleste barna i nabolaget så med mindre de ikke kan være hjemme alene en liten stund om foreldrene må tidlig hjemmefra er det ingen grunn til at de skal komme lenge før skolen åpner. SFO åpner vel 7:15 el. 7:30 tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Klasserommet åpnes ca 10 min før det ringer inn og da er læreren på plass i klasserommet. For 1-3.klasse er morgensfo i klasseromene, og de som ikke har sfo må vente til 10 min før skolestart før de får komme inn. Fungerer helt greit synes jeg. Her bor alle i nærheten av skolen, og kan gå. Så ser ingen grunn til at de skal komme så alt for lenge før skolen starter. Og tror de fleste greier å vente 10-15 minutt før de skal inn. De bør iallefall være kledd til å greie det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Også hos oss må elevene være ute til det ringer inn om morgenen. Unntaket er selvfølgelig SFO-elevene ... og på veldig kalde dager. Også ved vår skole bor de fleste i gangavstand til skolen, og det er vel ingen god grunn for at ungene skal komme så tidlig på skolen når den ikke starter for 08.30. Men jeg vil tro at mange foreldra tar med ungen(e) i bilen når de selv kjører på jobb - og da kan det fort bli lenger tid å vente før skolen begynner. Våre to går ut døra hjemme kl. 08.15. Hvis ikke én av foreldrene kan være hjemme til de skal gå, så setter vi alarmuret på komfyret på varsling - og så ordner de seg selv. Dette fungerer kjempeflott. Våre går i 1. og 3. klasse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Snuppa som går i 5. sier at de får gå inn om det er grønn mann på døra. Da er det mer enn -10 for at denne henges opp. Ellers må de vente til det ringer inn. En dag var det -13, men ingen hadde hengt opp grønn mann. Det er jo litt dårlig. Hadde jeg visst det så hadde jeg ikke sluppet ho av 1/2 time før skolestart.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hos oss er det bare førsteklassingene som får gå inn i gangen før det ringer inn. Øvrige trinn må vente ute. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Bare SFO-barna får være inne før det ringer inn. Lurer på om SFO barna blir sendt ut 10-15 min før det ringer inn slik at de får litt luft før 1. time, men det er jeg litt usikker på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.