Gå til innhold

iPhone :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så ble det iPhone på meg :);):)

Veldig fornøyd!

Men, jeg har et spørsmål.

Vi har trådløst nett her hjemme, og på skolen. Tenker jo at det vil være fornuftig å være pålogget der når jeg kan.

Men hvordan ser jeg at jeg er logget på det trådløse nettet?

Jeg har fått lagt til nettene, og har logget meg på med passord. Men hvordan vet jeg at det er det trådløse nettet jeg surfer på, og ikke mobilnettet?

Og om jeg ikke er på det trådløse nettet, hvordan kan jeg "dirigere" telefonen til å velge det?

Tusen takk for svar :)

Gjest Dumbing
Skrevet

199,- pr. mnd. og 2990,- kontant?

Sikler etter en jeg også. Gratulerer! :)

Skrevet

199,- pr. mnd. og 2990,- kontant?

Sikler etter en jeg også. Gratulerer! :)

Nei, valgte minste surfeabonnementet. Betalte 2399,- for mobilen, men betaler 389,- i mnd (tror jeg det er).

Får med 500 mb og 100 sms i mnd.

Og den er sikleverdig :)

Skrevet

iPhone velger alltid trådløst før mobilnett hvis den har mulighet. Du ser hva den er koblet til øverst på venstresiden. Er den koblet til trådløst så ser du ikon for det (ser ut som en kvart sirkel som er hvit når den er ubrukt og blå når du aktivt bruker den). Har du bare mobilnett så står det f.eks E (for edge).

Gjest Dumbing
Skrevet

Nei, valgte minste surfeabonnementet. Betalte 2399,- for mobilen, men betaler 389,- i mnd (tror jeg det er).

Får med 500 mb og 100 sms i mnd.

Og den er sikleverdig :)

''Og den er sikleverdig :)''

Det er den ja! :)

Skrevet

iPhone velger alltid trådløst før mobilnett hvis den har mulighet. Du ser hva den er koblet til øverst på venstresiden. Er den koblet til trådløst så ser du ikon for det (ser ut som en kvart sirkel som er hvit når den er ubrukt og blå når du aktivt bruker den). Har du bare mobilnett så står det f.eks E (for edge).

Tusen takk :)

Da hadde jeg forstått symbolene riktig.

Problemet er at den ikke kobler seg opp på det trådløse nettet her hjemme. Jeg bruker det på PC'n nå, og det fungerer helt utmerket, men på telefonen står det enten E eller 3G.

Hjelp!!!! :(

Skrevet

Tusen takk :)

Da hadde jeg forstått symbolene riktig.

Problemet er at den ikke kobler seg opp på det trådløse nettet her hjemme. Jeg bruker det på PC'n nå, og det fungerer helt utmerket, men på telefonen står det enten E eller 3G.

Hjelp!!!! :(

Hvis du går på innstillinger, Wi-Fi finner du hjemmenettet i listen? Hvis du ikke gjør det og du er så nærme routeren at den burde "se" den så kan det vel være noe med instillingene på routeren - at den bare tillater kobling fra kjente PCer f.eks. Da må du evt finne ut av det.

Skrevet

Når du er tilkoplet trådløst nettverk vil "3G" øverst på skjermen bli erstattet av dette tegnet: http://www.iconarchive.com/icons/icontoaster/icons-10-bundle/256/network-wlan-icon.png

Takk for svar :)

Av og til så gjør det det, men de siste dagene har 3G blitt stående, eller endret seg til E (Edge sikkert).

Jeg har forsøkt det meste for å "tvinge" mobilen til å bruke trådløsnettet, men den vil ikke...

What to do?

Gjest Elextra
Skrevet

Takk for svar :)

Av og til så gjør det det, men de siste dagene har 3G blitt stående, eller endret seg til E (Edge sikkert).

Jeg har forsøkt det meste for å "tvinge" mobilen til å bruke trådløsnettet, men den vil ikke...

What to do?

Jeg er ikke så god på sånt(!), men antar du har vært inne på "settings" og Wi-Fi-nettverk? Der kan du velge om telefonen bestandig skal søke etter nettverk og om den skal spørre om tilkopling eller automatisk kople på.

Skrevet

Hvis du går på innstillinger, Wi-Fi finner du hjemmenettet i listen? Hvis du ikke gjør det og du er så nærme routeren at den burde "se" den så kan det vel være noe med instillingene på routeren - at den bare tillater kobling fra kjente PCer f.eks. Da må du evt finne ut av det.

Ja, jeg finner WiFi'en her hjemme på listen når jeg går på "Innstillinger". Det samme gjør jeg på skolen. Men mobilen vil ikke bruke det...

Til info så er jeg pålogget trådløsnettet med PC'n så det er aktivt nett her.

Skrevet

Jeg er ikke så god på sånt(!), men antar du har vært inne på "settings" og Wi-Fi-nettverk? Der kan du velge om telefonen bestandig skal søke etter nettverk og om den skal spørre om tilkopling eller automatisk kople på.

Ja, jeg har gjort det...

Hmmm, føler meg skikkelig dum, men jeg får ikke til dette...

Det fungerte bra i begynnelsen...

Skrevet

Ja, jeg finner WiFi'en her hjemme på listen når jeg går på "Innstillinger". Det samme gjør jeg på skolen. Men mobilen vil ikke bruke det...

Til info så er jeg pålogget trådløsnettet med PC'n så det er aktivt nett her.

Hm. Da tror jeg jeg hadde prøvd å slå av og på routeren for å se om det hjalp, og slå av og på iPhone også.

Du kan evt på iPhone gå på innstillinger - Wi-Fi og velge nettverket hjemme og så klikke på blå pil til høyre for nettverket for å se detaljene. Da får du ett nytt vindu hvor du kan velge "glem dette nettverket". Etterpå kan du sette den opp mot hjemmenettet på nytt.

Blir det fortsatt ikke bedre så må du prøve å få noen til å hjelpe deg med å se på selve routeren om det er noen innstillinger der som kan endres.

Lykke til!

Skrevet

Hm. Da tror jeg jeg hadde prøvd å slå av og på routeren for å se om det hjalp, og slå av og på iPhone også.

Du kan evt på iPhone gå på innstillinger - Wi-Fi og velge nettverket hjemme og så klikke på blå pil til høyre for nettverket for å se detaljene. Da får du ett nytt vindu hvor du kan velge "glem dette nettverket". Etterpå kan du sette den opp mot hjemmenettet på nytt.

Blir det fortsatt ikke bedre så må du prøve å få noen til å hjelpe deg med å se på selve routeren om det er noen innstillinger der som kan endres.

Lykke til!

Jeg har ikke prøvd å skru av ruteren, og heller ikke prøvd å "glemme nettverket". tusen takk for tips. Skal prøve med en gang :)

Gjest Dumbing
Skrevet

Ser jo morsom ut, men klarer ikke helt å se når jeg skal få mulighet til å leke med den :)

Fly over der du bor, film det og post det på facebook. :)

Skrevet

Fly over der du bor, film det og post det på facebook. :)

Jaaaah... Senere kanskje ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...