Gå til innhold

Mørkeredd snart 9 åring!

puppola

Anbefalte innlegg

Min datter på snart 9 år har blitt så mørkeredd i de siste månedene. Hun har lyset på om natten/ikke taklys men liten lampe, må ha døren helt oppe og er redd for å legge seg,. Vet ikke helt hvordan jeg skal gripe det an utover å berolige, roe ned før kvelden med bad og faste ritualer..hun pleier å komme inn til oss i løpet av natten. Noen som har råd eller tips å komme med ifht dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hun sagt noe om hva hun er redd for?

Min datter var i en periode redd for å sove. Etter å ha snakket med henne fant vi ut at hun var redd for at det skulle begynne å brenne, for hun hadde hatt så ekle drømmer om at det brant.

Hun fikk være med å teste røykvarslere å sjekke at alt brannslukningsutsyret var i orden. Etter litt tid har hun funnet roen igjen.

Begge min barn synes det er tryggest å sove med dørene åpne. Vi har lyset på på gangen, så de får litt lys inn på rommet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Bare gjenta for henne at det samme er i rommet om lyset er av eller på. Når mine i perioder har ønsket lyset på om natta har jeg sagt at det er helt greit. Jeg lager intet styr rundt det. Spesielt den ene ville prøvd å hente masse oppmerksomhet rundt noe slikt om jeg beit på, men unger er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...