Gå til innhold

Fornøyd med dagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne dagen har jeg fått gjort så mye, og samtidig slappet av etter uka :-)

Sov til halv ti, spiste frokost en time seinere. Deilig å lese lørdagsavisen i ovnsfyrt stue og kaffe til!

Ungene ble sendt ut i akebakken - og så satte mor i gang med husarbeid:

*Ryddet tøy ut av tørketrommel , satte på vask (tror det ble 4 maskiner i dag)

*Støvsuget og vasket 1. etasje, vasket bad, fikk vekk de siste rudimentene av julepynt som var gjenglemt her og der, tørket støv, la på nye duker og satte frem nye lys

*Måket litt snø

*Pratet litt med en kamerat til mannen som kom på besøk, før jeg kjørte avgårde og fikk kjøpt dress til 8-åringen (det ble en Sparkjøpdress til 199 - takk for tips en eller annen her!)

*Tilbake og hentet 8-åring plus venninne og kjørte dem på opplegg på skolen

*Handlet inn mat til helga

*Hjem og kjase litt med besøket + med min far som kom overraskende på besøk

*Lage deilig lørdagsmiddag

*Se på Grand-prix med 10-åringen (jeg så og hørte med et halvt øye og et halvt øre)

*Ut og hente jentene i akebakken klokka 21 :-)

Nå skal jeg finne meg ei ny bok og legge meg i badekaret.... -)

-----

Hvordan har deres dag vært?

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

12

• morsan

6

• Axcia

6

• Dorthe

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Har hatt en flott dag, deiig skitur på mor mens barna var på tur med venner & far, før en del nødvendige ærend, og etterhvert middagslaging, spising og vin... :)

Skrevet

Ble vekket kl. 6:45 av poden som ikke fikk sove lenger og lurte på om han kunne stå opp... *Sukk*

7:45 dro jeg meg på beina og vi spiste frokost. Dro så på jobb, hadde med ungene. Etterpå var det å handle mat og dra hjem. Ungene strøk på dør i halvannen time da vi kom hjem - utrolig nok, som regel gidder de ikke gå ut, sofagrisene mine. :o)

16:30 - middag og etterpå rydding på kjøkkenet og hjelpe 9-åringen å pynte seg til kveldens fest hos en venninne!

17:15 - kjøre jentungen på festen og svippe litt lengre bort i det nabolaget og hente en kompis av poden som skal sove over

18:15 - en treningsøkt på 45 min + dusj

20:15 - hente jentungen fra festen, hun hadde storkost seg og var veldig glad hun hadde dratt dit :o)

21:30 - ungene i seng og litt egentid for mor og nå (kl. 23:22) sovner jeg snart i stolen her jeg sitter... :o)

Skrevet

Bra dag. Sov leenge alle sammen. Jeg og ungene dro i slalåmbakken mens far handlet og dro for å spille konsert. Veldig moro og jeg ble faktisk ganske sliten. Barna hadde så et lite spilleoppdrag hvor korpset spilte i bursdagsfesten til dirigenten. Deretter dro vi hjem og laget pizza.

Skrevet

Ble vekket kl. 6:45 av poden som ikke fikk sove lenger og lurte på om han kunne stå opp... *Sukk*

7:45 dro jeg meg på beina og vi spiste frokost. Dro så på jobb, hadde med ungene. Etterpå var det å handle mat og dra hjem. Ungene strøk på dør i halvannen time da vi kom hjem - utrolig nok, som regel gidder de ikke gå ut, sofagrisene mine. :o)

16:30 - middag og etterpå rydding på kjøkkenet og hjelpe 9-åringen å pynte seg til kveldens fest hos en venninne!

17:15 - kjøre jentungen på festen og svippe litt lengre bort i det nabolaget og hente en kompis av poden som skal sove over

20:15 - hente jentungen fra festen, hun hadde storkost seg og var veldig glad hun hadde dratt dit :o)

21:30 - ungene i seng og litt egentid for mor og nå (kl. 23:22) sovner jeg snart i stolen her jeg sitter... :o)

''sovner jeg snart i stolen her jeg sitter... :o)''

Da er vi to! Men jeg har jo lakenskrekk, så jeg drøyer'n litt til *s*

Skrevet

Bra dag. Sov leenge alle sammen. Jeg og ungene dro i slalåmbakken mens far handlet og dro for å spille konsert. Veldig moro og jeg ble faktisk ganske sliten. Barna hadde så et lite spilleoppdrag hvor korpset spilte i bursdagsfesten til dirigenten. Deretter dro vi hjem og laget pizza.

Artig å spille på dirigentens bursdagsfest! Jenta mi skal på korpsseminar med overnatting for første gang om to uker, jeg tenker det blir stas :-)

Slalåm skal vi prøve å få til neste helg. Denne helga er bare hjemmehelg, det var litt deilig det også!

Skrevet

Datra var våken før fuglene dreit

Jeg måtte opp litt før kl 9, da var det tendenser til 3. verdenskrig i stua.

Guttungen dro ut med Fatter for å kjøpe noen bursdaggaver, Datra og jeg dro for å kjøpe nye ski til henne. Butikken var overfull, Datra var utålmodig, jeg begynte å bli småsinnsyk av masinga hennes. Handla mat etterpå, køen der holdt på å ta livet både av meg og Datra ;)

Hjemme igjen fikk vi rydda i kjellerstua alle tre! :) Det var på tide, og tok flere timer. Nå er den ryddig og fin. :) Fikk tatt et lite skippertak på kjøkkenet også, samt vaska to maskiner med klær. Datra rydda rommet sitt, Guttungen rensa buret til hamsteren.

Vi bakte sjokoladekake til bursdagsfeiring i morra :)

Vi lagde hjemmelaga pizza til middag og fortærte den. Etterpå var det Barnetv og godterier, og jeg sov som en stein på sofaen i en time :D

Datra pynta sjokoladekaka med RÅSA pynt før det var tid for dusjen.

Datra var i seng 20.20, jeg var fortsatt sykt trøtt etter middagsluren. ;)

Guttungen og jeg spilte SuperMario på Wii fram til han la seg litt før 22.00

Nå skal jeg legge meg. Vi har et tett program i morra. :)

Skrevet

Det var tidlig på en lørdag! Her kommer de av og til innom oss tidlig, men så går de ned og ser på barne-tv, så vi voksne (og innimellom 10-åringen) sover til 9 og 10....

Så flink du er med trening. Det er ikke jeg. Men jeg skal få begynt igjen til uka :-)

Skrevet

Har hatt en flott dag, deiig skitur på mor mens barna var på tur med venner & far, før en del nødvendige ærend, og etterhvert middagslaging, spising og vin... :)

Blir ikke skitur på oss denne helga, men neste helg satser vi på det :-) Synes det er så flott med en ordentlig vinter der snøen holder seg i flere uker - vanligvis forsvnner den her sør i løpet av 2-3 dager....

Skrevet

Det var tidlig på en lørdag! Her kommer de av og til innom oss tidlig, men så går de ned og ser på barne-tv, så vi voksne (og innimellom 10-åringen) sover til 9 og 10....

Så flink du er med trening. Det er ikke jeg. Men jeg skal få begynt igjen til uka :-)

På hverdagene må jeg hale dem ut av sengene kl. 6:40, i helgene spretter de opp - lys våkne før kl. 7 og får ikke sove lenger! Eller - poden gjør det, jentungen er litt mer b-menneske, men ikke så mye.

Skrevet

Artig å spille på dirigentens bursdagsfest! Jenta mi skal på korpsseminar med overnatting for første gang om to uker, jeg tenker det blir stas :-)

Slalåm skal vi prøve å få til neste helg. Denne helga er bare hjemmehelg, det var litt deilig det også!

Korps er gøy!

Spillingen i kveld var en overraskelse og han ble glad :-) Barna var også veldig fornøyde.

Skrevet

Guttungen dro ut med Fatter for å kjøpe noen bursdaggaver, Datra og jeg dro for å kjøpe nye ski til henne. Butikken var overfull, Datra var utålmodig, jeg begynte å bli småsinnsyk av masinga hennes. Handla mat etterpå, køen der holdt på å ta livet både av meg og Datra ;)

Hjemme igjen fikk vi rydda i kjellerstua alle tre! :) Det var på tide, og tok flere timer. Nå er den ryddig og fin. :) Fikk tatt et lite skippertak på kjøkkenet også, samt vaska to maskiner med klær. Datra rydda rommet sitt, Guttungen rensa buret til hamsteren.

Vi lagde hjemmelaga pizza til middag og fortærte den. Etterpå var det Barnetv og godterier, og jeg sov som en stein på sofaen i en time :D

''Datra var våken før fuglene dreit''

Er ikke det typisk!?! *hehe* Du skriver livaktig bra.

Skrevet

Du må få deg b-barn, vet du. Her sov 9-åringen til 10.30 i dag.....

Skrevet

Uff, sånne handleturer med masse folk og kø og en sliten masete 5-åring er pyton. Jeg hadde en kveldstur denne uka på kjøpesenteret med eldste og yngste, de skulle kjøpe noe for et gavekort de hadde fått til jul. HUn minste var sååååå sliten og sååååå lei omtrent i det vi gikk INN dit... Var der vel toppen en halvtime. Men hun fikk dongeribukse som hun ønsket seg, og var vel fornøyd med det.

Skrevet

''Datra var våken før fuglene dreit''

Er ikke det typisk!?! *hehe* Du skriver livaktig bra.

Enig med deg, jeg må nesten alltid smile når Mariaflyfly forteller :-)

Skrevet

Du må få deg b-barn, vet du. Her sov 9-åringen til 10.30 i dag.....

10-åringen sov helt til 8.30, da var det "noen" som spilte piano i stua. Hun spiller jaggu meg aldri piano ellers, men denne lørdagen var virkelig en god dag å spille piano på. *Klaske panne*

Skrevet

10-åringen sov helt til 8.30, da var det "noen" som spilte piano i stua. Hun spiller jaggu meg aldri piano ellers, men denne lørdagen var virkelig en god dag å spille piano på. *Klaske panne*

Hehe! Hun øver seg bare. Korpsmusikk (piano + blokkfløyte) i morgen tidlig ;-)

Skrevet

Hehe! Hun øver seg bare. Korpsmusikk (piano + blokkfløyte) i morgen tidlig ;-)

Huff :( Heldigvis ligger kornetten tileldstemann hos faren :D Og jeg er blitt lovet kaffe på senga. :)

Skrevet

Huff :( Heldigvis ligger kornetten tileldstemann hos faren :D Og jeg er blitt lovet kaffe på senga. :)

Synd at kornetten mangler, men du kan sikkert få en pianokonsert fra Datra. Sånn i syvtiden i morgen tidlig!

Pc-klokka mi viste kl 24 da jeg skrev dette, men jeg ser nå at den gikk feil; poster det allikevel :-)

Skrevet

Vi har også vært på handletur i dag. Kjøpt inn masse maling, puter, pledd, duker, og annet plukk.

Så har vi spist pizza på Dollys, og bare kost oss.

Herlig dag!

Ha en forsatt fin helg! :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...