Gjest Frustrende mor. Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Data og internett er et helvete på jorda! I hele helga har mmin sønn på snart 14 år sittet og spilt på data. I dag jagde æ han vekk fra Pc`n og ut til finværet. Det resulterte med ramponering av lekene til småsøsken, påtenning med fyrstikker for så å kaste flamman på stugolvet og tømte malingsbokser. Han tørna fullstendig! Fyttigrakkern for en jævlig værdag, vi får ikke gutten til å gjøre noe som helst nyttig for oss. Men, ha og ha det skal han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brun bøsh Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg hadde nok gjort det samme da jeg var 14. Dataen var mitt liv. Om du skal ta vekk det viktigste i livet hans så erstatt det med noe som er like gøy. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frustrerende! mor. Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg hadde nok gjort det samme da jeg var 14. Dataen var mitt liv. Om du skal ta vekk det viktigste i livet hans så erstatt det med noe som er like gøy. Mener du at ungen ikke skal gjøre noe for å igjen få det han har lyst på? Er det virkelig et problem for folk å gjøre noe som ikke er like artig, må det være artig og kos hele tiden? Kosn utvikling og forståelse på livet for unger da, tåler dem noe motgang i livet lenger?? Mange spørsmål her nå, men man blir som et spørsmålstegn når ingenting liksom nytter lengere. Ikke frister det med fotballtrening, svømming eller nabobesøk der det er andre ungdom.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ino1365381263 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hmm.... dette må ha gått langt. Slik oppførsel er ikke normalt, selv om man er 14 år og frustrert. Jeg hadde fjernet hele tilgangen til internett i en periode, og definitivt satt opp klare regler og rammer. Når han viser at han kan følge husets regler så ville jeg vurdert å la han få en begrenset tilgang til Pc og internett. Jeg tror ut fra det du skriver at sønnen din trenger hjelp til å komme seg ut av avhengighet og dårlige vaner. Har selv en sønn som er noen år eldre og vi har hatt mange runder med han om mengden av PC bruk de siste årene. Det er vi som voksne som må sette grensene og man må gjøre noe når det går for langt. Det er grisetøft og ikke hyggelig, men det hjelper og ungdommer trenger å bli stilt krav til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brun bøsh Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Mener du at ungen ikke skal gjøre noe for å igjen få det han har lyst på? Er det virkelig et problem for folk å gjøre noe som ikke er like artig, må det være artig og kos hele tiden? Kosn utvikling og forståelse på livet for unger da, tåler dem noe motgang i livet lenger?? Mange spørsmål her nå, men man blir som et spørsmålstegn når ingenting liksom nytter lengere. Ikke frister det med fotballtrening, svømming eller nabobesøk der det er andre ungdom.. Du kompliserer det! Man skal gi barna noe de er interessert i. Det krever kanskje mye av deg, men det må til å om du skal gi de noe annet enn en pc. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Kople ut Internettilgangen for en periode, inntil han greier å oppføre seg som folk. Å oppføre seg som en pøbel er ikke akseptabel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frus. mor Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hmm.... dette må ha gått langt. Slik oppførsel er ikke normalt, selv om man er 14 år og frustrert. Jeg hadde fjernet hele tilgangen til internett i en periode, og definitivt satt opp klare regler og rammer. Når han viser at han kan følge husets regler så ville jeg vurdert å la han få en begrenset tilgang til Pc og internett. Jeg tror ut fra det du skriver at sønnen din trenger hjelp til å komme seg ut av avhengighet og dårlige vaner. Har selv en sønn som er noen år eldre og vi har hatt mange runder med han om mengden av PC bruk de siste årene. Det er vi som voksne som må sette grensene og man må gjøre noe når det går for langt. Det er grisetøft og ikke hyggelig, men det hjelper og ungdommer trenger å bli stilt krav til. Har kobla ut internetten i dag. Fordi han viste en umenneskelig sinne i det jeg sa nei til internett og vi ikke fikk han med på å hente veden vi har hugd ned i skogen, prøvde å lokke med på svømming (noe han har bestandig likt), men fikk et klart "nei". Naboen ville ha han med på skitur men det falt heller ikke i smak. Alt dette pga. irritasjonen over å ikke få sitte på nettet og spille. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frus. mor Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Du kompliserer det! Man skal gi barna noe de er interessert i. Det krever kanskje mye av deg, men det må til å om du skal gi de noe annet enn en pc. Prøver å finne på noe annet artig å gjøre. Men det er ikke alltid han vil ha med med på ting.. Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ino1365381263 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Har kobla ut internetten i dag. Fordi han viste en umenneskelig sinne i det jeg sa nei til internett og vi ikke fikk han med på å hente veden vi har hugd ned i skogen, prøvde å lokke med på svømming (noe han har bestandig likt), men fikk et klart "nei". Naboen ville ha han med på skitur men det falt heller ikke i smak. Alt dette pga. irritasjonen over å ikke få sitte på nettet og spille. Takk for svar! Bra! Fortsett å tilby alternative ting å gjøre sammen med dere. Det er kjedelig å ikke ha noe å gjøre og han kommer ikke til å gidde å sitt hjemme å være sur i all evighet. Men hold ut... ikke la han vinne..... (er nesten som hundeoppdragelse....vær konsekvent *hihi*) Fortsatt lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 De aller fleste barn må vel ha faste grenser når det gjelder bruk av PC, dataspill og TV-titting? Selv har jeg foreløpig bare småskolebarn, og de får kun spille i helgene, og da maks. en time pr. dag. Mer i ferier, men grenser da også. Lignende regler med TV (men de får se barne-TV hver dag). Yngstemann hos meg kan også reagere rabiat om han blir fratatt et gode. Slikt må man jo slå ned på. Var jeg deg ville jeg antakelig nektet ham nett-tilgang (annet enn til lekser, om det er nødvendig) en periode. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Prøver å finne på noe annet artig å gjøre. Men det er ikke alltid han vil ha med med på ting.. Takk for svar! Dersom han blir så sint grunnet at dere ber han fjerne seg fra PC-en tyder det på at han begynner å bli spillavhengig. Dette kan du lese mer om ved å søke om det på nettet. Denne boken har også fått skryt for måten den skriver om spillavhengighet på. http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3708111 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ung for lenge siden Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Ikke rart han blir frustrert! Dere må gjøre noe sammen med han! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Har kobla ut internetten i dag. Fordi han viste en umenneskelig sinne i det jeg sa nei til internett og vi ikke fikk han med på å hente veden vi har hugd ned i skogen, prøvde å lokke med på svømming (noe han har bestandig likt), men fikk et klart "nei". Naboen ville ha han med på skitur men det falt heller ikke i smak. Alt dette pga. irritasjonen over å ikke få sitte på nettet og spille. Takk for svar! Hei, I stedet for å gå i krig med ham, er det kanskje en idé å finne ut av hvorfor han reagerer så veldig? Blir han mobbet? Mistrives han? Har det skjedd noe på skolen? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linbe32 Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Dersom han blir så sint grunnet at dere ber han fjerne seg fra PC-en tyder det på at han begynner å bli spillavhengig. Dette kan du lese mer om ved å søke om det på nettet. Denne boken har også fått skryt for måten den skriver om spillavhengighet på. http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3708111 Oj denne måtte jeg bare svare på. har akkurat det samme problemet med min 13 år jente. Hun blir ikke agresiv, men drit sur, og jeg er den verste mammaen i hele verden. Jeg har forklart og vist ting fra nett som viser hvor farlig det kan være å sitte på nettet lenge, og satt max en og en halv time per dag. Hun har selv fått bestemme klokke slettet, og sett hva konsekvensene blir etter dok fra nett. Firkantet øyer å sånn.. ha ha neida.. Er og har vært en kamp, men ja de blir avhengige. Og blir sure og sinte når man ber de skru av, men det slipper jeg lengere. Og så glad jeg har jente som bare blir furten;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.