Minaline Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 1.klassingen min har legetime i morgen tidlig (sjekke ørene etter ørebetennelse). Sender jeg da sms til læreren om at han kommer litt senere? Skrive noe i meldingsboka etterpå? Hvordan gjør dere "erfarne" dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ino1365381263 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Vi pleier å sende en mail om slikt i forkant, og det holder for vår skole/lærer. Hvis vi har glemt å si i fra i forkant, skriver jeg melding i meldingsboken. (Dette gjelder barn på barneskolen.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hvis jeg visste dette på forhånd (og det gjorde du sikkert) så hadde jeg skrevet i meldingsboka på fredag. Men siden du ikke har gjort dette, ville jeg ha sendt en SMS til lærer hvis det er en kommunikasjonsmetode dere bruker hos dere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 I høst kom det en ny regel på skolen våres. Hvis ikke ungene kommer fra morgenen skal en sende SMS til læreren om fraværet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg sender av og til mail til lærerne til ungene, men erfarer at de ikke er veldig ofte på mail. Det kan altså ta flere dager før de ser den meldingen. SMS er veldig effektivt til 6.klassingens lærer, men jeg tror ikke jeg har nummeret til de andres lærere. Lærerne her bruker sine private telefoner, så de er ikke veldig glad for at vi benytter denne metoden. Jeg ville likevel sendt SMS til læreren, og da ikke skrevet melding etterpå. Du blir sikkert med barnet til skolen etterpå likevel, og da er det ikke noe stort poeng i å bruke meldeboka. Jeg er faktisk ikke spesielt glad i meldebok som kommunikasjonsform. Om eleven ikke har lyst til å levere meldingen, kan det gå lang tid før den blir lest. Jeg sjekker ikke meldeboka til ungene og det gjør ikke lærerne heller. Om barnet feks er sykt, synes jeg det ville være greiere å sende en mail. Da får læreren vite det i skoletiden, og kan evt sende viktige meldinger tilbake til foreldrene med en gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the super woman Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Send en SMS, det er i hvert fall safe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg ville ha skrevet i meldingsboka på forhånd, men siden du ikke har gjort dette må du velge en kommunikasjonsform som fungerer. Hvis du vet at sms blir lest og det fungerer greit, så sender du sms. Hvis ikke, kan du enten ringe skolen på morgenen og si fra, eller skrive i meldingsboka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 I høst kom det en ny regel på skolen våres. Hvis ikke ungene kommer fra morgenen skal en sende SMS til læreren om fraværet. Det finnes faktisk folk som ikke har mobiltelefon. Skal de bli nødt til å kjøpe telefon fordi skolen forlanger sms-beskjed? Tullete regel, spør du meg. Er min unge syk skjønner vel læreren det når hun ikke kommer. Er fraværet utover tre dager ringer vi skolen og gir beskjed. Kommer hun forsent pga legebesøk, tannlege e.l skriver vi det i meldingsboka. Er selv lærer, og forventer absolutt ikke å få beskjed hvis elevene ikke kommer. For meg holder det med en melding i etterkant. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg ville ikke sendt sms om sånt, med mindre det var avklart med lærer at dette var en grei kommunikasjonsform. Om mobilen er privat er det ikke alle som setter pris på at den brukes til jobbrelaterte ting. En annen ting er jo at lærer vel vil føle seg forpliktet til å svare "ok" på en slik melding, og dette må jo h*n bekoste selv. Hos oss ringer vi hovednummeret på skolen og gir beskjed i god tid før timen, så får lærer beskjed før skolen begynner, om vi altså ikke har fått gitt beskjed via meldingsbok tidligere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hos oss ønsker lærerene forskjellig. Læreren til tredjeklassingen vil gjerne ha sms på forhånd - hvis mulig. Læreren i femte klasse synes det er greit med meldingsboka. Gjør det du synes er mest lettvindt du 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tenker jeg Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Det finnes faktisk folk som ikke har mobiltelefon. Skal de bli nødt til å kjøpe telefon fordi skolen forlanger sms-beskjed? Tullete regel, spør du meg. Er min unge syk skjønner vel læreren det når hun ikke kommer. Er fraværet utover tre dager ringer vi skolen og gir beskjed. Kommer hun forsent pga legebesøk, tannlege e.l skriver vi det i meldingsboka. Er selv lærer, og forventer absolutt ikke å få beskjed hvis elevene ikke kommer. For meg holder det med en melding i etterkant. ''Det finnes faktisk folk som ikke har mobiltelefon. Skal de bli nødt til å kjøpe telefon fordi skolen forlanger sms-beskjed?'' Hvis skolen har en slik regel må man da anta at lærerne ha jobbmobiler 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hos minstemann ville de ha skriftelig melding i meldingsboka selv om jeg ringte skolen å sa ifra. De ville helst ha beskjed dagen i forveien også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Det finnes faktisk folk som ikke har mobiltelefon. Skal de bli nødt til å kjøpe telefon fordi skolen forlanger sms-beskjed? Tullete regel, spør du meg. Er min unge syk skjønner vel læreren det når hun ikke kommer. Er fraværet utover tre dager ringer vi skolen og gir beskjed. Kommer hun forsent pga legebesøk, tannlege e.l skriver vi det i meldingsboka. Er selv lærer, og forventer absolutt ikke å få beskjed hvis elevene ikke kommer. For meg holder det med en melding i etterkant. Det er skoler som ringer hvis ungene ikke kommer på skolen. Minstemann har vært syk et par ganger hvor vi har sovet litt lenger enn normalt og da har skolen alltid ringt ca en halv time etter skolestart 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest læraren Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Ringe skolen og gi beskjed til kontorpersonalet om morgenen. Dette blir formidlet til lærer. Senere skriver du i meldingsboka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest læraren Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Det finnes faktisk folk som ikke har mobiltelefon. Skal de bli nødt til å kjøpe telefon fordi skolen forlanger sms-beskjed? Tullete regel, spør du meg. Er min unge syk skjønner vel læreren det når hun ikke kommer. Er fraværet utover tre dager ringer vi skolen og gir beskjed. Kommer hun forsent pga legebesøk, tannlege e.l skriver vi det i meldingsboka. Er selv lærer, og forventer absolutt ikke å få beskjed hvis elevene ikke kommer. For meg holder det med en melding i etterkant. Enig. Kommer ikke ungen, så kommer han ikke. Meldingen får en i meldingsbok senere. Men om en har behov for å si fra, så er det jo en grunn til at der er kontorpersonale, eller at skolen har et hovednummer å ringe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minaline Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 Hvis jeg visste dette på forhånd (og det gjorde du sikkert) så hadde jeg skrevet i meldingsboka på fredag. Men siden du ikke har gjort dette, ville jeg ha sendt en SMS til lærer hvis det er en kommunikasjonsmetode dere bruker hos dere. Timen ble bestilt på fredag, så jeg visste det jo faktisk ikke, men ser poenget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 ''Det finnes faktisk folk som ikke har mobiltelefon. Skal de bli nødt til å kjøpe telefon fordi skolen forlanger sms-beskjed?'' Hvis skolen har en slik regel må man da anta at lærerne ha jobbmobiler ''Hvis skolen har en slik regel må man da anta at lærerne ha jobbmobiler :)'' Tenkte mer på foreldrene jeg da! Det finnes jo faktisk noen som slite med økonomien og velger vekk mobiltelefonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Det er skoler som ringer hvis ungene ikke kommer på skolen. Minstemann har vært syk et par ganger hvor vi har sovet litt lenger enn normalt og da har skolen alltid ringt ca en halv time etter skolestart I etr sånt tilfelle hadde jeg blitt voldsomt provosert. De skulle hatt en VELDIG go grunn til å "sjekke opp" hvorfor min unge ikke er på skolen. I tilfeller hvor det kan være mistanke om skulking f.eks, kan dette skje men da etter avtale med foreldrene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 I etr sånt tilfelle hadde jeg blitt voldsomt provosert. De skulle hatt en VELDIG go grunn til å "sjekke opp" hvorfor min unge ikke er på skolen. I tilfeller hvor det kan være mistanke om skulking f.eks, kan dette skje men da etter avtale med foreldrene. Jeg tror den gode grunnen var rett og slett at de var bekymret for at ungen skulle ha blitt borte på skoleveien og at de følte ansvar. Mange unger reiste alene med tog og trikk og gikk et stykke før de kom fram så jeg har aldri hatt noen dårlig følelse på det. Men det lærte i hvert fall ungene til aldri å skulke ;o) Hehe, de gjør omtrent det samme på den nye skolen. Ringer og sier at nå har vi kommet hjem fra tur så nå kommer han hjem og en halvtimes tid dvs trikketuren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Timen ble bestilt på fredag, så jeg visste det jo faktisk ikke, men ser poenget. Nei, da hadde du jo ikke mulighet til å si fra på forhånd:-) Nå er det jo for sent, men jeg hadde sendt ei melding slik at de visste hvorfor barnet ikke er der nå i morges, eller jeg hadde bare skrevet i meldingsboka etterpå... Det er nok at læreren får en beskjed fra foreldrene på ett eller annet tidspunkt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.