Gå til innhold

overgrep å ha sex foran ungene?

Gjest kjedelig nick

Anbefalte innlegg

Gjest kjedelig nick

Min kusine har et søskenbarn på fem og sju år i beredskapshjem. Disse barna har opplevd at mor og far har gått nakne rundt i leiligheten, og hatt sex mens barn har sett på.

Vil dere kalle dette et overgrep mot barna? Eller er det noe som helt naturlig i andre land og kulturer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest the super woman

Jeg kan neppe tro at det finnes en kultur hvor dette er vanlig, men at det finnes kulturer hvor det ikke er store muligheter for privatliv er noe annet. Overgrep er kanskje på kanten, men å ha sex bevisst foran ungene er hinsides moral og etikk. Da er neppe andre ting normale i den heimen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjedelig nick

Are you for real?

Selvfølgelig er dette overgrep!!!

Hva om de er naturister?

skulle ønske dette var et tulleinnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjedelig nick

Jeg kan neppe tro at det finnes en kultur hvor dette er vanlig, men at det finnes kulturer hvor det ikke er store muligheter for privatliv er noe annet. Overgrep er kanskje på kanten, men å ha sex bevisst foran ungene er hinsides moral og etikk. Da er neppe andre ting normale i den heimen heller.

for å si det sånn, så var det nok grunner til at barna ble tatt fra heimen.

jeg bare lurer på hva det gjør med de barna å være vitne til sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kjedelig nick

Slett ikke bra!

Men hvordan vet du dette?

Barna har fortalt dette til beredskapsforeldre, og de har sagt det til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna har fortalt dette til beredskapsforeldre, og de har sagt det til oss.

Da bør de som er beredskapsforeldre friske opp det med taushetsplikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjedelig nick

Da bør de som er beredskapsforeldre friske opp det med taushetsplikt.

En ting er taushetsplikt. en annen ting er hva vi som er i familien bør vite når vi er sammen med ungene. Vi må ha den informasjonen for å vite hvordan vi skal reagerer om noe skulle komme opp, eventuelt redde barna ut av en vanskelig situasjon.

De har besøksforeldre som også vet om den situasjonen barna har levd under. Det blir vanskelig uten den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er taushetsplikt. en annen ting er hva vi som er i familien bør vite når vi er sammen med ungene. Vi må ha den informasjonen for å vite hvordan vi skal reagerer om noe skulle komme opp, eventuelt redde barna ut av en vanskelig situasjon.

De har besøksforeldre som også vet om den situasjonen barna har levd under. Det blir vanskelig uten den.

Jeg skulle mene at dette ikke var noe dere trengte å vite for å omgås disse ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg ser det, så har dere ikke bruk for denne informasjonen. Tvert om så kan det forstyrre naturlig samspill med barna. Håper at barnevernet har godkjent informasjonsdelingen, hvis ikke mener jeg det er grunn til å stille spørsmålstegn ved beredskapshjemmets egnethet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulleinnlegg?

Hva om de er naturister?

skulle ønske dette var et tulleinnlegg.

''Hva om de er naturister?''

Det er de ikke,naturister går nakne rundt i naturen ikke i hjemmet,det kalles nudister. Og det er en smule forskjell på å være naken, og det å ha sex så barna ser på. Jeg vet om en dame som er nudist,liker å gå naken rundt hjemme,det synes jeg er sprøtt. Men det skader jo ikke noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjedelig nick

Jeg skulle mene at dette ikke var noe dere trengte å vite for å omgås disse ungene.

Nå har ikke jeg sagt mye om denne saken. Men i denne saken har beredskapsforeldrene vurdert det slik at det er noe vi bør vite om når ungene er hos oss. Det kan være mange (gode) grunner til det. At læreren også vet noe om bakgrunnen til barna er også nyttig for henne, dersom det skulle komme noe opp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Å gå nakne rundt er jo i en helt annen kategori enn å ha sex foran barna. Hvorvidt det er overgrep er vel ikke så interessant, men det er i hvertfall et overtramp overfor barna.

Forøvrig har vel barna har vel sett meg naken tilstrekkelig mange ganger til at de sikkert kunne fortelle noen at jeg "går naken rundt hjemme" :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjedelig nick

Å gå nakne rundt er jo i en helt annen kategori enn å ha sex foran barna. Hvorvidt det er overgrep er vel ikke så interessant, men det er i hvertfall et overtramp overfor barna.

Forøvrig har vel barna har vel sett meg naken tilstrekkelig mange ganger til at de sikkert kunne fortelle noen at jeg "går naken rundt hjemme" :-).

Men om de hadde sagt at mamma og pappa gikk nakne rundt samtidig så hadde det vel vært litt sært ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Men om de hadde sagt at mamma og pappa gikk nakne rundt samtidig så hadde det vel vært litt sært ? ;)

Tja, det kan vel skje, på vei inn og ut av badet om morgenen, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...